قیمت بیت کوین و سایر آلتکوین‌ها آماده ثبت اوج‌های جدیدی در این ماه هستند

قیمت بیت کوین و سایر آلتکوین‌ها آماده ثبت اوج‌های جدیدی در این ماه هستند | همتاپی

طبق اظهارات تک دِو (TechDev)، تحلیلگر ارزهای دیجیتال، یک معیار خاص نشان می‌دهد که آلتکوین‌ها (Altcoin) می‌توانند روند صعودی عظیمی داشته باشند.

این معامله‌گر محبوب به 132,200 دنبال‌کننده‌ خود در توییتر می‌گوید که شاخص قدرت نسبیِ (RSI) ارزش بازار آلتکوین که مومنتوم (momentum) یک دارایی را دنبال می‌کند، تابع الگوهای تاریخی است و در حال حاضر بازار آلتکوین‌ها را صعودی نشان می‌دهد.

تک دِو اظهار داشت:

ظاهراً کل ارزش بازار آلتکوین‌ها در یک کانال شاخص قدرت نسبی 2 هفته‌ای قرار داشته است که دو بار تا خط بالایی نمودار صعوده کرده و به دنبال آن سومین اوج قیمتی بازار آلتکوین‌ها نیز صورت گرفته است. به عقیده من آلتکوین‌ها روند صعودی را در پیش گرفته‌اند.

نمودار قیمت بیت کوین | همتاپی

ارزش بازار آلتکوین‌ها. منبع: توییتر TechDev

به عقیده این تحلیلگر، آلتکوین‌ها تا اندازه‌ای افزایش قیمت خواهند داشت که زندگی را متحول کنند.

ارزش بازار آلتکوین‌ها | همتاپی

ارزش بازار آلتکوین‌ها. منبع: توییتر TechDev

دیدگاه تک دِو نسبت به قیمت بیت‌ کوین (BTC) نیز صعودی است. وی معتقد است که ارزش بازار بیت‌ کوین به 84,000 دلار خواهد رسید.

بر اساس گزارش سایت کوین گیکو (CoinGecko)، قیمت بیت کوین در زمان نگارش این مقاله 63,009 دلار بوده که تقریباً 4 درصد در این هفته افزایش داشته است. قیمت بیت کوین حدود 6 درصد از بالاترین رکورد تاریخی خود در 20 اکتبر، یعنی 67,276 دلار، کاهش یافته که این امر یک روز پس از راه‌اندازی اولین صندوق معاملات آتی بیت کوین (ETF) در ایالات متحده صورت گرفت.

تک دِو نموداری را با دنبال‌کنندگان خود به اشتراک گذاشت؛ این نمودار نشان می‌دهد که حرکت قیمت بیت کوین در سال جاری، منعکس‌کننده حرکت قیمت BTC در سال 2017 و طلا در دهه 1970 است.

مقایسه نمودار قیمت بیت کوین با نمودار قیمت طلا در سال 1970 | همتاپی

مقایسه نمودار قیمت بیت کوین با نمودار قیمت طلا در سال 1970. منبع :توییتر TechDev

ریپل و سایر آلتکوین‌ها در صدد پیشی گرفتن از بیت کوین هستند

یکی دیگر از تحلیلگران بازار ارزهای دیجیتال نسبت به وضعیت ریپل (XRP) خوش‌بین است و اعتقاد دارد که آلتکوین‌ها در موقعیتی عالی برای پیشی گرفتن از بیت‌ کوین (BTC) هستند.

یک تحلیلگر بازار ارزهای دیجیتال با نام مستعار کردیبل کریپتو (Credible Crypto) به ۲۵۷,۴۰۰ دنبال‌کننده توییتر خود اعلام کرد که ساختار قیمت ریپل بسیار شبیه به پروتکل اشتراک‌گذاری داده OriginTrail است، به طوری که توکن بومی آن با نماد TRAC به دنبال پذیرش اخیر خود در پلتفرم کوین بیس پرو (Coinbase Pro)، بیش از ۳۰۰ درصد افزایش قیمت داشت.

وی انتظار دارد که ریپل مسیر مشابه TRAC را دنبال کند و به بالاترین قیمت قبلی خود یعنی 3.40 دلار برسد.

نمودار ریپل زیر مربوط به آخرین ویدیوی یوتیوب من در ریپل است که در ماه آگوست تهیه شده است. نمودار بعدی مربوط به کوین دیگری است که امروز با آن برخورد کردم (TRAC) و همان ساختار را دارد اما یک گام جلوتر است و در موج پنجم در حال پیشرفت قرار دارد. ملاحظه می‌کنید؟

 

نمودار قیمت ریپل به دلار | همتاپی

نمودار قیمت ریپل به دلار. منبع: توییتر Credible Crypto

نمودار قیمت ارز دیجیتال ریپل به دلار. | همتاپی

نمودار قیمت ارز دیجیتال ریپل به دلار. منبع: توییتر Credible Crypto

پس از شکست مقاومتی (breakout) جدید اتریوم در برابر بیت کوین (ETH/BTC)، این معامله‌گر عملکرد صعودی بعدی قیمت اتریوم را برای شروع یک فصل جدید در آلتکوین پیش‌بینی می‌کند.

وی همچنین خاطرنشان می‌کند که تسلط بیت کوین احتمالاً به اوج خود رسیده و راه را برای افزایش قیمت آلتکوین‌ها هموار نموده است.

امروز جفت ارز معاملاتی ETH/BTC  رشد زیادی داشته و در بالای منطقه مقاومت اصلی که بررسی می‌کردم، بسته شد. این نشانه بسیار خوبی است و نشان می‌دهد که تسلط بیت کوین احتمالاً به بالاترین سطح خود رسیده است و آلتکوین‌ها ممکن است به رهبری اتریوم درصدد پیشی گرفتن از آن باشند.

این تحلیلگر معتقد است که کاهش تسلط بیت کوین لزوماً به معنای کاهش قیمت بیت کوین نیست.

کردیبل با نگاهی دقیق‌تر به وضعیت بیت‌ کوین اظهار داشت که باید ببینیم این ارز دیجیتال روند صعودی خواهد داشت و یا مسیر فعلی خود را در پیش خواهد گرفت. 

بر اساس تحلیل وی، چنانچه قیمت بیت کوین در محدوده 63,000 تا 64,000 دلار قرار نگیرد، احتمالاً باید شاهد بازگشت آن به سطح حمایت اصلی حدود 58,000 دلار باشیم.

قیمت بیت کوین باید به 63- 64 هزار دلار برسد تا بتواند روند صعودی خود را از سر بگیرد. حال باید ببینیم که آیا بیت کوین به رکورد جدیدی دست خواهد یافت و یا با وضعیت فعلی خود ادامه خواهد داد.

نمودار قیمت ارز دیجیتال ریپل به دلار. منبع: توییتر Credible Crypto

نمودار قیمت بیت کوین. منبع: توییتر Credible Crypto

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش تتر صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *