تحلیل بازار ارزهای دیجیتال: تقاضای نهادی برای بیت کوین و اتریوم کاهش یافته است

تقاضای نهادی برای بیت ­کوین و اتریوم کاهش یافته است

به نظر می‌­رسد کاتالیزور اولیه‌­ی روند صعودی بازار رمزارزها در سال 2021 در حال پایان است، زیرا تقاضای نهادی برای محصولات سرمایه­ گذاری مرتبط با بیت کوین کاهش یافته است.

تحقیقات انجام شده توسط شرکت تحلیلی رمزارزها، گلس­نود (Glassnode)، نشان داده است که تقاضای نهادی برای بیتکوین و اتریوم همچنان راکد باقی مانده است. دلیل این امر آن است که بازار بیت ­کوین کماکان در تلاش برای حفظ سطح پشتیبانی خود است، در حالی که فشار فروش نیز افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، یکی از بزرگترین فاکتورها در این قضیه، جریان یک طرفه دارایی‌­های رمزارز به سمت صندوق سرمایه­ گذاری تراست بیت کوین (GBTC) گری اسکیل (Grayscale) است. همچنین در این گزارش آمده است، معامله ­گران به دنبال گرفتن آربیتراژ از پریمیوم بالا در سال 2020 و اوایل سال 2021 بودند.

بیت کوین این هفته پشتیبانی خود را حفظ کرده است، اما احتمالاً یک تسلیم دیگر و فشار فروش از طرف ماینرها را در پیش خواهد داشت.

در ادامه‌­ی این گزارش آمده است که از ماه فوریه، نرخ محصول صندوق تراست بیت کوین گری اسکیل برعکس شده است و با نزول مداوم نسبت به ارزش خالص دارایی (NAV) معامله می‌­شود. نرخ محصول این شرکت در اواسط ماه مه، به بیشترین میزان نزول خود یعنی 21.23- درصد کاهش یافت. این افت پس از فروش یکباره­‌ی بازار همچنان ادامه داشت و در حال حاضر حدود 5- است.

مطالب بیشتر: کیف پول تراست والت چیست ؟

همچنین گلس­نود به خروج دو صندوق بزرگ BTC کانادایی و تغییر نرخ خالص در موجودی کوین‌­هایی که در صرافی کوین ­بیس (Coinbase) نگهداری می‌شود، اشاره کرد و نتیجه گرفت:

در میان مشاهدات پریمیوم صندوق تراست بیت کوین گری اسکیل (GBTC)، خروج خالص Purpose ETF وQBTC ETF ، و موجودی راکد کوین ­بیس (Coinbase)، به نظر می‌­رسد تقاضای نهادی تا حدودی راکد مانده است.

میزان خروج اتریوم (ETH) به بالاترین میزان رسیده است

در یک گزارش مرتبط توسط مدیر دارایی نهادی کوین ­شیرز (CoinShares)، آمده است که خروج بیت کوین در هفته گذشته کند شده است.

خروج کل بیت کوین در کل صندوق‌­ها به 1.3 میلیون دلار کاهش یافته است، در حالی که در هفته گذشته 89 میلیون دلار بوده است. در این گزارش اشاره شده است که برخی از صندوق‌­ها، مانند گری اسکیل (Grayscale)، شاهد ورودی جزئی بیت کوین بوده‌­اند که نشان‌دهنده تمایل متفاوت سرمایه ­گذاران در قبال بیتکوین می‌­باشد.

در حال حاضر، مجموع دارایی تحت مدیریت 30 میلیارد دلار است که 74 درصد یا 22.4 میلیارد دلار آن در گری ­اسکیل است.

مقاله پیشنهادی: اتریوم چیست

 هفته‌ی گذشته، یک رکورد 50 میلیون دلاری، از محصولات سرمایه ­گذاری مبتنی بر اتریو‌م خارج شد.

رکود گسترده بازار که از اواسط ماه مه آغاز شده بود و 43.5 درصد از ارزش کل بازار را کاهش داد، منجر به خروج عمده از تمام محصولات سرمایه­ گذاری دارایی­‌های دیجیتال شد.

چهارمین هفته متوالی خروج در مجموع 44 میلیون دلار خروجی داشت.

 چشم انداز قیمت بیتکوین و اتر

به گزارش کوین‌ گیکو (CoinGecko) ، اکنون بیت کوین با قیمت 33,500 دلار معامله می‌شود. در اوایل هفته قیمت بیت کوین از پشتیبانی 30 هزار دلاری خود جهش داشت و مجددا شاخص خود را صعودی کرد، اما نتوانست پیشرفت چشمگیری نسبت به سطح فعلی داشته باشد.

اتریوم نیز با افزایش 7 درصدی در اوایل هفته، در 2,155 دلار  معامله شد و اکنون با افت اندکی در 2,111 دلار معامله می‌شود.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیتکوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *