تمایل جیم کرامر به خرید اتریوم علیرغم حمایت قدرتمند بیت کوین در ۳۰ هزار دلار

تمایل جیم کرامر به خرید اتریوم علیرغم حمایت قدرتمند بیت کوین در 30 هزار دلار | همتاپی

جیم کرامر (Jim Cramer)، چهره‌ی معروف تلویزیونی آمریکا، که کاملا به صعود قیمت بیت کوین معتقد است، اکنون به اتریوم (Ethereum) روی آورده است. دلیل این امر، ترس است که مبادا دولت چین فشار خود را بر بیت کوین تقویت کند.

مجری برنامه‌ی مد مانی (Mad Money)، جیم کرامر (Jim Cramer)، که همیشه نظر مثبتی در مورد قیمت بیت کوین دارد، اما این بار به جای خرید بیت کوین‌های بیشتر به سراغ خرید اتریوم رفته است.  وی با خرید اتریوم (ETH) ادعا کرد که می‌توان از آن برای خرید چیزهای بیشتری مثل NFT (توکن‌های غیرمثلی) استفاده کرد.

کرامر در مصاحبه ای با سی‌ان‌بی‌سی (CNBC) گفت که علیرغم نزول فعلی قیمت بیت کوین، باز هم پول زیادی وارد این ارز دیجیتال می‌شود. با این حال، به نظر می‌رسد او تصمیم خود را برای خرید بیت کوین عوض کرده است و می‌خواهد اتریوم (ETH) را جایگزین این رمز ارز کند.

جیم کرامر در توییتی گفت:

همه چی صعودیه. در واقع باید باشه. کلی پول داره وارد بازار میشه […] من دوباره در اتریوم سرمایه وارد کردم چون بیت کوین 30 هزار دلار رو نگه داشته. من اتریوم رو دوست دارم چون کاربرا برای خریدهاشون بیشتر از اتریوم استفاده می‌کنند.

 کرامر زمان‌هایی که قیمت بیت کوین ریزشی‌ است به اتریوم رو می‌آورد.

مقاله پیشنهادی: اتریوم چیست

یکی از دلایلی که کرامر اکنون اتریوم را ترجیح می‌دهد این است که از دولت چین و موضع سختگیرانه آن در زمینه استخراج بیت کوین می‌ترسد.

کرامر در گفتگو با CNBC گفت:

من از دولت چین می‌ترسم. اگر آنها جنگ با بیت کوین را متوقف کنند، من احتمالاً وارد می‌شوم، اما من فکر می‌کنم دولت چین تصمیمش را گرفته است. آنها می‌گویند که بیت کوین را دوست ندارند. بنابراین، من با اتریوم راحت ترم. به نظر نمی‌رسد که آنها در حال حاضر به اتریوم حمله می‌کنند … البته من احساس می‌کنم اتریوم می‌تواند از چَنگ چین فرار کند … اگر بیت کوین بیشتر سقوط کند و چین وضعیت خود را تغییر دهد، این متفاوت خواهد بود.

به نظر او رابطه نامساعد بین جمهوری خلق چین و دولت ایالات متحده باعث شده است که چین موضع خود را در مورد استخراج بیت کوین محکم‌تر کند. از آنجایی که عمده‌ی مزارع استخراج آمریکایی هستند، چین تصمیم گرفته بود تا برق آنها را قطع کند.

من احساس می‌کنم که دولت در حالت سرکوبگری بیت کوین است، چون آنها نمی‌خواهند میلیاردرهایی که واقعاً قیمت بیت کوین را در دست دارند (یعنی میلیاردرهای آمریکایی) یک ارز جایگزین داشته باشند. بنابراین، من کاملا تصمیم گیری چین را در این باره درک می‌کنم و نمی‌خواهم که در این باره تصمیم خطرناکی بگیرم.

چین رقیب نمی‌خواهد

کریستوفر وود (Christopher Wood)، رئیس جهانی استراتژی سهام در جفریز گفت که مقامات چینی نمی‌خواهند کسی مالک دارایی‌های دیجیتالی شود یا حتی با آنها در این مسیر همراه شود تا مسیر راه‌اندازی ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) خود را باز کنند. یوان دیجیتال (به طور رسمی Renminbi نامیده می‌شود) که احتمالا تا سه ماهه چهارم سال جاری عرضه می‌شود.

وود در نهایت گفت: 

این امر تا حدی به دلیل استفاده از استیبل کوین‌هایی مثل تتر برای دور زدن گردش حساب‌های مسدود است. مهمتر از همه این است که چون چین Renminbi دیجیتال را در سطح کشور راه اندازی می‌کند هیچ رقیبی نمی‌خواهد.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش اتریوم صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *