بیت کوین ۸,۰۰۰ دلاری یا ۱۰,۰۰۰ دلاری؟

تجزیه و تحلیل قیمت بیت کوین، بیت کوین 8000 دلاری یا 10000 دلاری؟

این سوالی است که به دنبال عدم نوسان مطرح شده است. به نظر می‌رسد که با کاهش نوسانات، قیمت بیت کوین به حداکثر سطح ثبات خود بین دو خط روند رسیده است. این امر می‌تواند نشان‌دهنده یک انقلاب بزرگ در معاملات آتی باشد.

به نظر می‌رسد که در 20 ژوئیه، قیمت بیتکوین به دلار (BTC / USD) به حداکثر ثبات بلند مدت خود در بین دو خط روند رسیده است (به نمودار روزانه زیر مراجعه کنید). نوسانات در آخر هفته بیشتر کاهش یافته‌اند، به طوری در این روز پهنای باند بولینگر در نمودار 4 ساعته 0.1 است.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

این دو عامل نشان می‌دهند که در معاملات بعدی انقلاب و حرکت بزرگی رخ می‌دهد. اما قیمت بیت‌ کوین چه مسیری را در پیش خواهد گرفت؟

نمودار روزانه بیت کوین/دلار صرافی | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار روزانه قیمت بیتکوین به دلار در صرافی Bitstamp. منبع: تردینگ ویو

تحلیل قیمت بیت کوین

در نمودار 4 ساعته قیمت بیت کوین به دلار، می‌بینیم که عملکرد فعلی قیمت به سمت الگوی دوم پرچم خرسی (کانال سفید پایین‌) است. این امر فشار زیادی را به تریدرهای خوش‌بین وارد می‌کند تا قیمت‌ها را بالای 9,100 دلار نگه دارند. این سطح در چند روز گذشته پشتیبانی کوتاه مدت مهمی بوده است.

نمودار 4 ساعته قیمت بیت کوین/دلار صرافی Bitstamp. منبع: TradingView

نمودار 4 ساعته قیمت بیت کوین/دلار صرافی Bitstamp. منبع: TradingView

نمودار روزانه نشان می‌دهد که آخرین روند صعودی توسط مقاومت شدید در سطح فیبوناچی 0.236 (خط قرمز مشخص شده) با قیمت 9,211 دلار مهار شده است. برای اطمینان خاطر تریدرها، قیمت بیت کوین می‌بایست خیلی زود به قیمتی بالاتر از این سطح کلیدی برسد، در غیر این صورت، یک اتفاق وحشتناکی رخ خواهد داد.

نوسان کم قیمت بیتکوین، پیش بینی جهت حرکت بعدی این ارز دیجیتال را دشوار می‌سازد. آخرین باری که میزان نوسانات قیمت بیت کوین بسیار کم بود به نوامبر سال 2018 یعنی زمانی که قیمت بیتکوین به 3,120 دلار سقوط کرد، بر می‌گردد.

شاخص نوسانات قیمت بیت کوین. منبع: TradingView

شاخص نوسانات قیمت بیت کوین. منبع: TradingView

هر دو شاخص قدرت نسبی (RSI) و مکدی (MACD) اکنون صاف هستند و حجم معاملات اگرچه اندک اما پایدار می‌باشند. تنها سیگنالی که نشان‌دهنده یک شروع امیدوارکننده است این واقعیت است که کل سرمایه بازار ارز دیجیتال طی 4 روز گذشته به طور پیوسته در حال افزایش بوده و از 267 میلیارد دلار به 272 میلیارد دلار رسیده است.

ورود پول به بازار همیشه نشانه خوبی است.

سطوح قیمت بیتکوین در کوتاه مدت

در نمودار 4 ساعته، بسته شدن قیمت بیشتر از 9,200 دلار می‌تواند شروع خوبی برای بازار گاوی بیتکوین باشد. شکستن این مقاومت فیبوناچی مهم می‌تواند به تریدرها نشان دهد که این ثبات طولانی مدت روند صعودی خواهد داشت و موج تازه‌ای از خریدها را به همراه خواهد آورد.

همچنین این امر در نمودار روزانه می‌تواند قیمت‌های بیت کوین به دلار را بالاتر از مقاومت اصلی روند نزولی قرار دهد، که از ابتدای ژوئن مانع از فراتر رفتن 6 شکست شده  است. علاوه بر این، این امر می‌تواند باعث هیجان خریداران نیز شود.

با توجه به این موضوع، سطوح قیمتی 9,270 و 9,300 دلاری می‌توانند مقاومت کوتاه مدتی را برای شکست قیمت ایجاد کنند.

باید انتظار داشته باشیم که حمایت روند صعودی (خط زرد در نمودار روزانه) باعث ایجاد حمایت اولیه شود که این رقم تقریبا 9,166 دلار است. با این همه، پایین‌ترین سطح حمایت پرچم خرسی دوم هم اکنون در 9,140 دلار قرار دارد. در صورت نرسیدن قیمت بیت کوین به این سطح شاهد قیمت 9,000 دلار خواهیم بود.

سرمایه کل بازار: 278 میلیارد دلار

سرمایه بازار بیت کوین: 169 میلیارد دلار

شاخص تسلط بیت کوین: 60.8٪

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *