آیا قیمت بیت کوین تا قبل از هاوینگ بعدی به ۱۰۰ هزار دلار می‌رسد؟

آیا قیمت بیت کوین تا قبل از هاوینگ بعدی به 100 هزار دلار می‌رسد؟ | همتاپی

بر اساس نظر خالق مدل سهام به جریان بیت کوین (S2F)، قیمت بیت کوین پس از هاوینگ سال 2020 حداقل به 100000 دلار و در هاوینگ سال 2024 به 1 میلیون دلار خواهد رسید.

با این حال، این تحلیلگر بیت کوین اعلام کرده است که نگران این نیست که قیمت بیتکوین در کوتاه مدت در کجا قرار خواهد گرفت.

او پیش بینی قیمت بیت کوین را در مصاحبه اخیر با مادلون ووس (Madelon Vos)، تحلیلگر تکنیکال هلندی و یوتیوبر، اعلام کرد. او در این مصاحبه در مورد مدل‌های بیت‌کوین خود و انتظاراتش از آینده بیت کوین صحبت کرد.

وی به صراحت اعلام کرد مهم نیست که بیت کوین سال 2020 را با قیمت 50000 دلار یا 100000 دلار یا حتی 288000 دلار به پایان برساند!

چرا پلن بی نمی‌تواند قیمت کوتاه مدت بیت کوین را پیش بینی کند؟

روند قیمت بیت کوین موضوع اصلی تمام تحلیل‌ها در بازار ارزهای دیجیتال می‌باشد. با وجود این، پلن بی اعلام کرده است که او چندان نگران قیمت کوتاه مدت بیت کوین نیست. چرا که دیدگاه او بلند مدت است و او به این فکر می‌کند که بیت کوین در آینده به چه قیمت‌هایی خواهد رسید.

پلن بی در ادامه این گفتگو اظهار داشت: فعلا هیجان انگیزترین چیز این است که بدانم آیا در دو سال آینده بیت کوین به 100000 دلار می‌رسد یا نه، مخصوصا این ماه و ماه بعد. من فعلا دارم روی سیکل بعدی کار می‌کنم چون واقعاً برایم مهم نیست که قیمت روی 50000 دلار بماند یا 100000 دلار یا 288000 دلار.

پلن بی نمیتواند نظر قطعی درباره قیمت فعلی بیتکوین بدهد. چرا که انتظارات او از بازار بیت کوین محقق نشده است. این تحلیلگر معتقد است بیت کوین در مرحله 5 توسعه قرار دارد و انتظار می‌رود نهنگ‌هایی مانند مایکل سیلور و حتی کشورهایی مانند السالوادور بیت کوین را به خزانه‌های خود اضافه کنند. به گفته او، این مرحله نکات منفی نیز دارد، که شامل کشیده شدن بیت کوین به میدان بازی ژئوپلیتیکی است.پلن بی پیش بینی خود را زمانی اعلام کرد که قیمت بیتکوین شروع به رشد کرده است. فراموش نکنید که بیت کوین برای اولین بار از روز 8 دسامبر، برای مدت کوتاهی از سد 50000 دلار عبور کرد و در روز جمعه به 51500 دلار رسید. با این حال، در زمان نگارش  این خبر، خرید و فروش بیت کوین در حوالی 49,900 دلار انجام می‌شود و در 24 ساعت گذشته 2.03 درصد کاهش یافته است.

او در حین صحبت از سوپر سیکل قیمت، خاطر نشان کرد که هنوز وقت صحبت از هایپر بیت کوینی شدن (hyperbitcoinization) نرسیده است. زیرا این رویداد تنها زمانی ممکن می‌شود که ارزش بازار بیت کوین از سقف 1 تریلیون دلار طلا و سپس سقف 100 تریلیون دلاری بازار املاک و مستغلات فراتر رود.

آیا مدل سهام به جریان (Stock to flo) همچنان معتبر است؟

علیرغم انتقادهای اخیر بازار از اعتبار مدل S2F، پلن بی بیان کرد که مدلی که او برای کمک به حذف احساساتش از تصمیمات معاملاتی ایجاد کرده است، هنوز هم دارای اعتبار است. همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا او همچنان به مدل S2F صد درصد اعتماد دارد، پاسخ او کاملاً مثبت بود.

او همچنین خاطرنشان کرد تا زمانی که قیمت بیت کوین با کاهش عرضه و افزایش تقاضا به این مسیر خطی ادامه دهد، مدل S2F همچنان معتبر خواهد بود.

با این حال، او پذیرفت که مدل فلور (Floor)، که با آن پیش بینی می‌کرد بیت کوین تا پایان سال به 100000 دلار خواهد رسید، دیگر معتبر نیست. او درباره مدل‌هایش گفت اگر شکست بخورد، شکست می‌خورد. اگر کار می‌کند، پس کار می‌کند.

برای اطلاع از آخرین اخبار بیتکوین، به مقاله تحلیل بیت کوین مراجعه نمایید. 

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *