خرید ارز دیجیتال توسط تیم کوک، مدیر عامل اپل

خرید ارز دیجیتال توسط تیم کوک، مدیر عامل اپل | همتاپی

تیم کوک (Tim Cook) مدیرعامل اپل می‌گوید که ارز دیجیتال نگهداری می‌کند، اما شرکت اپل هیچ برنامه‌ای برای سرمایه گذاری در این طبقه دارایی ندارد.

تیم کوک، مدیر عامل اپل، در اجلاس آنلاین نیویورک تایمز دیل بوک (DealBook)، نظرات شخصی خود را در مورد مالکیت ارز دیجیتال بیان کرد.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

وی اظهار داشت:

فکر می‌کنم مالکیت ارز دیجیتال به عنوان بخشی از یک سبد سرمایه گذاری متنوع منطقی باشد.

همچنین مدیرعامل اپل تأیید کرد که وی شخصاً مالک ارز دیجیتال است، اگرچه به صراحت اعلام کرد که این توصیه سرمایه گذاری نیست، بلکه نظرات وی در رابطه با سبد سرمایه گذاری شخصی اوست.

علاوه بر این، شرکت اپل نه تنها هیچ گونه دارایی در حوزه ارزهای دیجیتال ندارد، بلکه هیچ برنامه‌ای برای پیوستن به شرکت‌های بی‌شماری که پیش‌تر ارزهای دیجیتال را به پرتفوی خود اضافه کرده‌اند نیز ندارد.

با این حال کوک افزود:

چیزهای دیگری وجود دارد که قطعاً آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

نظرات کوک جدیدترین اظهارنظر درباره ارز دیجیتال از زمان ورود کریپتو به جریان اصلی سرمایه گذاری است. موقعیت وی در رأس دومین شرکت باارزش جهان سبب شده است که بسیاری از فعالان دنیای تجارت این موضوع را به دقت مورد توجه قرار دهند.

تغییر به سمت ارزهای دیجیتال در میان سرمایه‌داران سنتی را می‌توان به تأثیرات همه‌گیری بیماری کووید-19، بسته‌های تشویقی بزرگ از سوی بانک‌های مرکزی و کاهش اعتماد دولت نسبت داد. در بحبوحه تضعیف تابوی ارزهای دیجیتال، بسیاری از شرکت‌ها با سرمایه گذاری‎‌های اصلی در بیت کوین، این روند را تسریع کردند.

در آگوست 2020، شرکت مایکرواستراتژی 425 میلیون دلار در بیت کوین سرمایه گذاری کرد و اکنون در زمان نگارش این مقاله، حدود 114,042 بیت کوین، به ارزش بیش از 7 میلیارد دلار، در اختیار دارد.

شرکت‌هایی مانند تسلا، کوین‌بیس (Coinbase) و اسکوئر (Square) نیز مالک مقادیر قابل توجهی ارز دیجیتال، از بیش از 42,000 بیت کوین تا 4,000 بیت کوین، می‌باشند.

بنا بر اعلام وبسایت buybitcoinworldwide.com، ده شرکت برتر مالک بیت کوین از کمتر از 4,000 تا بالاتر از 114,000 بیت کوین در اختیار دارند؛ این موضوع نشان می‌دهد که وجهه منفی فروش و خرید بیت کوین و کریپتو در مجموع، و به طور بالقوه برای همیشه، در حال از بین رفتن است.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *