آیا ارتقاء میمبل ویمبل روند نزولی لایت کوین را متوقف می‌کند؟

آیا ارتقاء میمبل ویمبل روند نزولی لایت کوین را متوقف می‌کند؟ | همتاپی

آیا به‌روزرسانی جدید میمبل ویمبل (MWEB) در شبکه لایت‌کوین، می‌تواند تغییر مشخص و محسوسی بر لایت کوین داشته باشد.

 ارتقای جدید میمبل ویمبل (MWEB) شبکه لایت کوین، متمرکز بر راه اندازی و تقویت حریم خصوصی است. با نزدیک شدن به پایان این به روزرسانی تغییرات اساسی در سراسر شبکه، خصوصاً در کیف پول و گره‌های لایتکوین پدید خواهد آمد. آیا این تغییرات جدید که بر بهبود امنیت شبکه لایت متمرکز است اشتیاق و احساسات مثبتی را برای لایت کوین که از پیشتازان الگوریتم اثبات کار (POW) است به ارمغان خواهد آورد.

بالاخره پس از تایید اکثر نودها، به‌روزرسانی میمبل ویمبل (MWEB) در اوایل ماه می به‌دنبال تایید اکثریت نودهای شبکه منتشر شد. راه اندازی این ارتقاء ویژگی‌های خاص و منحصر بفردی از امنیت را برای شبکه لایتکوین تامین می‌کند. لازم بذکر است، ارتقاء اخیر، دقیقاً در ارتفاع بلوک  2 میلیونی لایتکوین تکمیل شد.

هزینه‌های پایین و حریم خصوصی بیشتر شبکه لایت کوین

از مهم‌ترین ویژگی‌های این به روز رسانی می‌توان به هزینه‌های پائین، حریم خصوصی بیشتر و تقویت فوق العاده توان عملیاتی و مقیاس پذیری در لایتکوین اشاره کرد.

پس از انتشار میبل ویمبل، دیوید برکت (David Burkett)، توسعه‌دهنده اصلی به‌روزرسانی، طی اعلامیه‌ای فوری برای اپراتورهای گره لایتکوین گفت:

لازم است هر کسی که علاقه‌مند به استفاده از ارتقاء جدید میمبل ویمبل (MWEB) است، و به خصوص کسانی که یکی از نسخه قبلی را نصب کرده‌اند، قبل از فعال شدن میمبل ویمبل به شبکه خود را به نسخه رسمی نسخه 0.21.2 ارتقاء دهند. در غیر اینصورت، اگر منتظر بمانید تا بعد از فعال‌سازی ارتقاء دهید، متأسفانه باید بلاک چین را مجددا از ابتدا همگام‌سازی کنید.

به‌روزرسانی میمبل ویمبل (MWEB) مورد انتظارترین ارتقاءی این ارز دیجیتال بوده است. این به روز رسانی نه تنها ویژگی‌های حریم خصوصی جدیدی را برای کاربران لایت کوین معرفی می‌کند، بلکه عملکرد کلید بلاک چین را نیز ارتقاء می‌دهد.

میمبل ویمبل، علاوه بر فعال کردن تراکنش‌های محرمانه در بلاک چین لایتکوین، داده‌های تراکنش های غیر ضروری را از طریق کاهش حجم از بلوک‌ها حذف می‌کند.

کاهش حجم بلاکچین، باعث کاهش اندازه بلوک و افزایش سرعت بلوک خواهد شد. این شرایط همچنین باعث مقیاس‌پذیری و  پهنای باند بیشتر تراکنش در هر بلوک می‌شود. به گره‌های جدید اجازه می‌دهد تا با هزینه‌های محاسباتی اولیه کمتر به شبکه اجماع اثبات کار لایت کوین بپیوندند.

کاهش هزینه پیوستن به شبکه به عنوان یک گره یک مزیت بزرگ است

هرچند، طرفداران امنیت، معتقدند با کاهش هزینه پیوستن به بلوک و فراهم شدن سریع زمینه اجماع حداکثری امنیت بلاک چین با حمله 51% کاهش می‌یابد. اما میمبل ویمبل (MWEB) و دیگر حامیان مقیاس‌پذیری می‌گویند: افزایش سرعت پیوستن به بلوک مفید است، چون با کاهش هزینه و کاهش تمرکز بر استخراج قابلیت استفاده در بلاک‌چین را ارتقاء می‌دهد.

ارتقاء اخیر در حال انتشار لایت کوین، با اخبار خوب و مثبت زیادی همراه بود، برند گوچی (Gucci) در اوایل ماه مه اعلام کرد که، لایت کوین را برای پرداخت در اواخر این ماه می‌پذیرد. ماه گذشته نیز آزمایشگاه تخصصی لایتکوین (LTC Labs) مشارکت خود با شرکت استخراج آنتپول (Antpool) با هدف شناسایی تراکنش‌های ناشناس و همچنین توسعه برنامه‌های غیر متمرکز (dApps) آغاز کردند.

آیا ارتقای میمبل ویمبل (MWEB) پس از یکسال کاهش قیمت مداوم در لایت کوین می‌‌تواند دارایی‌های لایتکوین در صرافی‌ها را تقویت کند؟ پاسخ این است: بله اما در کوتاه مدت، بعید است. بازارهای مبادلات ارزهای دیجیتال واکنش قابل توجهی به این ارتقاء نشان ندادند. چون لایتکوین نیز همراه بیت کوین و اتریوم همچنان درگیر روند نزولی شدید در بازار است.

اما یقیناً در درازمدت، شبکه لایت کوین و توسعه دهندگان در حال ایجاد زمینه برای برای تاثیر این این ارتقاء و همچنین ایجاد ارزش برای کاربران هستند. بخشی از مانع لایت کوین برای پذیرش گسترده تر در دنیای ارزهای دیجیتال وجود رقیب بزرگتری بنام بیت کوین است، چون بسیاری از علاقه‌مندان و سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال ترجیح می دهند بیت کوین داشته‌باشند.

با این حال  لایت کوین هدف و ماموریت مهمی در پیش گرفته است. لایتکوین با تحقیق و توسعه در زمینه امنیت، تراکنش‌های ناشناس بلاک چین و امور مالی غیر متمرکز (DeFi) ایده مناسب و درستی درپیش گرفته‌است. این ارز دیجیتال قدیمی بجای اینکه بر روی ترفند بازاریابی «نقره لایتکوین در برابر طلای بیت کوین» تکیه کند، با افزودن ارزش‌های منحصربفرد به فناوری زیربنایی خود، به سمت تخصص و تحول در اکوسیستم بلاک چین حرکت می‌کند.

در لحظه انتشار این مقاله قیمت لایت کوین 67.5 دلار است و حجم مارکت آن 4,724,920,690 دلار است.

برای اطلاع از آخرین اخبار لایت کوین، به مقاله تحلیل و پیش بینی قیمت لایت کوین مراجعه نمایید. 

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *