سعید شیرکوند: تعرفه برق استخراج ارزهای دیجیتال باید اصلاح شود

سعید شیرکوند: تعرفه برق استخراج ارزهای دیجیتال باید اصلاح شود | همتاپی

سعید شیرکوند، معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس‌جمهور، پس از دیدار با جمعی از مسئولان دولتی و فعالان حوزه ارزهای دیجیتال، طی نامه‌ای به مسئولان مربوطه، خواستار اصلاح تعرفه انرژی برای استخراج ارزهای دیجیتال شد.

در این نامه با اشاره به چالش‌های پیش روی ماینرها، نرخ اندک بازگشت سرمایه و به صرفه نبودن پرداخت هزینه برق توسط آنها آمده است وزارت نیرو می‌بایست به کمک نظام صنفی رایانه‌ای کشور، جدولی برای هزینه تامین برق ماینرها به همراه قیمت پیشنهادی خود تدوین و ارائه کند. 

در بخشی از نامه آمده است برای اقتصادی شدن این صنعت بهتر است فعالان استخراج ارزهای دیجیتال به صورت واحدهای بزرگ فعالیت کنند. 

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

در جمع‌بندی این نامه آمده است:

وزارت نفت (شرکت ملی گاز)، با همکاری نظام صنفی رایانه‌ای، قیمت پیشنهادی جهت تحویل گاز به نیروگاه‌های کوچک را با هدف حمایت از این صنعت و همچنین تأمین برق در ساعات پیک را به این معاونت ارائه نماید. در این خصوص اختصاص گاز از محل اجرای طرح‌های بهینه‌سازی مصرف سوخت در نظر گرفته شود.

عباس آشتیانی یکی از فعالان بلاک‌چین در ایران، در خصوص جلسه‌ای که به درخواست کمیسیون بلاک چین و رمزارز سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و با حضور جمعی از مسئولین اجرایی و نمایندگان وزارت نیرو با هدف جهش در تولید ارزهای دیجیتال برگزار شد، گفت:

در جلسه مطرح شد که بخش بزرگی از فعالیت ماینینگ در کشور همچنان به‌صورت زیرزمینی انجام می‌شود و از طرح‌های وزارت نیرو استقبالی نشده است.

دلیل این امر نیز متغیر بودن نرخ برق استخراج ارزهای دیجیتال می‌باشد و از آنجایی که در مصوبه ماینینگ آمده است تعرفه برق استخراج ارزهای دیجیتال باید براساس میانگین صادراتی باشد و تغییرات نرخ ارز در تعیین این تعرفه تاثیرات زیادی دارد، هرعددی که برای این تعرفه در نظر گرفته شود در طول سال قابل استناد نیست و ماینرها از این بابت دچار سردرگمی و ضرر و زیان می‌شوند.

وی در ادامه در خصوص استفاده از منابع گازی در استخراج ارزهای دیجیتال افزود: 

موضوع دیگری که مطرح شد بالا بودن تعرفه برق است. همچنین امکان بهره‌برداری از منابع گاز کشور برای تولید ارزهای دیجیتال هم در این جلسه مطرح شد و  مقرر شد با همکاری وزارت نیرو، وزارت نفت و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای جدول تعرفه‌ها – هم برای برق و هم برای گاز – بر اساس زمان و مکان تهیه و حداکثر تا ۱۵ آذر به معاونت هماهنگی‌های ویژه ریاست‌جمهوری ارائه شود.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *