بلاتکلیفی ماینرها بعد از طرح خود اظهاری همچنان ادامه دارد

بلاتکلیفی ماینرها بعد از طرح خود اظهاری همچنان ادامه دارد | همتاپی

محمدرضا شرفی، رئیس کارگروه استخراج ارز دیجیتال انجمن بلاک‌چین ایران، در خصوص بلاتکلیفی ماینرها در ایران و عدم اجرای مصوبه‌های هیات وزیران در حوزه استخراج ارز دیجیتال ابراز نگرانی کرد.

شرفی با اشاره به نیاز همدلی و اعتماد ملی و لزوم استفاده از کلیه ظرفیت‌ها در شرایط کنونی اقتصاد کشور گفت:

در شرایط حساس کنونی کشور نیاز به همدلی و حفظ اعتماد ملی و لزوم بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها از جمله استفاده از ماینرها در جهت مقابله با شرایط اقتصادی بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود. امر خطیری که بارها رهبری در سخنانشان گوشزد کرده و سران محترم قوا موکداً بر آن تأکید دارند. در این اثنا گاهی برخی عملکردها در دستگاه‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط مثال بارزی از عدم همراهی یا حتی دوگانگی در گفتار و کردار را در حوزه استخراج ارز دیجیتال نمایان می‌سازند.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

در حال حاضر 3 ماه از تصویب مصوبه شماره ۳۹۲۲۸ هیأت وزیران درباره تعیین تکلیف فعالان سابق صنعت استخراج ارزهای دیجیتال می‌گذرد. براساس این مصوبه تمام دارندگان دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در کشور تا یک ماه فرصت دارند دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال خود را در سامانه خود اظهاری کنند پس از فرصت تعیین شده سازمان تعزیرات درباره پرونده این ماینرها تعیین تکلیف خواهد کرد. البته هنوز روند اجرایی این دستورالعمل به طور کامل مشخص نشده است. مصوبه مربوط به خوداظهاری ماینرها توسط دفتر بازرسی رهبری، قوه مجریه و نهادهای حاکمیتی با توجه به شرایط خاص یک صنعت نوظهور به تصویب رسیده است؛ در حال حاضر این مصوبه بدلیل عدم همراهی و همکاری نهادهای مجری در آن در مسیر بلاتکلیفی می‌باشد.

این یکی از مشکلاتی است که بر سر بسیاری از مصوبات و قوانین ارزشمند کشور نازل شده است؛ در این میان نهادهایی وجود دارند که از تصویب یک مصوبه حمایت می‌کنند اما در نقش مجری این مصوبه نسبت به ارزش و اهمیت زمان اجرا بی‌تفاوت هستند. هر پرونده‌ای در اداره تعزیرات یک روند مجزا را باید طی کند. بعضی از شعب به سرعت جریمه ماینرها را تعیین و حکم آن‌ها را ابلاغ و اجرا کردند و برخی دیگر نیز براساس قانون، رسیدگی به پرونده‌ ماینرها را تا زمان اجرای این مصوبه به تعویق انداخته‌اند.

سوالات زیادی در خصوص ماینرها مطرح شده است که با توجه ابلاغیه هیئت وزیران چرا روند رسیدگی به این پرونده‌ها تا زمان تعیین تکلیف و آغاز روند اجرای آن به حالت تعلیق نمی‌افتد؟ آیا در بین شعبه‌های مختلف، قوانین مستقلی بدون توجه به قوانین تعریف شده وجود دارد؟ چه کسی میزان خسارتی که به سرمایه ملی، صنعت استخراج ارز دیجیتال و اعتماد عمومی و نابودی بسیاری از فرصت‌ها وارد می‌شود را جواب می‌دهد؟

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش اتریوم صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *