بررسی طرح قانونمند سازی ارزهای دیجیتال و ماینینگ در کشور توسط مجلس 

بررسی قانونمند سازی ارزهای دیجیتال و ماینینگ در کشور توسط مجلس  | همتاپی

جعفر قادری، نماینده مردم شیراز و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات: طرح قانونمند سازی ارزهای دیجیتال و ماینینگ در مجلس تدوین و توسط هیئت رئیسه مجلس اعلام وصول شده و برای بررسی به کمیسیون‌های تخصصی مربوطه ارسال شده است.

 عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با اشاره به فرصت‌هایی که ارزها‌ی دیجیتال برای کشور فراهم می‌کند، افزود: رمزارزها فرصتی را در کشور فراهم کرده که می‌توان از طریق آن حدود ۴ تا ۵ میلیارد دلار ارز مورد نیاز کشور را تامین کرد.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

قادری ضمن اشاره به مشکلات تامین برق کشور و استفاده از برق مازاد برای استخراج ارزهای دیجیتال گفت:

در روزهای گرم سال و در ساعات پیک، ما شدیدا با مشکل کمبود برق و در فصول سرد سال هم با افزایش تولید برق مواجه هستیم و این موضوع موجب شده تا از یک‌سو کمبود برق و خاموشی‌ها در تابستان برای کشور مشکلاتی را ایجاد کند و از طرف دیگر عدم استفاده برق در زمستان، تولید برای نیروگاه‌ها مقرون به صرفه نباشد.

وی تاکید کرد استفاده از طرح قانونمندسازی رمزارزها و ماینینگ در کشور شرایطی را فراهم می‌کند تا در فصل‌های سرد سال از برق مازاد کشور برای استخراج ارزهای دیجیتال استفاده کنیم. این کار باعث می‌شود تا بخشی از نیازهای ارز وارداتی خود را تامین کنیم و در ادامه افزود: 

از طرف دیگر به دلیل کمبود برق در فصول گرم سال می‌توان با ارائه مجوز احداث نیروگاه به افرادی که دنبال استخراج ارزهای دیجیتال هستند، در کنار تامین برق مورد نیازشان، مازاد آن را فروخته و در زمستان هم برق مازاد نیروگاه‌های دولتی را خریداری کنند.

این کار باعث می‌شود تا بخشی از نیازهای ارز وارداتی خود را تامین کنیم و در ادامه افزود: رمزارزها قابل کنترل توسط آمریکایی‌ها نیستند و می‌توان با استفاده از استخرهای خارجی، ارز مورد نیاز کشور را تامین کرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در مورد طرح قانونمند سازی ارزهای دیجیتال بیان کرد:

طرح قانونمند سازی ارزهای دیجیتال و ماینینگ توسط هیئت رئیسه مجلس اعلام وصول شده و اکنون برای بررسی به کمیسیون‌های تخصصی مربوطه ارسال خواهد شد.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *