تحولات جنگ اوکراین و بازار ارزهای دیجیتال

تحولات جنگ اوکراین و بازار ارزهای دیجیتال | همتاپی

ویتالیک بوترین و جو لوبین، هم‌بنیان‌گذاران اتریوم، ضمن حمایت از اوکراین، به شدت از پوتین و سیاست‌های جنگ افروزانه‌اش برای ادامه جنگ انتقاد کردند.

ویتالیک بوترین روز چهارشنبه بار دیگر ضمن حمایت از اوکراین در برابر تهاجم روسیه گفت ممکن است جنگ‌های مشابهی در سایر نقاط جهان در جریان باشد، اما انتقاد از جنگ در اوکراین به معنای بی‌اهمیت بودن سایر جنگ‌ها نیست و همچنین انتقاد از جنگ در سایر نقاط دنیا نشانه بی‌اهمیتی به جنگ اوکراین نیست.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

حمایت بوترین از مردم اوکراین

بنیانگذار اتریوم با انتشار توییتی در حمایت از مردم اوکراین نوشت:

اوکراینی‌ها تنها کسانی نیستند که دامن گیر جنگ بوده و از آن رنج می‌برند، جنگ برای مردم سایر نقاط دنیا مانند یمن، اتیوپی…نیز محکوم است، همانند مردم درگیر در جنگ روسیه و اوکراین، مردم درگیر جنگ در هر جای دنیا نیاز به حمایت دارند. وجود جنگ در سایر نقاط دنیا نباید، بهانه و دست آویزی برای بی اهمیت بودن جنگ اوکراین باشد. مخالفت با جنگ در هر جای دنیا نشانه نودوستی و انسانیت است.

لازم  بذکر است، توییت روز چهارشنبه بوترین در ادامه رشته توییت‌های او از آغاز جنگ روسیه علیه اوکراین منتشر شد.

علت واکنش‌های ضد جنگ ویتالیک بوترین چیست؟

آخرین توییت بوترین پس از پاسخ او به توییتی بود که از دانشگاه‌های اروپایی خواسته بود دانشجویان روسی مخالف پوتین که توسط حکومت پوتین مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند را بپذیرند. بوترین به آنتون بارباشین، مدیر تحریریه سایت خبری ریدل روسیه، پاسخ داد:

هر چند رفتار پوتین مبنایی برای برخورد با روس‌ها نیست، با این حال تصمیم دانشگاه‌ها و مراکز علمی اروپا جهت استقبال از دانشجویان ضد جنگ و مخالف پوتین، اقدام نمادین و زیبایی برای بیان حمایت اروپا در همراهی با مخالفان جنگ است.

البته بنیانگذار اتریوم در پاسخ به این موضوع همچنین خاطر نشان کرد که اولویت باید بر حمایت از مردم مظلوم و جنگ زده اوکراین باشد، و پس از آن حمایت از مخالف رژیم و تصمیمات پوتین اهمیت دارد.

علی‌رغم بی‌طرفی اتریوم، بوترین بی‌طرف نیست

پیشتر در 24 فوریه، بوترین در نقل قول مشهور و متفاوتی خاطرنشان کرد، لازم است یاد آوری کنم هر چند اتریوم در این جنگ بی طرف است، اما من مخالف و منتقد جنگ هستم. قبل از این توییت، او به زبان روسی ضمن ابراز ناراحتی و انتقاد شدید از ولادیمیر پوتین به دلیل کنار گذاشتن راه حل مسالمت آمیز و آغاز جنگ گفته بود که حمله ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به اوکراین جنایت علیه مردم اوکراین و روسیه است.

با این حال، توییت بوترین با واکنش‌های صریح بی پاسخ نماند. برخی ضمن مخالفت با تبعیض در محکوم کردن جنگ در اوکراین و سایر نقاط دنیا خاطرنشان کردند که اگرچه درست است، اما رسانه‌های غربی هیچ گاه مناقشات سایر کشورها را به طور مستقیم مانند اوکراین منعکس نکرده‌اند. برخی از کاربران توییتر نیز با برجسته کردن خبری از نشریه فوربس در سال 2017 که در آن گفته شده بود پوتین پس از ملاقات با بوترین، اتریوم را تأیید کرده است. نسبت به توییت بوترین واکنش نشان دادند.

ارزهای دیجیتال یک سلاح قدرتمند برای اوکراین در نبرد با روسیه است

جو لوبین، هم‌بنیان‌گذار اتریوم، نیز در خصوص جنگ اوکراین و تاثیر بازار ارز‌های دیجیتال گفت که ده‌ها میلیون دلار کمک مالی به اوکراین نشان می‌دهد که صنعت ارزهای دیجیتال در حال عبور از شکاف به سمت پذیرش جریان اصلی است.

جو لوبین، بنیان‌گذار ConsenSys، گفت که ارزهای دیجیتال یک سلاح قدرتمند برای اوکراین در نبرد با روسیه بوده است، زیرا بحران در اروپای شرقی به «نقطه بی بازگشت» برای ادغام مداوم ارزهای دیجیتال در بازارهای جهانی تبدیل شده است.

لوبین، کارآفرین کانادایی-آمریکایی و یکی از بنیان‌گذاران اتریوم، این افکار را در یک گفتگوی ویدئویی با دن رابرتز (Dan Roberts)، سردبیر Decrypt، که حامی کمپ اتریال 2022 (Camp Ethereal) بود، در میان گذاشت.

تاکنون حداقل 60 میلیون دلار ارز دیجیتال به کشور اوکراین ارسال شده است.

لوبین در کمپ اتریال گفت:

این لحظه باشکوه دیگری برای صنعت ارزهای دیجیتال است. این نشان‌دهنده تبدیل شدن این دارایی‌ها به یکی از جریان‌های اصلی مالی است. تنها مشکلی که داریم مربوط به مسائل امنیت ملی است که بسیاری از دولت‌ها را نسبت به ارزهای دیجیتال دلسرد کرده است. با این حال، صنعت ارزهای دیجیتال در مسیری بی‌بازگشت قرار دارد و اغلب دولت‌ها باید با آن کنار بیایند، چرا که فناوری بلاکچین بسیار قدرتمند و غیرقابل توقف است.

لوبین پیش‌ بینی کرد که ارزهای دیجیتال در آینده‌ای نزدیک توسط بسیاری از دولت‌ها (حتی آن‌هایی که مخالفان سرسخت بلاکچین هستند) مورد پذیرش قرار می‌گیرد. او دولت ایالات متحده را متهم کرد که برای مدتی در قبال این صنعت نوپا مقاومت کرده است و فرمان اجرایی پرزیدنت جو بایدن را که روز چهارشنبه امضا شد، به نوعی خنده‌دار خواند و خاطر نشان کرد:

مانند این می‌ماند که بعد از مدت‌ها در مقابل دوربین قرار بگیرد و بگوید هی بچه‌ها، من تازه فهمیدم که بلاکچین چیه! آره فهمیدم موضوع از چه قراره!

باور کنید، کل چیزی که در ذهن داشت همین بود!

لوبین ارز دیجیتال را به یک مسابقه تسلیحاتی تشبیه کرد و گفت:

اوکراین و کشورهای دیگر باید از این ابزار و سلاح قدرتمند استفاده کنند. هیچ کس اسلحه واقعی دوست ندارد، اما شما باید به اندازه همسایگان خود توانایی مقابله با هر سلاحی را داشته باشید.

برای اطلاع از آخرین اخبار اتریوم، به مقاله تحلیل و پیش بینی قیمت اتریوم مراجعه نمایید. 

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش اتریوم صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *