ایران مجوز مزرعه استخراج بیت‌کوین را با ۶۰۰۰ ماینر صادر می‌کند

ایران مجوز مزرعه استخراج بیت‌کوین را با 6000 ماینر صادر می‌کند

یک شرکت استخراج ارز دیجیتال به نام iMiner که در ترکیه به ثبت رسیده است، مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران را برای استخراج بیت‌کوین در کشور دریافت کرده است. این مزرعه در هر ثانیه 96000 تراهش (trahash) تولید می‌کند. 

براساس گزارشی که هفته گذشته ارائه شد، iMiner عملیات استخراج ارزهای دیجیتال را در استان سمنان با 6000 دستگاه ماینر (ASIC) راه‌اندازی کرده است. این شرکت حدود 7.3 میلیون دلار در تسهیلات خود سرمایه‌گذاری کرده است و یکی از بزرگترین مزارع بیت کوین شناخته شده استخراج در جهان می‌باشد.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

این مزرعه ماینینگ در کل (Hash power 96000)، تراهش بر ثانیه را تولید می‌کند. این بدان معنی است که iMiner احتمالاً تمام ماینرهای Aladin را در مزرعه خود نصب کرده است. همانطور که در وب سایتش مشاهده می‌شود، هر واحد از آنها قادر به تولید 16 تراهش بر ثانیه می‌باشد.

همچنین iMiner خدمات ماینینگ ابری را ارائه می‌دهد و به مشتریان این امکان را می‌دهد تا قدرت هش (hash ) خود را برای استخراج بیت کوین اجاره دهند.

قانون‌گذاری صنعت استخراخ بیت‌کوین

ایران به دلیل کم بودن هزینه برق به یکی از کانون‌های مهم استخراج ارزهای دیجیتال تبدیل شده است. با این حال، این امر هشدارهایی را به دولت می‌دهد؛ زیرا که هزینه مصرف برق را به صورت یارانه‌ای به مردم می‌دهد.

 در جهت قانون‌گذاری این صنعت در کشور، دولت ایران سال گذشته برای مزارع استخراج فعال، قانون دریافت مجوز را وضع کرد.

 براساس گزارشی، وزارت امور خارجه ایران در سال گذشته مجوز بیش از 1000 مزرعه استخراج بیت‌کوین را صادر کرده است.

همچنین زمانی که شبکه در انتظار نصف شدن پاداش استخراج و دریافت 6.25 بیتکوین در ازای افزوده شدن هر بلاک بود، شرکت iMiner این مجوز را دریافت کرد.

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که این رویداد، استخراج را برای ماینرهای خرد بسیار دشوارتر کرده و  آنها می‌بایست با استخراج‌کنندگان بزرگی مانند iMiner رقابت کنند.

با این حال، ایران اعلام کرد که مجوز فعالیت به استخراج‌کنندگان بزرگ و کوچک فعال در این حوزه داده خواهد شد.

در این میان، سایر مزارع بسیار بزرگ استخراج آمار و ارقام چشمگیری را برای درآمدهای سال گذشته گزارش می‌کنند. شرکت Argo Blockchain بیش از حدود 1330 بیت کوین در سال 2019  استخراج کرد و درآمد 10.78 میلیون دلاری کسب کرد و Hut 8، یک شرکت استخراج بیت‌کوین کانادایی، درآمد کل 58 میلیون دلار را برای سال گذشته گزارش داد.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *