بیت کوین در ۹۶% از کل عمرش، برای سرمایه گذاران سودآور بوده است

بیت کوین در 96% از کل عمرش، برای سرمایه گذاران سودآور بوده است | همتاپی

از زمان ورود بیت کوین به صرافی‌ها حدود 12 سال می‌گذرد. به جز سه ماهه اول معرفی، این ارز دیجیتال در 96 درصد از کل عمرش سودآور بوده است.

از آنجایی که هر روز نهنگ‌های بیشتری در رمز ارزها سرمایه گذاری می‌کنند و دولت‌های مختلف بیشتر مشتاق جایگزین کردن بیتکوین با دلار آمریکا- و چه بسا ارز خودشان- می‌شوند، بیتکوین باید پرواز کند! در عین حال ماهی‌های کوچک همچنان از شدت ترس، به فروش بیتکوین ادامه می‌دهند، در حالی که نهنگ‌ها و کوسه‌ها همچنان به انباشت هر چه بیشتر بیت کوین و سایر رمز ارزها پرداخته‌اند. در این مقاله سودآوری سرمایه گذاری بلند مدت در بیت‌کوین را طی دوازده سال گذشته بررسی می‌کنیم.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

مهم‌ترین اخبار هفته‌ی گذشته برای بیت کوین:

  سناتورهای پاراگوئه در حال آماده‌سازی لایحه‌ای در خصوص بیت کوین هستند

  همکاری جک دورسی (Jack Dorsey) و شرکت اکوسئر (Square) برای ساخت کیف پول سخت افزاری بیتکوین

  مدیر عامل اسبق شاخص سهام NYSE قصد دارد صرافی ارز دیجیتال ” crypto exchange bullish” را سهامی عام کند.

  کارگزاری بزرگ استرالیایی SelfWealth قصد دارد تا به 95,000 سرمایه گذار خود امکان خرید و فروش بیت کوین را بدهد.

  شرکت استخراج رمزارزها Gryphon Mining در حال خرید 72,000 واحد ریگ ماینر بیت کوین به ارزش 48 میلیون دلار است.

  یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های برق‌آبی در ایالات متحده شروع به استخراج بیت‌کوین کرده است.

نمودار مقایسه قیمت بیت کوین

نمودار مقایسه قیمت بیت کوین

درک نمودار بالا نسبتاً ساده است. این نمودار قیمت روزانه بیت کوین از زمان استخراج بلاک «جنسیس» در 3 ژانویه 2009 تا به امروز است که میانگین قیمت 34,000 دلار برای هر واحد بیتکوین را در نظر گرفته است.

اساساً 4,573 روز از اولین بلاک استخراج شده بیت‌کوین می‌گذرد که قیمت در 4,393 روز، زیر 34,000 دلار بوده است. به عبارت دیگر، بیت کوین فقط 180 روز (یا به عبارتی 3.9% از کل عمرش) قیمتی بالاتر از 34,000 دلار داشته است. فقط افرادی که در طی این 180 روز خرید کرده‌اند در حال حاضر در ضرر هستند.

هدف از رسم این نمودار در این مقاله اثبات میزان سودآوری بالای هولد کردن (Holding) و سرمایه گذاری بلند مدت و کوتاه مدت بیت کوین است.

کسانی که با دیدن اولین کندل قرمز بیتکوین‌های خود را می‌فروشند معمولا ماهی کوچولو نامیده می‌شوند. زیرا، با ترس ریزش بیشتر بازار از روی احساسات سریعا دست به فروش می‌زنند. به هر حال، هر چه دیدتان در بیتکوین بلند مدت‌تر باشد، ارزش سرمایه‌تان بیشتر و بیشتر خواهد شد.

سود‌های کوتاه مدت بسیار چشمگیری، افراد زیادی را به بازار رمز ارزها کشانده است که باعث شد اهمیت بیت کوین در تامین آزادی و امنیت مالی را بیشتر درک کنیم.

همانطور که طمع باعث رشد قیمت بیت‌کوین می‌شود، ترس نیز باعث ریزش قیمت می‌شود. فرض کنیم پرتفولیوی شما 5، 10 یا حتی 50 درصد در ضرر است. چه تصمیمی خواهید گرفت؟

پاسخ بسیار ساده است. هولد کنید! کاملا درست است، نگه داشتن بیت‌کوین بسیار سخت است به خصوص اگر شما یکی از کسانی هستید که بیتکوین را بالای 60,000 دلار خریداری کرده‌اید.

به مرور که قیمت بیت کوین دوباره بازگردد، آن 3.9% زمان که خرید بیتکوین ضررده است، کوچک‌تر و کوچک‌تر می‌شود.

اخبار صعودی بیت‌کوین در هفته‌ی گذشته

در هفته‌ی اخیر سیاستمداران پاراگوئه اعلام کردند که هفته بعد لایحه‌ای در خصوص بیت کوین ارائه خواهند داد. این یعنی چی؟

این احتمال وجود دارد که یک کشور دیگر آمریکای مرکزی بیتکوین را به عنوان پول قانونی یا حداقل به عنوان یک ارز رسمی برای سرمایه گذاری قبول کند.

طبق گزارشات Last Week In Bitcoin که موضوع اصلی‌اش صنعت استخراج ارزهای دیجیتال است، در هفته‌ی گذشته شاهد رویدادهای مثبتی در صنعت استخراج بودیم.

شرکت Gryphon با اضافه کردن 7200 واحد ریگ ماینینگ جدید در حال توسعه کار استخراج خود است. همچنین، این شرکت یکی از قدیمی‌ترین نیروگاه‌های برق‌آبی در ایالات متحده برای استخراج بیتکوین استفاده خواهد کرد.

به علاوه، ماینرهای زیادی پس از رخداد‌های منفی ماینرهای چین که باعث افت سختی شبکه شد، شروع به فعالیت کردند. پس از بازگشت ماینرها، دید مثبت در صنعت ماینینگ کاملا منطقی است و روند کلی ماینینگ صعودی می‌باشد.

و در نهایت، SelfWealth که یک کارگزاری استرالیایی است، امکان سرمایه گذاری در بیت کوین را به بیش از 95,000 سرمایه گذار خود می‌دهد. این امر باعث می‌شود راه برای بقیه کارگزاری‌ها نیز هموار شود و آنها نیز این مسیر را دنبال کنند.

اخبار نزولی بیت کوین در هفته‌ی گذشته

اخبار ضد و نقیضی به گوش می‌رسد. دولت ایران اعلام کرد که قصد دارد قوانینی در مورد استخراج بیتکوین اعمال کند، در حالی که در حال حاضر ترید و سرمایه گذاری در بیت‌کوین‌هایی که خارج از ایران استخراج شده‌اند، ممنوع می‌باشد. هنوز قصد نهایی دولت مشخص نیست. زیرا آنها نمی‌توانند از سوددهی استخراج بیت‌کوین چشم پوشی کنند. اما هنوز بیت‌کوین را تهدیدی برای مکانیزم کنترل مالی ملت می‌دانند.

به غیر از این خبر، خبر جدید دیگری وجود ندارد. در کل اخبار نزولی بسیار کمتر هستند.

نتیجه گیری نهایی

از زمانی که اصطلاح هودل (HODL) برای اولین بار در سال 2013 بر سر زبان‌ها افتاد، بهترین پیشنهاد سرمایه گذاری در مورد بیت‌کوین این است، که بخرید و در سیکل‌های نزولی و صعودی مختلف فقط نگهدارید. ولی مثلا اگر در سهام تسلا  سرمایه گذاری می‌کردید، شاید قبل از اینکه خیلی دیر شود باید یک تصمیم جدید بجای نگه داشتن بگیرید.

ولی قیمت فعلی بیتکوین برای خرید بیشتر این ارز دیجیتال، مناسب است. گاها نگاه کردن به عملکرد گذشته راهی مطمئن برای پیش بینی آینده می‌باشد. دقیقا مثل شرایط فعلی. بیت کوین برای بسیاری از افراد در طی سال‌های متمادی یک ابزار سرمایه گذاری مستحکم بوده و به همین حال باقی خواهد ماند.

اگر بیت کوین را گران خریده‌اید، هولد کنید تا بفهمید که اصطلاح داشتن دستان الماسی (diamond hands) به چه معناست. اگر هم ارزان خریده‌اید و در سود هستید، دلیلی ندارد که پروسه هولدینگ را متوقف کنید.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *