بررسی قیمت بیت کوین و آلتکوین‌ها در هفته آخر دی ماه

تحلیل قیمت بیت کوین: آیا 44 و 45 هزار دلار سطح جدید مقاومت خواهند بود؟ | همتاپی

در این هفته قیمت بیت کوین توانست از روند نزولی اخیر خود خارج شود و با این که این کار را قاطعانه انجام نداد، اما مقداری از افت قیمت خود را جبران کرد.

پس از گذشت مدت کوتاهی، روند قیمت بیتکوین برای اولین بار و طی هفت روز گذشته، مثبت بوده است. در طول مدتی مشابه، بازخورد کلی بازار ارزهای دیجیتال اندکی کاهش یافته و داده‌های سایت کوین گیکو (CoinGecko) نشان از کاهش حدود 40 میلیارد دلاری در ارزش بازار دارد.

صحبت را با بیتکوین آغاز می‌کنیم، قیمت آن در هفته گذشته همین موقع، حدود 41,000 دلار بود و ظرف مدت کوتاهی پس از آن تا 42,000 دلار افزایش یافت و سپس در روز دوشنبه تا قیمت 40,000 دلار کاهش پیدا کرد. اما از آن زمان تاکنون، بیتکوین روندی صعودی داشته و حتی در روز پنجشنبه گذشته قیمت آن تا 44,000 دلار نیز رسید.

با این حال، خریداران نتوانستند این روند را حفظ کنند و قیمت بیت کوین در ساعات اولیه امروز به محدوده 42,000 دلار بازگشت. از آن زمان تا کنون، بیتکوین مقداری از افت قیمت خود را جبران کرد و در حال حاضر با اندک افزایشی در طی هفته، در حدود 43,000 دلار خرید و فروش می‌شود.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین همانند ماه مه تا جولای 2021، در حال تشکیل سطح عرضه/تقاضای قابل توجهی در محدوده 40 تا 42 هزار دلار است. به غیر از روند کوتاه‌مدت قیمت بیتکوین، ناحیه مذکور سطح مقاومت مهمی برای اقدامات بلندمدت قیمتی خواهد بود.

بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که محدوده 40 تا 42 هزار دلاری بیت کوین مشابه قیمت این ارز دیجیتال در محدوده 30 تا 32 هزار دلاری در ماه می تا جولای می‌باشد.

اگر چه محدوده 40 تا 42 هزار دلاری قیمت بیت کوین از پنجم دسامبر تاکنون به عنوان یک سطح حمایت قابل اتکا شناخته شده و تا این لحظه نیز به خوبی عمل کرده است. اما با توجه به تقاضای کم در بازار اسپات (spot market)، در صورت شکست این حمایت قوی، بیت کوین می‌تواند قیمت‌های پایین‌تری را ببیند (بیت کوین در حال بستن یک کندل روزانه در زیر آن است). 

از طرفی، سطوح فیبوناچی در یک بازه زمانی روزانه نمایان شده‌اند. سطح فیبوناچی 0.382 و منطقه قرمزی که یکدیگر را پوشانده‌اند، مقاومت قوی 50 تا 51.5 هزار دلاری را ایجاد می‌کنند.

نمودار قیمت بیت کوین به دلار | همتاپی

نمودار قیمت بیتکوین به دلار. منبع: تریدینگ ویو

به نظر می‌رسد اگر بیت کوین این مقاومت را لمس کند، فشار فروش بیت کوین احتمالا برای این سطح بسیار زیاد خواهد بود.

تحلیل کوتاه مدت قیمت بیتکوین

تحلیل قیمت بیت کوین نشان می‌دهد با وجود حرکت صعودی قیمت بیت کوین در هفته گذشته، این ارز دیجیتال نتوانست از سطح 44.5 هزار دلار عبور کند. همانطور که نمودار مشخص است، چندین سطح مقاومت در راه رسیدن قیمت بیتکوین به 50 هزار دلار وجود دارد.

بیت کوین برای چندین بار سعی در عبور از این سطح مقاومت داشت که هر بار با شکست مواجه شد؛ در حال حاضر خرس‌ها سطوح 44.5 تا 45 هزار دلار را به یک مانع قدرتمند تبدیل کردند.

نمودار سطح مقاومت بیتکوین | همتاپی

نمودار سطح مقاومت بیت کوین. منبع: TradingView

در یک بازه زمانی 4 ساعته، بیت کوین خط روند نزولی (خط نارنجی) را شکست. به نظر می‌رسد که در این شرایط عقب‌نشینی کامل شده است و پادشاه ارزهای دیجیتال می‌تواند تلاش دیگری برای شکستن مقاومت 44.5-45 هزار دلاری در روز آینده انجام بدهد.

تجزیه و تحلیل سفارش‌های خرید و فروش بیت کوین

نمودار بیت کوین | همتاپی

نمودار بیت کوین. منبع: TradingView

با در نظر گرفتن هیت مپ (heat map) برای سفارشات محدود باز، واضح است که صرافی FTX از زمان سقوط بازار به 40 هزار دلار (دسامبر 2021) نقش مؤثری در اقدامات اخیر قیمت ایفا کرده است. حرف‌های ضد و نقیض زیادی وجود دارد که نشان از واکنش قیمت بیتکوین به سکوی سفارشات خرید/فروش این صرافی داشته است. بنابراین، به نظر عاقلانه است که این موضوع مهم را برای پیش بینی قیمت بیت کوین در آینده‌ای نزدیک در نظر گرفت.

تحلیل قیمت آلتکوین‌ها

اکثر آلتکوین‌ها نیز با قیمت‌هایی تقریباً مشابه با هفته گذشته خرید و فروش می‌شوند. در این میان، بایننس کوین (BNB) %1.6 افزایش و پولکادات (DOT) و لونا (LUNA) نیز افزایش قیمت 2.4 درصدی را تجربه کردند. اما در زمان نگارش این مقاله، اتریوم با 3.4%، اولانچ (AVAX) با 5% و سولانا (SOL) با 2% کاهش، بخش عمده‌ای از بازار نزولی در طی هفته گذشته را تشکیل می‌دهند.

در سوی دیگر بازار، دوج کوین در پی اخباری مبنی بر آغاز پذیرش آن به عنوان روشی برای پرداخت در ازای برخی از کالاهای شرکت تسلا، رشد 20 درصدی را تجربه کرد. این موضوع نقطه عطفی بزرگ برای این میم کوین (memecoin) می‌باشد.

در هر صورت، عملکرد بازار در آینده بسیار هیجان‌انگیز و دیدنی است و مطمئناً طی هفت روز آینده هیجان‌انگیزتر نیز خواهد بود.

سر خط خبرهای این هفته دنیای کریپتو که نباید از آن‌ها غافل شوید

با قبول دوج کوین بعنوان روش پرداخت توسط شرکت تسلا، قیمت دوج کوین 20 درصد افزایش یافت. این ابر شرکت سازنده خودروهای برقی، پذیرش پرداختی‌های دوج کوین را برای برخی از کالاهای خود آغاز کرده است. این اقدام شرکت تسلا، چند ماه پس از توقف پذیرش پرداختی‌های بیت کوین که به دلیل نگرانی برای مسائل زیست محیطی بود، انجام شد. قیمت دوج کوین در واکنش به این خبر افزایش یافت.

طبق گزارش سایت کوین گیکو (CoinGecko) در سال 2021، بیتکوین عملکرد بهتری نسبت به نفت خام (Crude Oil)، شاخص S&P 500، بازار سهام نزدک (NASDAQ) و طلا از خود نشان داد. گزارش سالانه سایت CoinGecko در سال 2021 نشان داد که علیرغم کاهش قیمت‌های اخیر، بیتکوین توانست سال گذشته را با افزایش قیمتی بیش از 60 درصد پشت سر بگذارد. به این ترتیب است که توانسته برای دومین سال متوالی عملکرد بهتری نسبت به دیگر دارایی‌های اصلی، داشته باشد.

در حال نزدیک شدن به الگوی تقاطع مرگ (Death Cross) سال 2022، برای بیتکوین هستیم: این الگو چه معنایی دارد و چرا ممکن است آنطور که تصور می‌کردید نزولی نباشد؟، به نظر می‌رسد که در آستانه شکل‌گیری الگویی که در تحلیل تکنیکال به نام تقاطع مرگ شناخته می‌شود، بر روی نمودار بیت کوین باشیم. با اینکه این الگو در اصل نشان دهنده نزدیک شدن به منطقه فروش است، اما در این مورد، چند دلیل وجود دارد که می‌تواند آنطور که تصور می‌کنید، نزولی نباشد.

چین صنعت NFT خود را راه‌اندازی می‌کند که به کریپتو وابسته نیست. شبکه خدمات بلاکچین تحت حمایت دولتی چین، که دو سال پیش از آن رونمایی شد، قصد دارد پلتفرم کاملاً جدیدی را راه‌اندازی کند که از توکن‌های غیرمثلی (NFT) پشتیبانی می‌کند. با این حال، این کشور مشخصاً اعلام کرد که این پلتفرم هیچ ارتباطی با رمزارزها نخواهد داشت.

بانک‌های آمریکا کنسرسیومی برای انتشار استیبل‌کوین‌ USDF، تشکیل می‌دهند. تعدادی از بانک‌های آمریکا، از جمله New York Community Bank ،NBH Bank ،Sterling National Bank ،FirstBank و Synovus Bank کارگروهی را برای ارائه استیبل کوین کاملاً قانون‌گذاری شده خود، تشکیل دادند. این اقدام در تلاش برای رفع نگرانی‌هایی در بحث حمایت از مصرف‌کننده در مورد استیبل‌کوین‌هایی است که توسط بانک‌ها منتشر نمی‌شوند.

نماینده سابق پارلمان منطقه تونگا (Tonga) در اقیانوسیه گفت: این منطقه، احتمالاً تا قبل از ماه نوامبر بیت کوین را به عنوان ارزی قانونی بپذیرد. نماینده سابق پارلمان و یکی از اعضای خاندان سلطنتی تونگا، لرد فوسیتوآ (Lord Fositu’a)، فاش کرد که در پی اقدام کشور السالوادور در سال گذشته، این منطقه نیز احتمالاً دومین جایی باشد که بیتکوین را به عنوان ارز قانونی به کار می‌گیرد.

مهم‌ترین اطلاعات بازار ارزهای دیجیتال

ارزش بازار ارزهای دیجیتال: 2186 میلیارد دلار | حجم معاملات روزانه: 109 میلیارد دلار | دامیننس (تسلط) بیت کوین: 39.8%

خرید و فروش بیت کوین در حال حاضر با قیمت 43179 دلار انجام می‌شود؛ (0.2+) | اتریوم: 3296 دلار (3.4٪-) | کاردانو: 1.27 دلار (0.5%-)

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *