ترون، سیستم Maker DAO خود را مشابه سیستم استیبل‌کوین‌ها راه‌اندازی می‌کند

ترون، سیستم Maker DAO خود را مشابه سیستم استیبل‌کوین‌ها راه‌اندازی می‌کند

ترون، MakerDAO خود را مشابه سیستم استیبل‌کوین‌ها (ارزهایی با قیمت ثابت و پایدار) راه اندازی کرده است. این سیستم Djed نام دارد.

این سیستم جدید توسط جاستین سان (Justin Sun)، بنیانگذار ترون (Tron) در روز شنبه در توییتر وی رونمایی شد. سان برای اولین بار، در ژانویه درباره‌ی این پروژه اطلاع رسانی کرده بود. 

 

در آن زمان، اون گفت که جامعه‌ی ترون یک رمز ارز پایدار , غیر متمرکز جدید عرضه خواهد کرد که توسط توکن‌های Tron (TRX) و BitTorrent (BTT) پشتیبانی می‌شود. (بنیاد Tron، در سال 2018 BitTorrent را در اختیار گرفت). 

با توجه به وایت پیپرِ Djed، این رمزارز پایدار جدید USDJ نامیده می‌شود، کوینی با ارزش دلار آمریکا که توسط دارایی‌های جانبی و وثیقه پشتیبانی می‌شود.  

با توجه به وایت پیپر این ارز رمز پایه، USDJ یک ارز جدید است که از طریق قراردادهای هوشمند موجود در شبکه‌ی TRON ایجاد شده است. همه می‌توانند از TRX به عنوان وثیقه برای تولید USDJ استفاده کنند. USDJ مانند هر رمزارز دیگری، پس از تولید، به صورت رایگان وارد گردش بازار می‌شود. این رمزارز از طریق وام‌های دارای وثیقه (Collateralized Debt Positions) به دلار آمریکا متصل شده است و دارای مکانیزم‌های بازخورد مستقل است.

لازم به ذکر است که در حال حاضر در سیستم Djed به توکن BTT اشاره‌ای نشده است.

همانند سیستم استیبل‌ کوین MakerDAO، استیبل‌کوین Djed نیز مانند سیستم استیبل‌کوین‌ها دارای هزینه‌ی ثُبات، سیستم مدیریت، مکانیزم‌های واریز و تسویه و مزایای دیگر می‌باشد. 

سان در ادامه خاطر نشان کرد:

کاملا معتقدیم که تحت یک مدیریت موفق، ارز USDJ مزایای خود را به عنوان یک استیبل‌کوین (رمز ارز پایدار) نشان خواهد داد، و به صورت عمومی در شبکه‌ی TRON مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد:

ما اعتقاد داریم که ارز USDJ به یک بخش جدا نشدنی از اکوسیستمِ شبکه‌ی مالی غیر متمرکز ترون (TRON DeFi)  تبدیل خواهد شد.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *