تعرفه جدید واردات دستگاه‌های استخراج ارزهای دیجیتال به مناطق آزاد اعلام شد

تعرفه جدید واردات دستگاه‌های استخراج ارزهای دیجیتال به مناطق آزاد اعلام شد | همتاپی

‌براساس اعلام معاون فنی گمرک کشور برای ورود دستگاه‌های استخراج ارزهای دیجیتال (ماینرها) به مناطق آزار تجاری و صنعتی، ارائه ثبت سفارش الزامی نخواهد بود.

مهرداد جمال ارونقی، معاون فنی گمرک ایران ضمن اشاره به بخشنامه صادره سال ۱۳۹۷ و مصوبه هیئت‌وزیران در همان سال در مورد فهرست ۳۲۴۳ ردیف تعرفه‌های کالایی گفت:

بر این اساس، ورود کالاهایی مانند دستگاه‌های استخراج ارزهای دیجیتال به مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی نیاز به مجوز ثبت سفارش از وزارت صنعت، معدن و تجارت نداشت و بالتبع گمرکات ورودی کشور از ردیف تعرفه‌های مذکور در مصوبه هیئت‌وزیران از جمله ردیف تعرفه ۸۴۷۱۹۰۹۰ در هنگام ترانزیت خارجی به مناطق ویژه و آزاد، ثبت سفارش مطالبه نمی‌کردند. 

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

جمال ارونقی در ادامه با اشاره به اینکه تا پایان سال ۱۳۹۸ دستگاه‌های استخراج بیت کوین جزو تعرفه‌های (۸۴۷۱۹۰۹۰) طبقه بندی شده بودند و به همین دلیل ورود آن‌ها به مناطق آزاد و به ویژه مناطق اقتصادی نیاز به ثبت سفارش نداشت:

اینکه ردیف تعرفه انحصاری و مذکور (۸۴۷۱۹۰۲۰) در کتاب مقررات صادرات و واردات سال ۱۳۹۹ برای ماینرها تحت عنوان دستگاه‌های استخراج ارزهای دیجیتال (ماینرها) با مأخذ حقوق ورودی ۵ درصد ایجاد شده است که در این صورت، این ردیف تعرفه مشمول مفاد مصوبه هیئت‌وزیران و مصوبات اصلاحی آن برای عدم نیاز به ثبت سفارش برای ورود به مناطق ویژه و آزاد نیست.

ایشان در ادامه افزود:

بر این اساس ورود ماینرها به مناطق آزاد تجاری-صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی صرفاً با اخذ و ارائه مجوز ثبت سفارش و رعایت کامل مقررات باید انجام شود که در این خصوص دفتر واردات گمرک ایران بخشنامه لازم را صادر و به گمرکات کشور ابلاغ کرده است. 

سال گذشته حواشی زیادی در رابطه با استخراج ارزهای دیجیتال و صدور مجوز استخراج بوجود آمد در همین رابطه هئیت وزیران نیز طی مصوبه‌ای با استخراج بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال موافقت کردند و استخراج ارز‌های‌ دیجیتال را به شرط اخذ مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان یک فعالیت صنعتی مجاز دانستند.

مطالب مرتبط : استخراج اتریوم از صفر تا صد

به دنبال آن بحث‌هایی در مورد واردات ماینرها به کشور مطرح شد و قرار بر این شد طی فرآیند قانونی، واردات این کالاها به کشور مجاز شود. طبق همین قوانین، در سرزمین‌های اصلی استفاده از دستگاه‌های استخراج ارزهای دیجیتال به ثبت سفارش و دریافت مجوز از سازمان‌های مربوطه نیاز دارد؛ اما در مناطق آزاد و ویژه، ترانزیت این کالاها نیاز به ثبت سفارش ندارد.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش تتر صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *