جستجو‌ی خرید رمز ارزها در گوگل به بالاترین میزان خود از ژانویه سال ۲۰۱۸ رسید

جستجو‌ی خرید رمز ارزها در گوگل به بالاترین میزان خود از ژانویه 2018 رسید

گوگل ترند (google trends) نشان می‌دهد که علاقه به جستجوی ارزهای دیجیتال در موارد خاصی مثل “خرید رمز ارزها، خرید چین لینک (Chainlink) و DeFi” افزایش چشمگیری داشته است.

داده‌های حاصل شده از گوگل ترندز نشان می‌دهد که تعداد جستجوهای مربوط به “خرید رمز ارزها” در چند هفته اخیر به بالاترین میزان خود نسبت به دو سال پیش رسیده است.

همچنین، جستجوهای مربوط به “خرید بیتکوین”، که قبل از رویداد هاوینگ بیت کوین در سال 2020 رشد صعودی داشت و بلافاصله بعد از این رویداد کاهش یافت، از اواخر ماه ژوئیه افزایش یافته است.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

بیشترین میزان جستجوی مربوط به خرید رمز ارزها نسبت به دو سال گذشته

با توجه به گوگل ترندز، جستجوهای مربوط به “خرید رمز ارزها” نسبت به زمان افزایش قیمت بیت کوین از اواخر سال 2017 و اوایل 2018 به بیشترین مقدار خود رسیده است. از آنجایی که بازار روزانه شاهد افزایش قیمت دو، سه برابری بود، سرمایه‌گذاران خرد نیز علاقه زیادی به این زمینه نشان داده‌اند.

در این مدت همان طور که تمامی رمز ارزها وارد بازار خرسی یکساله‌ شدند و قیمت‌ها در بعضی مواقع تا 95 درصد افت داشتند، جستجوهای گوگل در این موارد نیز افت کردند. با اینکه در اواسط سال 2019 قیمت‌ها رشد صعودی داشت، اما با آرام شدن بازار، قیمت‌ها مجددا کاهش یافتند.

اما در چند هفته گذشته، روند معکوس شده است. گوگل ترندز نشان می‌دهد که در نمودار سالانه چند صعود متوالی از 26ام ماه ژوئیه تاکنون وجود داشته است.

نمودار جستجو‌های مربوط به "خرید رمز ارزها" منبع: گوگل ترندز

نمودار جستجو‌های مربوط به “خرید رمز ارزها” منبع: گوگل ترندز

آخرین جستجوهای مربوط به “خرید رمز ارز” می‌تواند به چندین عامل نسبت داده شود. عامل اول می‌تواند تغییرات قیمت در این زمینه باشد. بیشتر آلتکوین‌ها شاهد افزایش قیمت چشمگیری بوده‌اند؛ مانند رمز ارز چین لینک (Chainlink) که دو بار بیشترین نرخ خود را تجربه کرده است و منجر به افزایش جستجوهای گوگل و افزایش قیمت خود شده است.

نمودار جستجو‌های مربوط به "خرید چین لینک" منبع: گوگل ترندز

نمودار جستجو‌های مربوط به “خرید چین لینک” منبع: گوگل ترندز

بخش دیگری که متحمل محبوبیت چشمگیری شد، امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) است. با ارزش قفل شده بیش از 6 میلیارد دلار، ارزش پروژه‌ها نیز افزایش پیدا کرد و به دنبال آنها جستجوهای گوگل نیز با افزایش قابل ملاحظه‌ای رو به رو شد.

نمودار جستجوهای مربوط به "Defi". منبع: گوگل ترندز

نمودار جستجوهای مربوط به “Defi”. منبع: گوگل ترندز

میزان جستجو‌های مربوط به خرید رمز ارز در گوگل پس از رویداد هاوینگ در حال بازگشت می‌باشد

به گزارش CryptoPotato در ماه مه، تعداد جستجوهای مربوط به “خرید بیت کوین” از آوریل 2018 به بالاترین حد خود رسیده بود. این موضوع درست یک هفته قبل از هاوینگ سوم بیت کوین که در یازدهم ماه مه اتفاق افتاد گزارش شد. به جرات می‌توان عنوان کرد که این رویداد دلیل اصلی افزایش جستجوها بود؛ زیرا پس از این رویداد پاداش بیتکوین کاهش می‌یافت.

نمودار جستجو‌های مربوط به "خرید بیتکوین". منبع: گوگل ترندز

نمودار جستجو‌های مربوط به “خرید بیتکوین”. منبع: گوگل ترندز

طی چند ماه بعد، قیمت بیت کوین تا حدودی پایدار و بدون هیچ گونه نوسان عمده بود. در نتیجه، علاقه به داشتن چنین دارایی‌ تا چند هفته پیش زیاد نبود.

هنگامی که بیتکوین همانند دیگر رمز ارزها از اواخر ماه ژوئیه شروع به رشد کرد و توانست قیمت 9,000 دلار را بشکند، سرمایه‌گذاران خرد دوباره به جستجو این موضوع پرداختند. از آنجایی که این دارایی به سمت صعودهای جدیدی در این سال می‌رود، جستجوهای مربوط به “خرید بیت کوین” در Google در حال بازگشته است و اخیراً از ماه مه به بالاترین سطح خود رسیده است.

با این حال، در مقیاس کلان، شایان ذکر است که میزان جستجوها در مقایسه با دسامبر سال 2017 (زمانی که قیمت بیتکوین در بیشترین حد خود بود) فاصله زیادی دارد. این امر نشان‌دهنده این است که هنوز فضای زیادی برای رشد جستجوها وجود دارد؛ زیرا در حال حاضر قیمت بیتکوین بدون توجه به حجم توده آن در حال افزایش است.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *