تحلیل قیمت اتریوم: تصمیم بزرگ اتریوم برای آینده‌ای نزدیک

تحلیل قیمت اتریوم: تصمیم بزرگ اتریوم برای آینده‌ای نزدیک | همتاپی

اگرچه از شتاب کاهش قیمت اتریوم کاسته شده، اما نبض بازار همچنان در دستان فروشندگان است. در همین حال، به نظر می‌رسد خریداران هم تمایلی برای بالا بردن اتریوم ندارند.

تحلیل نمودار روزانه قیمت اتریوم

در نمودار روزانه، قیمت اتریوم بالاتر از مهم‌ترین سطح فیبوناچیِ اصلاحی (Fibonacci Retracement) یعنی سطح 0.618، در حال خرید و فروش است.

در طول 5 روز گذشته خریداران از این سطح قیمتی دفاع کردند و اجازه ندادند قیمت اتریوم کاهش پیدا کند. با‌‌ این ‌حال، ابر ضخیم ایچیموکو مانع از عبور قیمت اتریوم از سد مقاومت روانی 3000 دلار شده است.

در حال حاضر، مستطیل آبی که محدوده مقاومت 3000 تا 3300 دلار را نشان می‌دهد، مهم‌ترین منطقه مقاومتی است. اگر خریداران بتوانند از این سطح قیمتی عبور کنند، احتمالا فشار خرید برای ادامه روند صعودی افزایش یابد.

این سناریو پیچیده به نظر می‌رسد، زیرا خریداران هنوز خریدهای حریصانه خود را آغاز نکرده‌اند. در همین حال، شرایط اقتصاد کلان نیز باعث افزایش سطح تردید در بازارهای مالی شده است. افزایش مداوم شاخص دلار آمریکا (DXY) نیز باعث ایجاد احساس منفی نسبت به دارایی‌های پرریسک شده است.

  • سطوح مقاومت و حمایت

 سطوح حمایت کلیدی: 2500 دلار و 2300 دلار

سطوح مقاومت کلیدی: 3000 دلار و 3300 دلار

  • اندیکاتور میانگین متحرک (MA)

میانگین متحرک 20 روزه: 2,998 دلار

میانگین متحرک 50 روزه: 3,046 دلار

میانگین متحرک 100 روزه: 2,903 دلار

میانگین متحرک 200 روزه: 3,464 دلار

نمودار یک روزه قیمت اتریوم به دلار | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار یک روزه قیمت اتریوم به دلار. منبع: تردینگ ویو

تحلیل نمودار 4 ساعته قیمت اتریوم 

در نمودار 4 ساعته، قیمت اتر در داخل الگوی کنج نزولی (Falling wedge) قرار دارد که از نظر تکنیکالی یک الگوی صعودی محسوب می‌شود؛ البته به شرطی که بتواند از این الگو خارج شود و قیمت بالاتری را ثبت کند، یعنی سطح قیمتی 3,000 دلار.

همان‌طور که در تصویر قابل مشاهده است، زمانی که اندیکاتور وارد منطقه نزولی شد، باید منتظر واکنش خط روند دینامیک (به رنگ سبز) باشیم. از آنجا می‌توان انتظار داشت تا روند صعودی کوتاه مدت ادامه یابد.

نمودار 4 ساعته قیمت اتریوم به دلار | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار 4 ساعته قیمت اتریوم به دلار. منبع: تردینگ ویو

تحلیل درون زنجیره‌ای (On-Chain Analysis) اتریوم

 پرداخت‌های دوره‌ای به خریداران یا فروشندگان بر اساس تفاوت قیمت بین بازارهای قراردادهای آتی دائمی و قیمت‌های اسپات. فاندینگ ریت (Funding Rate) نشان‌دهنده احساس معامله‌گران در بازارِ قراردادِ دائمی است و مقدار آن متناسب با تعداد قراردادها است.

فاندینگ ریت مثبت نشان می‌دهد که خریداران در وضعیت بهتری قرار دارند و مایل به پرداخت مبلغی به فروشندگان هستند. از سوی دیگر، فاندینگ ریت منفی حاکی از آن است که فروشندگان غالب‌اند و مایل به پرداخت به خریداران هستند.

نمودار فاندینگ ریت اتریوم | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار فاندینگ ریت اتریوم. منبع: کریپتو گوانت

اکنون، این اولین باری است که نرخ سرمایه مثبت است (دایره زرد) که نشان می‌دهد احتمالا تمایلات خریداران در هفته آینده بر بازار مسلط خواهد شد. با این حال، این افزایش به اندازه موارد گذشته (مستطیل آبی) قابل توجه نیست.

برای اطلاع از آخرین اخبار اتریوم، به مقاله تحلیل و پیش بینی قیمت اتریوم مراجعه نمایید 

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش اتریوم صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *