تردید معامله‌گران حرفه‌ای نسبت به بازگشت قیمت بیت کوین به ۵۰ هزار دلار

تردید معامله‌گران حرفه‌ای نسبت به بازگشت قیمت بیت کوین به 50 هزار دلار | همتاپی

قیمت بیت کوین با اینکه به سطح 50,000 دلار رسید، اما داده‌ها نشان می‌دهد که معامله گران حرفه‌ای به دلایل مختلفی تا حدودی به این موضوع مشکوک‌اند.

در حال حاضر قیمت بیتکوین در 50,000 دلار قرار دارد و شکی وجود ندارد که از دلایل افزایش 47 درصدی مثبت در 30 روز گذشته، تجمیع نهنگ‌ها، تصویب نهادهای مختلف دولتی و اظهارات مثبت قانون‌گذاران در مورد صندوق قابل معامله (ETF) نشأت گرفته است.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

علیرغم جریان مثبت خبری، به نظر می‌رسد معامه گران در صرافی‌های ارز دیجیتال و مشتقات مالی، با وجود افزایش اخیر قیمت تا 50,000 دلار، تمایلی به خرید بیشتر نشان نداده‌اند. 

ویل کلمنته (Will Clemente)، تحلیلگر ارزهای دیجیتال، انباشت دارایی دیجیتال آدرس‌های حاوی 1,000 تا 10,000 بیت کوین را بررسی کرد.

با اینکه قیمت کاهش یافته است، اما انباشت نهنگ‌ها حدود 13,000 بیت کوین افزایش پیدا کرده است. این مدل خنده دار است!

نمودار قیمت بیت کوین و انباشت بیت کوین توسط نهنگ‌ها | همتاپی

نمودار قیمت بیت کوین و انباشت بیت کوین توسط نهنگ‌ها. منبع: توییتر

در اخباری دیگر، بانک‌های جی پی مورگان چیس (JPMorgan Chase) و ولز فارگو (Wells Fargo) با گروه سرمایه گذاری دیجیتال نیویورک (New York Digital Investment Group) که یک شرکت فناوری و خدمات مالی است، همکاری می‌کنند تا معاملات بیت کوین را برای سرمایه گذاران صندوق‌های خود ارائه دهند.

همچنین پس از آن که رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، گری جنسلر (Gary Gensler) ، پیشنهاد کرد که خدمات ETF در قراردادهای آتی بیت کوین تحت ماده قانونی سرمایه گذاری 1940 قرار گیرد، دید معامله گران نیز مثبت‌تر شد. 

آخرین اخبار مثبت نیز در مورد افزایش 5 درصدی نرخ هش در هفته گذشته بود که توانست نرخ هش کل شبکه را به 125 اگزاهش در ثانیه برساند. البته نرخ هش همچنان 30 درصد پایین‌تر از اوج اواسط ماه مه می‌باشد، یعنی دقیقا قبل از ممنوعیت‌های چین، اما در کل این رشد نرخ هش برای سرمایه گذاران قابل اتکا می‌باشد. 

پریمیوم (میزان وثیقه) قراردادهای آتی همچنان ثابت مانده است

یکی از بهترین اندیکاتورها برای سنجش میزان خوش بینی معامله گران حرفه‌ای، حق بیمه در بازارهای آتی است. با استفاده از این اندیکاتور می‌توان فاصله بین قراردادهای سه ماهه و قیمت فعلی را اندازه گرفت. 

پیش بینی می‌شود 6 تا 14 درصد وثیقه سالانه در بازارها روند سالمی دارند که با نرخ وام دهی استیبل کوین‌ها مطابقت دارد.

اما در روند‌های نزولی ممکن است این اندیکاتور نزولی شود و یا داخل یک رنج متمایل به پایین قرار گیرد که سناریویی نه چندان دلچسب می‌باشد. 

نمودار وثیقه قراردادهای آتی سپتامبر در بازار OKEx | همتاپی

نمودار وثیقه قراردادهای آتی سپتامبر در بازار OKEx منبع:تریدینگ ویو

میزان وثیقه قراردادهای ماه سپتامبر، طی سه هفته گذشته 0.7٪ بود که معادل 7٪ در سال می‌باشد. اگرچه این درصدها وارد شیب نزولی نشده است، اما عدم اطمینان سرمایه گذاران را می‌رساند. در عین حال، در گذشته بیت کوین در شرایط مشابه 27 درصد صعود کرد. 

معاملات آپشن نشان از خنثی بودن تاثیر احساسات معامله گران دارد

برای حذف عوامل خارجی مرتبط به ابزارهای معاملات آتی، باید بازار قراردادهای آپشن را تحلیل کرد.

هر زمان که بازار سازها (market makers) و معامله گران حرفه‌ای روند بازار را صعودی کنند، باید حق وثیقه بیشتری برای معاملات کال (call یا خرید) در قراردادهای آپشن بپردازند که باعث انحراف 25- درصدی اندیکاتور دلتا می‌شود. 

اگر این اندیکاتور بین منفی 7% و مثبت 7% باشد خنثی تلقی می‌شود. از سوی دیگر، هر وقت که بازار نزولی باشد هزینه وثیقه بالا می‌رود و در نتیجه این اندیکاتور رشد می‌کند و از رنج خنثی خارج می‌شود.

معاملات آپشن Deribit با انحراف 25 درصد دلتا | همتاپی

معاملات آپشن Deribit با انحراف 25 درصد دلتا. منبع: Deribit 

نزول 25 درصدی دلتا نتوانسته است هزینه‌های بالای وثیقه را نشان دهد. این امر باعث می‌شود شاخص همچنان زیر کمتر از منفی 7 بماند.

به طور کلی، خوش بینی که معامله‌گران توییتر و تریدرهای خرد، با رسیدن قیمت بیت کوین به 50,000 دلار داشتند، در قراردادهای آتی و قراردادهای آپشن و همچنین پلتفرم‌های آربیتراژ نمی‌توان مشاهده کرد. در نتیجه، این شواهد  نشان می‌دهد تریدرهای حرفه‌ای در قیمت‌های فعلی از خرید اطمینان ندارند.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *