اگر Defi موقعیت‌های بیت کوین را بگیرد قیمت اتر به ۴۰۰ دلار خواهد رسید؟

قیمت اتر به 400 دلار خواهد رسید؟

افزایش سرویس‌های سهام DeFi ممکن است باعث از بین رفتن سود در بیت کوین شود و این امکان را به قیمت اتر بدهد تا بهتر از بیتکوین عمل کند.

روزی نیست که کسی در رابطه با امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) حرفی نزند. گفته می‌شود که DeFi از رونق آلتکوین‌ها در 2017 بزرگتر است. وقتی به مواردی همچون ارزش بازار شگفت‌انگیز تتر (Tether)، افزایش اخیر قیمت Chainlink و پلتفرم مالی غیر متمرکز سلسیوس (DeFi platform Celsius)، که اخیراً سپرده‌های رمزپایه آن از 1 میلیارد دلار فراتر رفته است، نگاه می‌اندازیم مشخص است این ادعاها مستدل هستند.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

با این حال، تنها مشکلی که این موضوع به طور بالقوه برای بیتکوین ایجاد می‌کند، پیشنهاد ارزش است که برای افراد یا موسسات با ثروت خالص بالا با توجه به ورود به فضای رمزنگاری در نظر گرفته می‌شود.

آیا شما در یک سال به میزان 8٪ از USDT سود می‌کنید یا روزانه به میزان 11٪ در بیت کوین ضرر می‌دهید؟ 

عملکرد روزانه بازار رمزنگاری. منبع : Coin360.com

عملکرد روزانه بازار رمزنگاری. منبع : Coin360.com

بیت کوین در صدر معاملات است

بیت کوین در صدر معاملات است

نمودار یک روزه BTC / USD  . منبع: TradingView 

با توجه به نمودار یک روزه قیمت بیت کوین، روشن است که هنوز در الگوی نزولی و نزدیک به سقف کانال قرار داریم. قیمت فعلی بیتکوین حدودا 9,150 دلار و  سطح مقاومت در 9،270 دلار قرار دارد.

این امر سطح پشتیبانی میانه را در 8,750 دلار و پشتیبانی بعدی کانال را در 8,200 دلار قرار می‌دهد، و به خریداران بالقوه بیت کوین تذکر می‌دهد که افت 11 درصدی برای پشتیبانی کانال یک سناریو بالقوه است.

من در مورد شما نمی‌دانم، اما هنگامی که در یک روز با 11٪ احتمال ضرر روبرو می‌شوید، و در مقابل می‌توانید در یک پلتفرم DeFi سالانه 8% سود کنید، راه دوم مطمئناً امن‌تر به نظر می‌رسد، به ویژه برای موسساتی که مدیریت اوراق بهادار شخص ثالث را دارند.

اما این دیدگاه در مورد دومین ارز ارزشمند رمزنگاری‌شده جهان، یعنی قیمت اتر چطور خواهد بود؟ بلاکچین اتریوم میزبان بسیاری از پروژه‌های DeFi است که اخیراً مورد توجه بسیاری قرار گرفته است.

صعود  phoenix

صعود  phoenix

نمودار یک روزه ETH / USD . منبع : TradingView

بررسی نمودار روزانه نشان می‌دهد که قیمت اتر (Ether) در کف کانال صعودی فعلی خود خرید و فروش می‌شود. به عبارت دیگر، تصویری از 50٪ صعود و 3٪ نزول را نشان می‌دهد.

در نظر داشته باشید که این تنها یک دیدگاه است، و تضمینی برای آن چه که در آینده‌ای نزدیک اتفاق می‌افتد، نمی‌باشد. از نظر من، این نمودار نشان می‌دهد که قیمت اتر به طور بالقوه می‌تواند بازگشت داشته باشد.

با وجود تمام احساسات منفی و بحث‌های فراوان، شما می‌توانید در توییتر در مورد تاخیرهای اتریوم 2.0 و یکی از بنیانگذاران آن که مایل به جدا شدن از آن است، بیشتر بخوانید. با این حال، شما نمی‌توانید انکار کنید که اتریوم در تلاش است تا به اندازه Bitcoin در فضای ارزهای رمزنگاری شده اهمیت داشته باشد.

بدون اتریوم، اکثر پلتفرم‌های DeFi، قراردادهای هوشمند و یا آلتکوین‌هایی که می‌توانند در صورت انتخاب صحیح به شما سود بدهند مثل (LINK)، را نخواهید داشت.

فیبوناچی یک هفته‌ای برای قیمت اتریوم

فیبوناچی یک هفته‌ای برای قیمت اتر

نمودار یک هفته‌ای ETH / USD منبع : TradingView

در تجزیه و تحلیل فنی هفته گذشته، با بررسی fib در بیت کوین، قیمت بیت کوین تغییر چندانی نداشته است؛ زیرا هنوز هم در حدود 0.382 در حال تغییر است.

اما، برای Ether، عملکرد قیمت در کانال فعلی آن زیر 0.236 اتفاق افتاده است، که در صورت رسیدن به سطح اول فیبوناچی، قیمت اتر نزدیک به 400 دلار خواهد رسید.

علاوه بر این، چنین چیزی حتی قیمت اتر را به سطح اصلاحی فعلی Bitcoin نزدیک نمی‌کند. اگر ETH به 0.382 نزدیک شود، باید در دومین ارز بزرگ رمزنگاری به دنبال سود 150 درصدی باشیم.

حال سوال اینجاست که آیا اتریوم در آینده نزدیک بهتر از بیت کوین عمل خواهد کرد؟

در این صورت، چه اتفاقی برای آلتکوین‌های جفت شده با ETH و سود آنها خواهد افتاد؟ انتظار دارید چه تاثیری در این زمینه رخ دهد؟ به نظر می رسد که دوباره سال 2017 باشد و در عین حال گزینه سوم را نیز برای سرمایه گذاران جذاب نشان دهد.

1.  رشد سود DeFi

2 . ضرر 11 درصدی احتمالی در خرید بیت کوین

3 . 150٪ سود بر روی رایانه جهانی که Etheruem است؟

مدت طولانی است که بیت کوین به عنوان دارایی امن و ذخیره ارزش عنوان می‌شود. اما DeFi فرصت‌های سرمایه‌گذاری جایگزین را ارائه می‌دهد، و توکنی مانند Chainlink توانست منجر به صعود شود، با این حال، فراموش نکنید که دارایی‌های جفت شده کشتی‌هایی هستند که با موج بالا می‌روند، و Ether را در موقعیت نخست قرار می‌دهند.

سناریوی صعودی برای قیمت بیت کوین

سناریوی صعودی برای قیمت بیت کوین

نمودار یک ساعته BTC / USD  . منبع TradingView 

با نگاهی به نمودار یک ساعته بیت کوین، مهم است که صعودهای بیت کوین برای شکستن اسلایدهای نزولی فعلی، از سطح 0.618 و 9,300 دلار عبور کنند. این قیمت در مدت 24 ساعت گذشته از سطح 0.382 و 9,200 دلار عبور کرد. بنابراین در حال حاضر همه چشم‌ها به این محدوده حساس دوخته شده است.

با خارج شدن از این محدوده، شکستن الگوی فعلی فیبوناچی 9,500 دلاری می‌تواند عاملی باشد که یک بار دیگر شاهد مقاومت چندین ساله 10.500 دلاری باشیم.

سناریوی نزولی قیمت بیت کوین

در نمودار یک روزه حمایت زیادی در حدود 8,900 دلار دیده میشود. از اینجا به بعد، 7,800 دلار به عنوان هدف بعدی بالقوه فیبوناچی برای پشتیبانی شروع می‌شود.

سناریوی نزولی قیمت بیت کوین

نمودار یک روزه BTC / USD  . منبع TradingView 

قبل از در نظر گرفتن این اهداف نزولی، سطح حمایت می‌تواند در کانالی بین 8,750 و 8,350 دلار ایجاد شود.

قبل از در نظر گرفتن این اهداف نزولی، سطح حمایت می‌تواند در کانالی بین 8750 و 8350 دلار ایجاد شود.

 نمودار یک روزه BTC / USD  . منبع:   Tensorcharts

با این حال، اگر از 8,200 دلار هم عبور کند، انتظار می‌رود افت شدیدی به سطح 7K دلار اتفاق افتد. زیرا هیچ سفارش خرید قابل توجهی در نقشه گرمایی (heat map) سفارش Binance برای کمتر از 8,500 دلار وجود ندارد.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *