تثبیت بیتکوین در سطح ۲۹ هزار دلار ادامه دارد

تحلیل قیمت بیت کوین: تثبیت بیتکوین در سطح 29 هزار دلار ادامه دارد | همتاپی

یک کانال نزولی، قیمت بیت کوین را از زمان ثبتِ رکورد تاریخی ۶۹ هزار دلار همراهی کرده است که به وضوح نشان‌دهنده‌ی یک فاز نزولی است. آنچه در ادامه می‌خوانید، بررسی سناریوهای احتمالیِ بیتکوین در میان مدت و کوتاه مدت است.

تحلیل تکنیکال نمودار روزانه بیت کوین (BTC)

قیمت بیتکوین اکنون بالاتر از خط روند میانی ​​کانال در حال تثبیت است. منطقه تقاضای مهم 28.6 تا 28.8 هزار دلار و همچنین خط میانی کانال، به عنوان سطوح حمایت معتبر عمل می‌کنند.

نمودار قیمت بیت کوین به دلار | همتاپی

نمودار قیمت بیت کوین به دلار. منبع: تردینگ ویو

از سوی دیگر، اندیکاتور شاخص قدرت نسبی (RSI) نشان می‌دهد که بیت کوین تابه‌حال دو مرتبه نتوانسته از خط روند نزولی خود عبور کند و اکنون برای سومین بار به دنبال عبور از آن است. اگر بیتکوین بتواند از این خط روند عبور کند، حرکت به سمت سطح مقاومت 37 هزار دلاری اجتناب ناپذیر خواهد بود.

تحلیل تکنیکال نمودار 4 ساعته بیتکوین (BTC)

قیمت بیتکوین در یک الگوی کنج نزولی (falling wedge pattern) در نوسان است، اگر خط روند بالایی شکسته شود، اغلب به آن الگوی معکوس می‌گویند. از سوی دیگر، الگوی فازِ انباشتِ وایکُف (Wyckoff accumulation phase)، در تایم فریم‌های پایین‌تر مشهود است. قیمت، در واقع، نقطه عرضه اولیه (preliminary supply)، نقطه اوج فروش (sellers climax)، رالی خودکار (automatic rally)، و تست ثانویه (secondary test) را ثبت کرده است و اکنون در مرحله‌ آخرین نقطه‌ی حمایت (last point of support) قرار دارد.

قیمت در داخل یک منطقه‌ی تقاضای مهم در حال تثبیت است، و هم‌زمان، الگوی انباشت وایکُف را تشکیل می‌دهد؛ بنابراین، شروع یک روند معکوس و به دنبال آن یک صعود میان- مدت، سناریوی محتمل‌تری برای بیتکوین در آینده‌ی نزدیک است.

نمودار 4 ساعته قیمت بیتکوین به دلار | همتاپی

نمودار 4 ساعته قیمت بیتکوین به دلار. منبع: تردینگ ویو

تحلیل احساسات: فاندینگ ریت بیت کوین (BTC)

بیت کوین در چند ماه گذشته در یک روند نزولی بی‌رحمانه بوده است، به‌طوری‌که قیمت آن از سقف تاریخی 69 هزار دلار در نوامبر 2021 سقوط کرد و حتی به زیر 30 هزار دلار رسید؛ این سطح، از نظر بسیاری از فعالان بازار، حمایت مهمی برای بیتکوین به شمار می‌رفت.

اما این سطح (30 هزار دلار) حفظ نشد؛ قیمت بیتکوین به زیر آن رسید، و در چند هفته گذشته در همان محدوده‌ی قیمتی معامله شده است. همان‌طور‌که مقادیرِ منفی فاندینگ ریت نشان می‌دهد، معمولا کف قیمت‌ها با احساسات نزولی شدید همراه است.

با این حال، در طولِ سقوط اخیر، فاندینگ ریت بیت کوین در حوالی عدد صفر در نوسان بوده و حتی در روزهای اخیر به حالت مثبت بازگشته است. این مقادیر می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که بیتکوین تا کف قیمتی خود هنوز فاصله دارد. این دوره‌ی تثبیت می‌تواند اصلاحی قبل از یک مرحله‌ی نزولی دیگر باشد، همان‌طورکه بازار، هنوز با ترس شدید و احساسات منفی در کفِ بازار نزولی فاصله دارد.

فاندینگ ریت بیت کوین در تمام صرافی‌ها | همتاپی

فاندینگ ریت بیت کوین در تمام صرافی‌ها. منبع: کریپتو کوانت (CryptoQuant)

مقادیر منفی شدیدِ فاندینگ ریت می‌تواند منجر به افزایش سریع قیمت شود، مشابهِ کف قیمتی مارس 2020 و ژوئیه 2021، و روند صعودی جدیدی را برای میان ‌مدت آغاز کند.

در لحظه انتشار این مقاله، خرید و فروش بیت کوین در 28,995 دلار خرید و فروش انجام می‌شود و این در حالی است که این ارز با افت 1.3درصدی در هفته گذشته، درحال تصمیم‌گیری مهمی است.

برای اطلاع از آخرین اخبار بیت کوین، به مقاله تحلیل و پیش بینی قیمت بیت کوین مراجعه نمایید. 

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *