بیت کوین قاتل تورم! با بیتکوین سرمایه خود را زنده نگه دارید

بیت کوین قاتل تورم! با بیتکوین سرمایه خود را زنده نگه دارید | همتاپی

عرضه و تقاضای موجود در شبکه پولی بیت کوین به این معنی است که این شبکه به عنوان راه حلی برای مهار تورم پولی جاری عمل می‌کند.

مطلب زیر از سری گزارش‌های ماهانه Deep Dive، خبرنامه بازارهای برتر مجله بیت کوین است.

در این مقاله اشارات ویژه‌‌ای به دغدغه ایالات متحده نسبت به ارزهای دیجیتال شده است؛ به طوری که افزایش ارزش سهام بازارهای کریپتوکارنسی در حال حاضر به عنوان یکی از مسائل کلان در امنیت ملی ایالات متحده مطرح است. این واقعیتی است که سیستم اقتصادی فعلی آن را کمی نادیده گرفته، اما روز به روز به حقیقت نزدیک‌تر می‌شود.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

در نتیجه توافقنامه برتون‌وودز (Bretton Woods) که دلار آمریکا را به عنوان ارز ذخیره جهانی در سال 1944 تعیین کرد، و همچنین شوک نیکسون (Nixon Shock) در سال 1971 در قبال حذف طلا از پشتوانه دلار که اقتصاد جهانی را با ارزهای فیات شناور و آزاد آشنا کرد، ایالات متحده در وضعیت نامطلوبی قرار داد.

تراز تجاری ایالات متحده | همتاپی

نمودار تراز تجاری ایالات متحده

به دلیل معضل تریفین (Triffin Dilemma)، ایالات متحده یک اتفاق نادر و آن هم کسری توام (هم کسری تراز تجاری و هم کسری مالیاتی) را تجربه می‌کند.

 نمودار کسری دولت فدرال آمریکا | همتاپی

نمودار کسری دولت فدرال آمریکا

رابرت تریفین، اقتصاددان آمریکایی، دلایل این امر را در سال 1960 بیان کرد:

اگر ایالات متحده کسری تراز پرداخت‌ها را متوقف کند، جامعه بین‌المللی بزرگترین منبع اضافه کننده به ذخایر را از دست می‌دهد. بنابراین، کمبود نقدینگی می‌تواند اقتصاد جهان را به مارپیچ انقباضی بکشاند و منجر به بی‌ثباتی آن شود.

اگر کسری بودجه آمریکا ادامه یابد، می‌تواند محرکی برای رشد اقتصاد جهانی به شمار آید. با این حال، کسری بودجه بیش از حد ایالات متحده (بویژه دلارهای خارج از امریکا)، ارزش دلار آمریکا و همچنین اعتماد به آن در جوامع بین‌المللی را از بین می‌برد. امری که می‌تواند دلار را از صحنه جهانی حذف و پس از 70 سال به سلطه آن پایان دهد. بدین ترتیب، سیستم نرخ ارز ثابت می‌تواند از بین برود و منجر به بی ثباتی اقتصاد جهان شود. {صندوق بین المللی پول}

بیت کوین قاتل تورم! با بیتکوین سرمایه خود را زنده نگه دارید | همتاپی

 

ایالات متحده از چین به عنوان یک قدرت تجاری جهانی پیشی گرفته است

ایالات متحده به مدت دو دهه توانسته بود سلطه‌گر اقتصاد جهانی باشد که با رشد نجومی و شتابان اقتصاد چین، جایگاه خود را کاملا متزلزل می‌بیند. همانطور که پیداست، نگرانی‌های تریفین موجه بوده است و ایالات متحده دو مسیر متمایز را جلوی چشم خود می‌بیند:  

گزینه اول: حفظ روند کنونی (دفاع تمام قد از جایگاه دلار) با افزایش نرخ بهره و محدود کردن خرید دارایی‌ها توسط فدرال رزرو، این امر اقتصاد جهانی را درگیر یک رکود بی‌سابقه در این روند می‌کند، به طوری که جامعه جهانی را از یکدیگر دورتر می‌سازد، زیرا نرخ بیکاری به طور سرسام‌آور بالا می‌رود. از طرفی، ارزش دارایی‌ها سقوط می‌کند و حباب هزینه‌های واقعی بدهی می‌ترکد.  

گزینه دوم: کاهش ارزش دلار در حالی ادامه می‌یابد که ارزش سهام، املاک و دارایی‌ها به صورت اسمی در حال لیکوئید شدن یا به اصطلاح ذوب شدن هستند؛ زیرا ایالات متحده تلاش می‌کند جایگاه شرکت‌های تولیدی خود را که طی دو دهه گذشته در خارج از مرزهای آمریکا بنا نهاده بوده، حفظ کند. این یک سیاست و حقه از پیش طراحی شده است. شرکت‌کنندگان در بازار می‌دانند که سران سخنگو در فدرال رزرو و قدرت سیاسی، چاره‌ای جز کاهش ارزش پول ندارند. در واقع همان کاری که نیکسون انجام داد و ارزش دلار را به یک چهارم کاهش داد.

نمودار شاخص قیمت سهام | همتاپی

نمودار شاخص قیمت سهام

همانطور که معامله‌گر سابق بازار اعتباری گرگ فوس (Greg Foss) اذعان داشت:

در مارپیچ بدهی/تولید ناخالص داخلی، شرط وجود ارز فیات از اساس اشتباه است. این مورد به عنوان ریاضیات محض شناخته می‌شود. به این معنی که یک مارپیچ تو در تو است که هیچ راه حلی از نظر ریاضی برای فرار آن وجود ندارد.

بیت کوین قاتل تورم! با بیتکوین سرمایه خود را زنده نگه دارید | همتاپی

شاخص S&P 500 بدون هیچ پولبک 5 درصدی به مدت 10 ماه به روند خود ادامه می‌دهد.

این یک پدیده جدید نیست و در واقع چرخه‌های تورم و بدهی‌های مشابه آنچه امروز در حال وقوع است، نه تنها در ایالات متحده بلکه در سراسر جهان قبلاً بارها اتفاق افتاده است.

تمام بحران‌های بدهی که در طول تاریخ مورد بررسی قرار گرفته‌اند، به روش‌های زیر کنترل شده‌اند:  

چاپ پول، درآمدزایی از بدهی (درآمدزایی از بدهی یا تأمین مالی پولی عبارت است از وام گرفتن دولت از بانک مرکزی برای تأمین هزینه‌های عمومی به جای فروش اوراق قرضه به بخش خصوصی یا افزایش مالیات) و ضمانت‌های دولتی در رکودهایی که کاهش نرخ بهره عملا بی‌تاثیر است بهترین راه حل‌ها برای فرار از این بحران به شمار می‌روند.

اگرچه استفاده از ابزارهای فوق در کشورهایی که محدود به چاپ هستند یا دارایی لازم برای چاپ پول ندارند و پول ملی آن‌ها ارزشی ندارند هرگز کارآمد نیست.

به طور کلی، طبق مطالعه تمامی موضوعات مربوط به کاهش نرخ ارز (که بیشتر آنهایی است که در صد سال گذشته اتفاق افتاده است) به این نتیجه رسیدیم که فرایند فوق در نهایت منجر به ایجاد موج بزرگ برای چاپ پول، کسری بودجه و کاهش ارزش پول (در برابر طلا ، کالاها و سهام) خواهد شد. 

ری دالیو، اصول حرکت در بحران‌های بدهی بزرگ

راه حل پیشنهادی ما برای حل این مشکل واضح است: بیت کوین! دلایلی که ما در ابتدای این گزارش بر پویایی اصلی عرضه و تقاضای شبکه پولی بیت کوین تأکید کردیم، دلیلی است که می‌تواند راه حلی برای تورم پولی بزرگ باشد.

سرمایه گذاری در دوره‌های ابر تورم دارای چند اصل اساسی است: ارز را تبدیل به کالا (مانند طلا، زغال‌سنگ و فلزات) کنید و از طرفی اقدام به انجام معاملات ارزی در پوزیشن شورت کنید. ورود به بازار سهام بزرگ‌ترین اشتباه است زیرا تورم روی تورم می‌شود.

به جای اینکه بین نرخ ارز و قیمت سهام همبستگی بالایی وجود داشته باشد، بین قیمت سهام و نرخ ارز اختلاف فزاینده‌ای وجود دارد. بنابراین، در این مدت طلا به دارایی ترجیحی برای نگهداری تبدیل می‌شود. خرید سهام با وجود افزایش قیمت پول ملی یک فاجعه است و اوراق قرضه طولی نمی‌کشد که از بین می‌رود.

 ری دالیو، اصول حرکت در بحران‌های بدهی بزرگ

راه حل ساده است:

پول خود را از کشور خارج کرده و در شبکه پولی تغییر ناپذیر بیت کوین ذخیره کنید.

اقدام به معاملات در پوزیشن شورت کنید (یعنی با توجه به مدت زمان، وثیقه و نرخ بهره، از صرافی وام بگیرید) و دارایی‌های سخت (بلند مدت) را با هزینه تولید به دست آورید.

دلیل اینکه طلا همیشه دارایی ترجیحی برای نگهداری در بحران بدهی است، ویژگی درخشندگی و کمیابی فلزات گران‌بها یا موارد استفاده صنعتی آن نیست، بلکه ارزش غیرقابل جبران دارایی آن است. تولید یک انس طلا سخت‌تر از هر کالای قابل جابجایی دیگری است.

با بیت کوین، بدون آن که فرایند تولید طلا به صورت فیزیکی در معادن طی شود، سختی کار از طریق محاسبات پیچیده ریاضی جبران می‌شود. به همین سبب، می‌توان بیت کوین را طلای دیجیتال دانست و از آن برای جبران ضرر و حفظ سرمایه در دوران تورم استفاده کرد.

بیت کوین فقط یک دارایی نیست که صرفا از آن در زمان بحران‌های بی‌سابقه اقتصادی بهره برد.

بیت کوین بدون شک بهترین دارایی روی کره زمین است و برخلاف طلا که در بحران‌های بدهی در گذشته تقریبا ضعیف عمل کرده، می‌تواند گزینه‌ ایده‌آلی برای سرمایه‌گذاری و حفظ داریی باشد. بیت کوین امروز در حال رشد و تثبیت جایگاه خود است و ما را به این باور می‌رساند که در یک دهه آینده قیمت آن هزاران درصد رشد خواهد کرد.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *