قوانین ارزهای دیجیتال در کشور تا ۲ هفته‌ آینده تعیین تکلیف خواهد شد

قوانین ارزهای دیجیتال در کشور تا 2 هفته‌ آینده تعیین تکلیف خواهد شد | همتاپی

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی با اعلام خبر تعیین تکلیف قانون ارزهای دیجیتال تا دو هفته‌ آینده در کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: نمایندگان مجلس به تمام سوالات فعالان حوزه ارز‌های دیجیتال جواب خواهند داد.

سرانجام پس از پیگیری‌های فراوان طرح قانون‌مندی ارز‌های دیجیتال تا دو هفته آینده روانه مجلس خواهد شد. طبق خبرهای منتشر شده کمیته اقتصادی مجلس دو هفته فرصت دارد قوانین مربوط به این حوزه را تدوین کند و در اختیار مجلس قرار دهد. 

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

به گزارش همتاپی به نقل از خبرگزاری‌های معتبر، حسین قربانزاده، مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی، در اتاق کلاب هاوسی با موضوع «مالیات بر عایدی سرمایه و تاثیر آن بر بازار سرمایه» به موضوع ارزهای دیجیتال و تعیین تکلیف قوانین این حوزه پرداخت، ایشان در این گفت و گو خاطر نشان کرد:

عایدی بر کار، یا از دارایی سهام یا درآمد اتفاقی، این سه حالت برای مالیات بر عایدی سرمایه استفاده می‌شود، اگر فردی دارایی از ارز دیجیتال داشته باشد مشمول یکی از این سه گزینه فوق شده و باید مالیات بر عایدی پرداخت کند. فعلا قوانین به این شکل است مگر اینکه به صورت تخصصی جلساتی برگزار شود تا درباره ارزهای دیجیتال به صورت جداگانه بررسی شود.

به گفته ایشان، به کمیته اقتصادی دیجیتال مجلس شورای اسلامی فرصت دو هفته‌ای داده شده است تا در این مدت قوانین مربوط به حوزه ارز‌های دیجیتال را مشخص کند. سپس آن‌ها را به کمیسیون اقتصادی ارائه دهد.

قربانزاده در ادامه خاطر نشان کرد: اعضای کمیسیون اقتصادی در کلاب هاوس یا جلسات مجلس، حضور خواهند داشت و به تمام سوالات فعالان حوزه ارزهای دیجیتال پاسخ خواهند داد. 

قانون مالیات بر عایدی سرمایه قبل اصلاح می‌باشد. چرا که باید کلیه ابعاد اقتصادی کشور و موضوع تورم را نیز مدنظر قرار دهد تا در حق فردی اجحافی صورت نگیرد.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش تتر صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *