در صورت رسیدن قیمت اتریوم به ۲,۲۵۰ دلار، محدوده ثبات قیمت شکل می‌گیرد

در صورت رسیدن قیمت اتریوم به 2,250 دلار، محدوده ثبات قیمت شکل می‌گیرد | همتاپی

هفته گذشته  اتریوم شاهد سقوط چشمگیری بود. این روند نزولی قیمت این ارز دیجیتال را به زیر سطح حمایت 2,165 دلاری رساند. 

طی دو هفته اخیر قیمت اتریوم با شکست این سطح حمایت 2,165 دلار 39 درصد افت داشت. سقوط اخیر قیمت ارزهای دیجیتال نیز اتریوم را برای کاهش بیشتر قیمت تهدید می‌کند. با این حال، قیمت اتریوم در حال حاضر در مرحله تست مجدد قیمت گیر افتاده‌ است و باید تأیید کند که آیا فروشندگان برای آغاز افت دیگری آماده هستند یا خیر.

مقاله پیشنهادی: اتریوم چیست

نمودار تحلیل و پیش بینی قیمت اتریوم، تقاطع نزولی بالقوه‌ای را بین خطوط میانگین متحرک روزانه، 50 و 100 روزه را نشان می‌دهد. شکستن حمایت 2,165 دلاری برای اتریوم، احتمال دیدن قیمت ژوئن سال 2021 یعنی 1,800 دلار را تشدید می‌کند. حجم معاملات روزانه اتریوم 27.3 میلیارد دلار است که نشان از افزایش 3.2 درصدی دارد.

نمودار قیمت اتریوم به دلار | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار قیمت اتریوم به دلار. منبع: سایت تریدینگ ویو

در تاریخ 11 ماه مه، قیمت اتریوم از مقاومت 2,450 دلاری پایین‌تر آمد و شاهد یک روند اصلاح مداوم تا محدوده حمایت 1,800 دلاری بود. علاوه بر این، افت قیمت اخیر بازار ارزهای دیجیتال موجب کاهش 27 درصدی قیمت اتر شد و از آنجا به بعد قیمت اتریوم شروع به افزایش کرد.

علی رغم اینکه خریداران سعی کردند این حمایت را از دست ندهندف اما در نهایت، تحت فشار محدوده فروش بعدی، یعنی قیمت 2,150 دلار قرار گرفتند. در نتیجه، قیمت اتریوم به محدوده‌ای از ثبات قیمت و با حمایت نهایی روی قیمت 1,950 دلار رسید.

با این حال، بازگشت صعودی اولیه با پشتیبانی از خط میانگین نمایی (EMA) پنجاه روزه و 100 روزه را به چالش می‌کشد.

شکست قیمتی که با تثبیت همراه باشد، فشار خرید را آزاد می‌کند و قیمت‌ها را به سمت محدوده مقاومت بعدی یعنی 2,250 دلاری سوق می‌دهد.

از طرف دیگر، تسلیم خریدار در ناحیه اشباع فروش، قبل از ادامه روند غالب، باعث عقب‌نشینی جزئی تا قیمت 1,950 دلار می‌شود.

تحلیل قیمت اتریوم با استفاده از شاخص‌های تکنیکال

شیب میانگین متحرک نمایی (EMA) صد روزه، نزدیک به مقاومت بعدی یعنی قیمت 2150 دلار قرار دارد، این رویداد فروشندگان را تشویق می‌کند که قیمت اتریوم را به سطح حمایت پایین‌تر بازگردانند. با این حال، افزایش نرخ صعودی باعث شکست 100 EMA می‌شود و آن را به سمت محدوده پشتیبانی قابل قبول سوق می‌دهد.

کف و سقف نزدیک به هم و چندین تقاطع بین +VI و -VI، یک انحراف از محدوده صعودی را برجسته می‌کند. با این حال، هم ترازی فعلی صعودی بین این خطوط نشان می‌دهد که فعلاً خریداران در بازار جولان می‌دهند.

سطح مقاومت کلیدی: بین 2,165 و 2,500 دلار

سطح حمایت کلیدی: بین 1,700 و 1,400 دلار

در لحظه انتشار این مقاله قیمت اتریوم به دلار در محدوده 2,040 دلار می‌باشد و با 1.8 درصد کاهش قیمت نسبت به روز قبل، در حال امتحان حمایت 2,000 دلار است.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *