نگرانی تریدرهای بیتکوین از ثبات قیمت بیت کوین در کمتر از ۵۰ هزار دلار

نگرانی تریدرهای بیتکوین از ثبات قیمت بیت کوین در کمتر از 50 هزار دلار | همتاپی

پس از آنکه قیمت بیت کوین نتوانست به بالای 50 هزار دلار برود، قیمت این ارز دیجیتال در روند نزولی قرار گرفت.

در روزهای اخیر قیمت بیتکوین نتوانست از مقاومت روانی 50 هزار دلار عبور کند و در 6 مارس (16 اسفند) به کمتر از 48 هزار دلار سقوط کرد.

نمودار شمعی یک ساعته BTC/USD (بیت کوین/دلار) | همتاپی

نمودار شمعی یک ساعته BTC/USD (بیت کوین به دلار). منبع: Tradingview

اکنون تریدرها در حال بررسی این موضوع هستند که آیا قیمت بیت کوین می‌تواند به مرز 50 هزار دلار یا بیشتر از آن برسد و مجددا چرخه گاوی (صعودی) را در پیش گیرد یا خیر، و این بحث انگیزه‌ای برای افزایش علاقه به خرید بیت کوین در میان سرمایه‌گذاران شده است.

تریدرها معتقدند که با پایین آمدن قیمت بیت‌ کوین به کمتر از 46,000 دلار احتمالاً روند صعودی تحت تاثیر قرار می‌گیرد و تهدیدی برای آنان محسوب می‌شود و ممکن است این سطح از قیمت در کوتاه مدت و میان مدت، تقریباً برای مدت یک سال باقی بماند.

تریدری با نام مستعار Rekt Capital، قیمت‌های مشابه را بررسی کرد. اگر قیمت بیت کوین نتواند به بالاتر از 46 هزار دلار صعود کند، تریدرها باید انتظار این را داشته باشند که قیمت بیت کوین بین 38 هزار تا 45 هزار دلار شود، با وجود اینکه در هفته گذشته قیمت معاملات بیت کوین به شدت کاهش یافت.

وی بیان کرد: 

قیمت بیت کوین به بالاترین کف‌های خود نزول خواهد کرد، مگر اینکه قیمت صعودی شود. واکنش‌های بعد از ژانویه به کف‌های بالاتر، رفته رفته کم شده است. الان هم احتمالا همینطور خواهد بود.  پیش از آنکه از سقوط و نزول متاثر و پشیمان شویم، بهتر است برای یک سقوط احتمالی به بالاترین کف‌ها آماده شویم.

نگرانی تریدرهای بیتکوین از ثبات قیمت بیت کوین در کمتر از 50 هزار دلار

یکی از عوامل اصلی که باعث ایجاد فشار نزولی قیمت شده، احتمالاً افزایش فعالیت نهنگ‌ها است. داده‌های کریپتوکوانت (CryptoQuant) نشان‌دهنده افزایش معاملات حجم بالا در صرافی‌ها در 6 مارس است، گرچه فعالیت ماینرها نسبتاً کم شده است.

همانطور که در نمودار زیر نشان داده شده است، افزایش فعالیت نهنگ‌ها برای انتقال سرمایه به صرافی‌های ارز دیجیتال، با کاهش قیمت بیت کوین در تاریخ 3 تا 4 مارس همزمان شده است.

همانطور که در نمودار زیر نشان داده شده است.

نهنگ‌ها (رنگ آبی) در مقابل ماینرها (رنگ نارنجی) در مقابل قیمت بیت کوین (رنگ قرمز). منبع: CryptoQuant

موانع اقتصاد کلان بیت کوین

به گزارش خبرگزاری کوین تلگراف (Cointelegraph)، بیت کوین با موانع اقتصاد کلان روبرو است. به طور خاص، افزایش موجودی 10 ساله خزانه‌داری آمریکا و کاهش سهام فناوری، بر قیمت ارزهای دیجیتال تأثیر می‌گذارد، زیرا سرمایه‌گذاران از چیزهای پرریسک و خطرناک دوری می‌کنند.

در عین حال، شاخص ارزی دلار یا DXY مقاومت تکنیکال را شکسته و به بالاترین سطح خود از نوامبر 2020 رسیده است.

بیت کوین (رنگ آبی) در مقابل DXY (رنگ نارنجی) | همتاپی

بیت کوین (رنگ آبی) در مقابل DXY (رنگ نارنجی). منبع: Tradingview

مایکل ون‌دپوپ (Michael van de Poppe)، تحلیلگر بازارهای کوین تلگراف خاطرنشان کرد که روند نزولی بیت کوین، پس از شکست در آخرین تلاش خود برای رسیدن به قیمت 50 هزار دلار، همچنان ثابت باقی مانده است.

در ادامه توضیح داد:

این امر بدان معناست که این روند همچنان نزولی است و این مشکل کلی بازارها در کوتاه مدت محسوب می‌شود. قیمت 50 هزار دلار برای بیت کوین یک قیمت نشدنی و ممنوعه است.

با این حال، با نزدیک شدن بازده DXY و خزانه داری به سطح مقاومت فنی خود، ممکن است بیت کوین و طلا نیز کمی توقف داشته باشند.

او توضیح داد که:

معتقدم که این بازده ها از جمله DXY به زودی صعود خواهد کرد. هر دو در مناطق مقاومت هستند، این بدان معناست که ما باید نزدیک این دو قرار داشته باشیم، اما باید به زودی در پایین بیت کوین و طلا نیز قرار بگیریم. مارس اغلب ماه بدی برای بازارها است و تاریخ دوباره تکرار می شود. بنابراین از نظر کلان، ما علی رغم علاقه اخیر به بازده و سودآوری، همچنان در چرخه صعودی بوده و برای ادامه کار مصمم هستیم.

ترجمه و جمع‌آوری: واحد تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *