پس از اصلاح قیمت، بیت­ کوین مجددا با میانگین متحرک ۲۰۰ روزه مواجه شد

پس از اصلاح قیمت، بیت کوین مجددا با میانگین متحرک 200 روزه مواجه شد | همتاپی

واگرایی نزولی که در نمودار 4 ساعته بیت کوین در هفته گذشته ظاهر شد، توانست با قیمت 46,700 دلار، یک قله محلی تشکیل دهد. قیمت بیت­ کوین به پایین­ترین سطح خود در کوتاه مدت، یعنی 43,800 دلار سقوط کرد و کمی بالاتر از یک روند نزولی مهم، سطح پشتیبانی پیدا کرد. این سطوح کلیدی پشتیبانی و مقاومت ممکن است فرصت‌های مناسبی برای خرید بیت کوین به سرمایه‌گذاران ارائه دهند، به ویژه اگر آنها به دنبال استفاده از نوسانات بازار برای کسب سود در کوتاه مدت یا تقویت موقعیت‌های بلندمدت خود هستند. تشخیص دقیق این نقاط می‌تواند به سرمایه‌گذاران کمک کند تا تصمیمات بهینه‌ای بر اساس تحلیل تکنیکال اتخاذ کنند.

همانطور که قبلاً نیز گزارش کردیم، افت اخیر زیر میانگین متحرک 200 روزه، بیت ­کوین را در تنگنا قرار می‌­دهد، زیرا این مسئله مهم است که یک پایان هفتگی قوی بالاتر از این سطح، دیده شود. بسته شدن هفتگی بالای آن سطح، در کنار میانگین متحرک 21 هفته، یک سیگنال خرید فنی بسیار صعودی از ورود مجدد به بازار گاوی را نشان می‌­دهد. تا اینجا خوب است که فهمیدیم بیت­کوین در خط روند نزولی به همراه یک عقب گرد بالای میانگین متحرک 200 روزه، سطح پشتیبانی پیدا می­‌کند.

اسپایک

نمودار قیمت بیت کوین. منبع: تریدینگ ویو

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

در طی اصلاح قیمت بیت کوین چه اتفاقی رخ داد؟

اصلاح قیمت کوتاه مدت بیت کوین، حجم نقدی خالص کمتری داشت که نشان‌دهنده‌ی فشار فروش ضعیف بود. مهمتر از همه، داده­ های درون زنجیره­‌ای کریپتوکوانت (CryptoQuant) خروجی ­های نقدی ثابت صرافی­‌ها را نشان می‌دهد، هیچگونه افزایش عمده­‌ای در ذخایر صرافی­‌ها وجود ندارد، هیچ نشانه مهمی از فروش‌های بزرگ دیده نمی­‌شود و ذخایر ماینرها همچنان در حال افزایش است. این موارد نشان می‌دهند که افراد ضعیف از بازار خارج شده­‌اند. همچنین لیکوئید شدن پوزیشن‌های لانگ (long liquidations) در پلتفرم­‌ها نیز تاییدی بر این مسأله می‌باشند.

نمودار داده‌های درون زنجیره‌ای بیت کوین | همتاپی

نمودار داده‌های درون زنجیره‌ای بیت کوین. منبع: کریپتوکوانت  

نمودار جریان خالص صرافی‌های آنی ارز دیجیتال | همتاپی

نمودار جریان خالص صرافی‌های آنی ارز دیجیتال. منبع: کریپتوکوانت 

با سقوط قیمت بیت کوین، حجم پوزیشن‌های لانگ لیکوئید شده افزایش یافت. اما در نهایت با انباشته شدن پوزیشن‌های شورت، تا حدودی تعدیل یافت. در اوایل امروز، بیت ­کوین فشار بیشتری را شروع کرد و موقعیت­‌های شورت، ساعت به ساعت شروع به لیکوئید شدن کردند.

نمودار داده‌های درون زنجیره‌ای بیت کوین | همتاپی

نمودار داده‌های درون زنجیره‌ای بیت کوین. منبع: CryptoQuan 

قیمت بیتکوین سطح پشتیبانی بدست آورد، بعد از آن انتظار چه چیزی را داشته باشیم؟

در کوتاه مدت، بیت ­کوین در تلاش است تا مجدداً قله­‌های قیمتی در 46,700 دلار را تجربه نماید. یک سطح کلیدی که در بالای آن بسته شود. نمودار 4 ساعته، همچنان واگرایی نزولی را در هفته گذشته نشان می­‌دهد، اما شاخص قدرت نسبی به تدریج به خط روند نزولی نزدیک می‌­شود، زیرا به نظر می‌رسد که اصلاحات کوتاه مدت بزودی به نتیجه می‌رسند.

در حالت ایده‌آل، گاوها باید فشاری را بالاتر از سطح محلی در 46,700 دلار ببینند تا حرکت را افزایش دهند و بیت ­کوین را به سمت منطقه اصلی بعدی، بین 47 تا 50 هزار دلار هدایت کنند.

 تجزیه و تحلیل درون زنجیره­ نشان‌دهنده‌ی حجم متعادلی از توزیع قیمت تحقق یافته در این محدوده می‌باشد. همچنین نمودارها حجم معاملات را بین 47 تا 50 هزار دلار نشان می‌­دهند. این مسئله نشان می‌­دهد که ممکن است کمی سرمایه وارد بازار شود، زیرا سرمایه ­گذاران در این محدوده می‌­توانند به نقطه سربه‌سر شدن سود و زیان برسند.

نمودار قیمت بیت کوین به دلار | همتاپی

نمودار قیمت بیت کوین به دلار. منبع: تریدینگ ویو

 اگر فشار خرید در صرافی‌­های محلی بتواند این سرمایه ورودی احتمالی را جذب کند و پوزیشن‌­های شورت همچنان نادیده گرفته شوند، می­‌تواند مقدمه‌ای باشد که به بیت­ کوین برای صعود بالای 50 هزار دلار کمک کند، و تحلیل‌های تکنیکال را در یک بازه زمانی بزرگ­تر، بیشتر صعودی ­کند.

در 24 ساعت آینده، اگر بیت­ کوین بتواند در بالاترین سطح خود بسته شود، بسته شدن 3 روزه می‌­تواند یک پالس صعودی دیگر را نشان دهد و یک قدم به چشمک زدن یک سیگنال خرید طولانی مدت نزدیک گردد.

خرس‌­های بیت کوین استدلال می‌­کنند که افزایش میانگین متحرک 200 روزه یک تله گاوی است و نهنگ­‌ها از این، به عنوان فرصتی برای خرده فروشی استفاده خواهند کرد. تاکنون، داده‌‌های درون زنجیره‌­ای، با این پیش بینی مغایرت داشته است، در عوض تجمع و فعالیت خرید لحظه‌ای بیشتری را نشان می‌­دهد، چیزی که در مرحله بازیابی پس از آنکه بیت ­کوین بیش از 55 درصد از بالاترین سطح اوج خود کاهش یافت، بسیار مهم بود.

بیت کوین هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن دارد تا تایید قیمت در نمودارها را نشان دهد. به طور کلی، داده­های درون زنجیره­‌ای همچنان نشان‌دهنده قدرت است و حرکت رو به افزایش است. یک سیگنال خرید بلند مدت روی نوارهای هش چشمک می‌­زند و پشتیبانی کوتاه مدت نیز برقرار است. چشم انداز بلند مدت همچنان صعودی است، و گاوهای بیت­کوین برای ادامه فقط نیاز به تأیید قیمت دارند.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *