آیا تکمیل الگوی مثلث نزولی در نمودار ترون، نگران کننده‌ است؟

تحلیل قیمت ترون: آیا تکمیل الگوی مثلث نزولی در نمودار ترون، نگران کننده‌ است | همتاپی

نمودار ترون حدود یک سال است که در یک الگوی خط روند نزولی محدود شده است، با این حال در ۱۵ ژوئن، قیمت ترون توانست از ناحیه ۰.۰۵ دلار روند معکوس را آغاز کند و طی یک رالی صعودی قبل از رسیدن به محدوده خط روند نزولی، ۲۴ درصد افزایش یابد.

افرادی که دست به خرید ترو‌ن زدند، در تلاش هستند تا با افزایش تقاضا، به سطوح بالاتر ۰.۰۶۵ دلار برسند. نمودار قیمت ترون در حال تشکیل یک تقاطع طلایی نزولی از ترکیب میانگین متحرک ۲۰ هفته‌ای و ۵۰ هفته‌ای است.

حجم معاملات ۲۴ ساعته ۷۹۳.۶ میلیون دلاری ترو‌ن نشان از افزایش ۱.۱۵ درصدی دارد.

روند قیمتی ترون از زمانی که جفت ارز ترون به تتر (TRX/USDT) روند نزولی معکوس را از سطح کلیدی ۰.۱۸ دلار در آوریل ۲۰۲۱  آغاز کردند، در یک الگوی مثلث نزولی در حال نوسان است. تر‌و‌ن طی چندین اقدام قیمتی ناموفق، سه بار خط روند مقاومت نزولی و حمایت خط گردن (محدوده دو سطح پایین در الگوی سروشانه) در محدوده ۰.۰۵ دلار را تست کرده است، با این حال عرضه و تقاضا معامله‌گران همچنان نشان دهنده تداوم الگوی مثلث است.

نمودار قیمت ترون به تتر | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار قیمت ترو‌ن به تتر. منبع: تردینگ ویو

همزمان با تشدید فروش در بازار ارزهای دیجیتال در هفته دوم و سوم، قیمت ترون سومین تست مجدد خود به نقطه کلیدی ۰.۰۵ دلار را آغاز کرد و بلافاصله با کاهش احساسات منفی معامله‌گران در بازار، روند معکوس آغاز شد. طی روند صعودی جدید که از حمایت ۰.۰۵ آغاز شد، قیمت ترون با افزایش ۴۸.۶۳ درصدی به سطح فعلی ۰.۰۶۹۴ رسید.

با این حال تلاش خریداران می‌تواند قیمت ترون را از محدوده ۰.۰۷۳ فراتر برده و خط روند مقاومت فعال را آزمایش کند. از طرفی احتمال وقوع خط روند معکوس نیز باعث می‌شود تثبیت قیمتی آغاز شده و مجددا برای مدتی قیمت در ناحیه محدودی در نوسان باشد. 

همچنین لازم بذکر است، که الگوی مثلث نزولی یک الگوی ادامه‌دار نزولی است و اگر همچنان روند نزولی در الگوی مثلثی ادامه داشته باشد، احتمال از دست رفتن ناحیه کلیدی ۰.۰۵ دلار وجود خواهد داشت.

اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال قیمت ترون

میانگین متحرک: نوسان میانگین متحرک ۲۰ و ۵۰ هفتگی حول مقاومت ۰.۰۷۵ دلار ( بازه محدود به ۰.۰۷۲_ ۰.۰۷۵) باعث تشدید فروش معامله گران ترون خواهد بود و می‌تواند روند صعودی را در خط روند مقاومت متوقف کند.

شاخص قدرت نسبی (RSI): با این حال، شیب RSI روزانه یک واگرایی صعودی را در رابطه با دو آزمایش قیمت اخیر در 0.05 دلار نشان می‌دهد. این واگرایی احتمال شکست خط روند توسط الگوی مثلث را نشان می‌دهد.

سطوح مقاومت کلیدی: ۰.۰۷۵ دلار و ۰.۰۸۸ دلار

سطوح حمایت کلیدی: ۰.۰۵۸ دلار و ۰.۰۵ دلار

مطالب مرتبط: عدم برابری قیمت USDD با دلار، علیرغم تلاش‌های سازمان حاکمیتی ترون

در زمان انتشار این مقاله، ترو‌ن با قیمت متوسط 0.066 دلار خرید و فروش می‌شود. قیمت ترون در 7 روز گذشته 5.90 درصد افزایش داشته است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال TRX، به مقاله تحلیل و پیش بینی قیمت ترون مراجعه نمایید. 

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش ترون صرافی ارز دیجیتال همتا پی

منبع: coingape.com
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *