بیشترین کلاهبرداری‌های ارز دیجیتال در کجا رخ می‌دهد؟

بیشترین کلاهبرداری‌های ارز دیجیتال در کجا رخ می‌دهد؟ | همتاپی

در گزارش جدیدی از شرکت بین‌المللی چینالیسس (Chainalysis)، مکان بیشترین کلاهبرداری‌های ارز دیجیتال در سراسر جهان افشا شد.

این گزارش بر جرایم مربوط به ارزهای دیجیتال در شرق اروپا متمرکز است که طبق آن این مکان پس از آفریقا برای فعالیت‌های غیرقانونی رمزارزی رتبه دوم را دارد.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

این شرکت اطلاعاتی را جمع‌آوری کرده است که میزان ارتباط آدرس‌های هر منطقه با آدرس‌های غیرقانونی را نشان می‌دهد.

چینالیسس خاطرنشان می‌کند که اروپای شرقی بیشتر از هر جای دیگر به صورت غیرقانونی به دارک وب، ارز دیجیتال ارسال می‌کند. این مساله عمدتا به خاطر وجود هیدرا مارکت (Hydra Market) می‌باشد. هیدرا مارکت بزرگترین بازار دارک وب جهان است که به روس‌زبانان آن منطقه سرویس‌دهی می‌کند. اما به طور کل، بیشتر معاملات غیرقانونی ارزهای دیجیتال در شرق اروپا به جای بازارهای سیاه آنلاین، به نحوی با کلاهبرداری‌های دارک وبی مرتبط است.

همانطور که قبلا هم اتفاق افتاده بود، بیشترین وجوه ارسال شده به آدرس‌های غیر قانونی از اروپای شرقی بوده است. می‌توان فرض کرد که بیشتر این فعالیت‌ها نشان‌دهنده قربانیانی است که برای کلاهبرداران پول ارسال کرده‌اند. از ژوئن 2020 تا ژوئیه 2021، آدرس‌های مستقر در اروپای شرقی، 815 میلیون دلار برای کلاهبرداران ارز دیجیتال ارسال کرده‌اند.

چینالیسس همچنین بیان می‌کند اروپای شرقی بیشترین میزان ترافیک وب را به وبسایت‌های کلاهبرداری ارز دیجیتال ارسال کرده که پس از آن آسیای مرکزی و جنوبی و آمریکای لاتین در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

این شرکت می‌گوید اوکراین کشوری است که بیشترین حجم بازدید از وبسایت‌های کلاهبرداری رمز ارزی را داشته است و با وجود جمعیت کم 44 میلیون نفری، از ایالات متحده پیشی گرفته است.

چینالیسس می‌گوید بیشترین سهم از این کلاهبرداری‌ها متعلق به شرکت فینیکو (Finiko) است که در روسیه قرار دارد. بانک مرکزی روسیه این شرکت را یک طرح پانزی شناخته و در ماه جولای بنیانگذار آن را دستگیر کرده است.

فینیکو فقط یکی از ده‌ها کلاهبرداری است که چینالیسس در لیست 5 کلاهبردار بزرگ رمزارزی در هر منطقه از جهان شناسایی کرده است.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *