بیتکوین همچنان بر مدار نزولی می‌چرخد

تحلیل قیمت بیت کوین: بیتکوین همچنان بر مدار نزولی می‌چرخد | همتاپی

در بحبوحه نگرانی‌ها در مورد اوضاع نابسامان اقتصادی، بازار رمزارزها همچنان روندی نزولی را در پیش گرفته و قیمت بیت کوین به کمتر از 38,500 دلار رسیده است.

در چند ساعت گذشته، قیمت بیتکوین به دلایل ترس از سیاست‌های انقباض پولی بانک مرکزی آمریکا، الگوهای تکنیکال نزولی و همچنین خروج خریداران از بازار، به پایین‌ترین قیمت خود در طی شش هفته اخیر، یعنی 38,236 دلار سقوط کرد.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

در 24 ساعت گذشته، شاخص احساسات بازار ارز دیجیتال در منطقه ترس شدید باقی ماند و اتریوم به عنوان دومین ارز دیجیتال بزرگ بازار، کاهش 5 درصدی را تجربه کرد.

قیمت بیت کوین در روز دوشنبه با 3.2 درصد کاهش، به رقم 38,236 دلار رسید که حدود 20 درصد از بالاترین قیمت ماه گذشته یعنی 48,086 دلار کاهش پیدا کرد. در این میان، شاخص ترس و طمع هم به کمترین مقدار خود یعنی 23 نزدیک شده است که نشان‌دهنده ترس شدید در بازار رمز ارزها است.

به گفته تحلیل‌گران تکنیکال، نمودارهای پیش بینی قیمت بیت کوین همچنان روند کاهشی را نشان می‌دهند. کیتی استاکتون (Katie Stockton)، مدیر Fairlead Strategies، معتقد است قیمت بیت‌کوین که سطح حمایت بعدی آن 27,000 دلار است، در نمودار هفتگی، حمایت ابر ایچی موکو خود را از دست داده است.

همچنین مارک نیوتن (Mark Newton) به عنوان استراتژیست تکنیکال در فانداسترت Fundstrat، انتظار دارد قیمت بیتکوین در ابتدا تا 36,300 دلار کاهش یابد. اگر بیتکوین این محدوده را از دست بدهد، قیمت آن می‌تواند تا 32,950 دلار کاهش یابد.

بنابراین، طبق نظر تحلیلگران، انتظار می‌رود روند قیمت بیت‌کوین همچنان کاهشی باشد، زیرا بانک مرکزی آمریکا قصد دارد در بحبوحه افزایش تورم، نرخ بهره را در ماه‌های آتی تا 50 واحد افزایش دهد.

مایکل ون دپوپ (Michaël van de Poppe)، به عنوان معامله‌گر ارز‌های دیجیتال معتقد است اگر قیمت بیتکوین نتواند ناحیه حمایتی بین 37,500 تا 38,000 دلار را حفظ کند، کاهش بیشتری را تجربه خواهد کرد.

نمودار قیمت بیت کوین به دلار | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار قیمت بیت کوین به دلار. منبع: تردینگ ویو

طبق داده‌های کوین گلس (Coinglass)، در 24 ساعت گذشته بیش از 82 درصد از پوزیشن‌های خرید در ارزهای دیجیتال اصلی به میزان تقریبی 310 میلیون دلار متضرر شده‌اند. همچنین در 24 ساعت گذشته، معامله‌گران دارایی خود را به ارزش 74 میلیون دلار و 84 میلیون دلار به ترتیب از بیتکوین و اتریوم خارج کرده‌اند. در نتیجه، وضعیت ناپایداری در بازار ارزهای دیجیتال ایجاد شده است.

در واکنش معامله ایلان ماسک و توییتر، قیمت بیتکوین افزایش یافت

چند ساعت پس از انتشار خبر خرید احتمالی توییتر توسط ایلان ماسک و رسیدن معامله به مرحله نهایی مذاکرات، قیمت بیتکوین اندکی افزایش پیدا کرد. در حال حاضر، بیتکوین با قیمت 38,863 دلار معامله می‌شود که در عرض یک ساعت، رشد بیش از 1 درصدی را نشان می‌دهد. در همین حال، میم کوین‌های دوج کوین (DOGE) و شیبا اینو (SHIB) در عرض یک ساعت به ترتیب 8 درصد و 3 درصد رشد کردند.

اگر معامله توییتر موفقیت‌آمیز باشد و نهنگ‌ها بیتکوین بیشتری بخرند، قیمت بیتکوین می‌تواند افزایش یابد. اما اگر قیمت به زیر منطقه حمایت در حدود 37,500 دلار سقوط کند، کاهش قیمت بیتکوین دور از انتظار نیست.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *