تا چه اندازه توییت‌های ماسک و سِیلور روی قیمت ارزهای دیجیتال تأثیر‌گذار بوده است؟

تا چه اندازه توییت‌های ماسک و سِیلور روی قیمت ارزهای دیجیتال تأثیر‌گذار بوده است؟

ایلان ماسک (Elon Musk) و مایکل سایلور (Michael Saylor) دو نام تأثیرگذار در حوزه ارزهای دیجیتال می‌باشند. در تحلیل‌های اخیری که توسط شرکت‌های The TIE و eToro USA انجام شده است، میزان تأثیر این دو فرد در بازار رمزارزها بررسی شده است.

ایلان ماسک و مایکل سیلور در سه ماهه دوم امسال، نقش مهمی در جهت‌گیری تمایلات سرمایه گذاران در حوزه ارزهای دیجیتال داشتند. آنها روند پیشرفت سرمایه گذاری در دارایی‌های دیجیتال را در مقایسه با سایر بازارهای با ثبات‌تر کم رنگ‌تر کرده‌اند.

تجزیه و تحلیل‌های مبتنی بر تمایلات بازار که توسط شرکت‌های The TIE و eToro USA انجام شده است، میزان تأثیر ماسک و سیلور را بر ارزش بیت کوین در سه ماهه دوم سال نشان می‌دهد. نتایج این تحقیقات در فصلنامه‌ی eToro USA با عنوان ارزش واقعی تأثیرگذاری (The True Value of Influence) ارائه شده است.

تاثیر ایلان ماسک بر قیمت ارزهای دیجیتال چگونه بوده است؟

طبق این گزارش، پس از توییت‌های ایلان ماسک در مورد بیت کوین، قیمت بیتکوین در 24 ساعت پس از توییت‌ها، به طور متوسط با کاهشی 1.6 درصدی همراه بوده است. با این وجود، توییت‌های ماسک در خصوص بیتکوین بر تمایلات سرمایه‌گذاران تأثیر داشته است و منجر به افزایش 44.4 درصدی در حجم توئیت‌های مربوط به بیت کوین گردید.

محققان سه مورد از توییت‌های ایلان ماسک را که منجر به کاهش مضاعف قیمت بیت کوین شده بود را مشخص کردند. در 16ام ماه مه، پس از 24 ساعت از توییت وی درباره متمرکز ساختن فرآیند ماینینگ، قیمت بیت کوین با کاهشی 7.6 درصدی همراه بود.

توییت ایلان ماسک در مورد بیت کوین در تاریخ 16ام ماه مه

توییت ایلان ماسک در مورد بیت کوین در تاریخ 16ام ماه مه

وی در توییت دیگری در 12ام ماه مه، در مورد استفاده بیت کوین از سوخت‌های فسیلی صحبت کرد که در مدت مشابه منجر به افت 9.4 درصدی قیمت بیت کوین شد. و در نهایت، در تاریخ 20ام ماه مه، ادعای ماسک مبنی بر اینکه فرآیند ماینینگ بیت کوین در سطح جهانی، از مصرف انرژی برخی از کشورهایی با وسعت متوسط ​​فراتر رفته باعث کاهش 11.3 درصدی قیمت بیت کوین طی 24 ساعت بعد گردید.

توییت ایلان ماسک در مورد بیتکوین در تاریخ 21ام ماه مه

توییت ایلان ماسک در مورد بیت کوین در تاریخ 21ام ماه مه

هنگامی که ماسک اعلام کرد تسلا به دلیل دغدغه‌های زیست محیطی، دیگر پرداخت‌های بیت کوینی را نمی‌پذیرد، از طرف جامعه بیت کوین مورد تحقیر و تمسخر قرار گرفت. البته هفته‌ی گذشته هنگامی که مدیر عامل تسلا اظهار داشت ماینرهای بیتکوین به معیارهای وی در مورد استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر رسیده‌اند، به نظر می‌رسد وی از موضع قبلی خود عقب‌نشینی کرده است.

تاثیر مایکل سیلور بر قیمت ارز‌‌های دیجیتال چگونه بوده است؟

اینطور به نظر می‌رسد توییت‌های مایکل سایلور، مدیرعامل شرکت مایکرواستراتژی (MicroStrategy) نیز بر قیمت بیت کوین تأثیرگذار بوده، اما در جهت معکوس. طبق تحقیقات The TIE و eToro USA: 

اکثر توییت‌های او در زمانی بود که قیمت بیت کوین از 11 دلار به 60 هزار دلار افزایش یافته بود. بیشتر توییت‌های وی، از اعلان‌ خریدهای اخیر بیت کوین توسط شرکت مایکرواستراتژی گرفته تا ترویج کلی این دارایی، همگی تاثیر مثبتی داشتند.

به طور متوسط، 24 ساعت پس از توئیت‌های سیلور در خصوص بیت کوین، قیمت این رمز ارز 4.4 درصد افزایش، تمایل به سرمایه گذاری در این دارایی دیجیتالی 0.8 درصد کاهش، و حجم توییت‌ها در این زمینه 4.1 درصد افزایش داشت.

مدیرعامل شرکت مایکرو استراتژی معتقد است که بیتکوین نقطه اوج دستاورد بشریت است، و آن را درمانی برای تورم نابودکننده تمدن‌ها توصیف می‌کند. از اواسط سال 2020، نهادهای تحت کنترل مستقیم سیلور بیش از 111,000 بیت کوین خریده‌اند.

توییت اخیر مایکل سیلور در مورد بیت کوین در تاریخ 25ام ژوئیه

توییت اخیر مایکل سیلور در مورد بیت کوین در تاریخ 25ام ژوئیه

در نظرسنجی که اخیراً انجام شد، سیلور از 1.3 میلیون فالوور توییتر خود پرسید که فکر می‌کنند بیت کوین تا کی دوام می‌آورد. از بیش از 105,000 نفری که در این نظرسنجی شرکت کردند، تقریباً 38 درصد آنها اظهار داشتند که معتقدند بیت‌کوین تا 10 هزار سال دوام خواهد داشت. 

نظرسنجی مایکل سیلور در مورد بیتکوین

نظرسنجی مایکل سیلور در مورد بیتکوین

افزایش اینفلوئنسرهای رمزارزی در یوتیوب

همچنین، در گزارش این تحقیقات به تأثیر فزاینده یوتیوبرها بر بازار ارزهای دیجیتال اشاره شده است. محققان می‌گویند:

همانطور که تأثیر اینفلوئنسرها در زمینه‌ی محصولات مصرفی و صنعت مُد کاملاً شناخته شده است، به همان اندازه شخصیت‌های محبوب رسانه‌های اجتماعی مرتبط با دارایی‌های رمزارزی و پروتکل‌ها نیز بر روی کاربران، معامله گران و سرمایه گذاران تاثیرگذارند.

در این خصوص، محققان از کانال یوتیوبی Bitboy Crypto با بیش از 1.1 میلیون فالوور به دلیل داشتن بیشترین مخاطب فعال در صنعت رمزارزها، نام برده‌اند. همچنین، کانال‌های دیگری مانند Coin Bureau ،Altcoin Daily و Sheldon Evans نیز به دلیل رشد قابل توجه خود همزمان با بازار گاوی، اشاره کرده‌اند.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *