کندل روزانه بیت کوین بالاتر از میانگین متحرک ۲۰۰ روزه بسته شد

تحلیل قیمت بیت کوین: کندل روزانه بیت کوین بالاتر از میانگین متحرک 200 روزه بسته شد | همتاپی

قیمت بیت کوین که اولین بار نتوانسته بود میانگین متحرک 200 روزه را بشکند، روز گذشته توانست پس از تلاشی دوباره بالای این اندیکاتور بسته شود. آیا این امر روند صعودی بیت کوین را تایید می‌کند؟

بسته شدن قیمت روزانه در قیمت 46.2 هزار دلار که بالای میانگین متحرک ۲۰۰ روزه و خط روند نزولی است می تواند نشانه خرید تکنیکال قوی باشد.

نمودار قیمت بیتکوین

بسته شدن کندل روزانه در بالاتر از میانگین متحرک 200 روزه در نمودار قیمت بیت کوین

تنها راه تایید این شکست (Breakout) آن است که قیمت بیت کوین در هفته‌های پیش رو بالاتر از این سطح باقی مانده و به روند صعودی خود ادامه دهد و ریزش شدید نداشته باشد. اگرچه کندل روزانه بالای میانگین متحرک 200 روز بسته شود، سیگنال صعودی است، اما از آن مهمتر این است که در هفته‌های آتی شاهد روند صعودی باشیم. 

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

اما در نمودار 4 ساعته شاهد واگرایی نزولی هستیم. همچنین در این تایم فریم اندیکاتور شاخص قدرت نسبی (RSI) نتوانست بالاتر از 71.66 (آخرین سقف) برود. برای اینکه این واگرایی منفی شکسته شود بیت کوین باید صعود قدرتمندی داشته باشد تا سقف‌های بالاتری در اندیکاتور RSI به وجود آیند. در غیر این صورت، می‌تواند خرید بیت کوین ریسک بالایی دارد.

پس از اینکه قیمت بیت کوین میانگین متحرک 200 روزه را به سمت بالا می‌شکند، کاملا طبیعی است که دوباره قیمت ریزش داشته باشد. در بازارهای نزولی قیمت معمولاً میانگین متحرک 200 روزه را به سمت بالا می‌شکند و بالای آن بسته می‌شود، اما نمی‌تواند بالای میانگین متحرک 200 روزه باقی بماند. در نتیجه قیمت ریزش کرده که اصطلاحاً به آن false breakout می‌گویند. معمولاً پس از این اتفاق قیمت بالاتر نمی‌رود و دیگر سیگنال خرید نخواهیم داشت.

نمودار قیمت بیت کوین در روند نزولی بعد از شکستن میانگین متحرک 200 روزه

نمودار قیمت بیت کوین در روند نزولی بعد از شکستن میانگین متحرک 200 روزه

اما در موقعیت کنونی اگر قیمت بیت کوین طی 1 الی 2 ماه آینده وارد یک رنج شود و نتواند به اوج قیمت قبلی (ATH) برسد، ممکن است نشانه‌ی خیلی قوی از نزول قیمت در آینده باشد که احتمالاً باعث می‌شود میانگین متحرک 21 هفته‌ای در زیر میانگین متحرک 40 هفته‌ای قرار گیرد و پس از این اتفاق رسما سیگنال بازار نزولی داریم. این کراس نزولی در سقف‌های سال 2013 و 2017 اتفاق افتاد و باعث شد بازار به طرز چشمگیری ریزش داشته باشد و در همین حین نهنگ‌ها از بازار خارج شدند.

داده‌های درون زنجیره‌ای همچنان قوی هستند و هیچ نشانه‌ای از خروج نهنگ‌ها وجود ندارد

بسیاری از فروشندگان بازار ادعا کرده‌اند که صعود 62 درصد اخیر بیت کوین از قیمت 29.2 هزار دلاری تله نهنگ‌هاست که در صعود بازار به معامله گران مصمم می‌فروشند و دارندگان خرد را تشویق به نگهداری بیت کوین‌هایشان می‌کنند. اما اطلاعات اخیر درون زنجیره‌ای از گلسنود (Glassnode) این ادعا را رد می‌کند. به گزارش گلسنود، در 3 الی 6 ماه گذشته ارز زیادی از بازار خارج نشده است و ارزهای که قبلا خریداری شده بودند همچنان راکد هستند و سرمایه گذاران بلندمدت دست به فروش نزده‌اند. 

طبق آمار سایت تحلیلی گلسنود در سال 2018 با هر صعود بازار حجم زیادی از نهنگ‌ها بصورت جمعی از بازار خارج می‌شدند. همانطور که در نمودارهای شش ماهه وجود دارد، شاهد حرکات ناگهانی هستیم. 

به علاوه، روز گذشته با بسته شدن کندل روزانه بیت کوین شاهد افزایش خرید بیت کوین در صرافی‌های ارز دیجیتال بودیم. در مجموع، روز گذشته شاهد خروج 3,490 بیت کوین از صرافی‌های رمزارزی بودیم. به عنوان مثال، پس از آنکه قیمت بیت کوین بالاتر از میانگین متحرک 200 روزه بسته شد، صرافی ارز دیجیتال کوین بیس شاهد برداشت 10,000 بیت کوین بود. 

خروجی‌های بیتکوین در صرافی های ارز دیجیتال

خروجی‌های بیت کوین در صرافی‌های ارز دیجیتال

با اولین سیگنال خرید، گاوها پیش قدم شدند و مهمترین سطح تکنیکالی را گرفتند. بسیار مهم است که سرمایه گذاران بیت کوین بتوانند قیمت بیت کوین را بالاتر از میانگین متحرک 200 روزه حفظ کنند، مخصوصا هنگامی که قیمت بخواهد مجددا این اندیکاتور را به عنوان خط پشتیبانی تست کند و پس از آن بتواند صعود چند هفته‌ای را شروع کند که در نهایت سیگنال خرید را بیشتر تایید کند. تا زمانی که داده‌های درون زنجیره‌ای هیچ نشانه‌ای از فروختن هولدرهای بلند مدت نداشته باشند و قیمت بیت کوین طی هفته‌های آتی به روند صعودی خود ادامه دهد، می‌توانیم انتظار تست قله‌های پیشین را داشته باشیم.

برای اطلاع از آخرین اخبار بیتکوین، به مقاله تحلیل بیت کوین مراجعه نمایید. 

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *