دلیل افزایش ۱۰۰ درصدی توکن وان اینچ در طی یک روز

دلیل افزایش 100 درصدی توکن وان اینچ در طی یک روز | همتاپی

در 27ام اکتبر، توکن وان اینچ (1Inch) در طی 24 ساعت افزایش قیمت 100 درصدی داشت و با رسیدن به قیمت 8.6 دلار، بالاترین میزان قیمت خود را ثبت کرد. 

این پروتکل تجمیع کننده دیفای (DeFi)، پیش از آنکه مجددا به محدوده قیمتی 6 دلار بازگردد از پایین‌ترین میزان قیمت روز خود یعنی 4.1 دلار در تلاش برای ثبت بالاترین میزان قیمتی جدید خود بود. دلیل اصلی این افزایش قیمت، به لیست شدن این توکن در صرافی کُره‌ای آپ بات (Upbut) نسبت داده می‌شود که لیست شدن این ارز دیجیتال باعث رشدی 1500 درصدی در حجم خرید و فروش‌های توکن وان اینچ نیز شد.

نمودار قیمت وان اینچ به دلار | همتاپی

نمودار قیمت توکن وان اینچ به دلار. منبع: تریدینگ ویو (Tradingview)

پیش از این، صرافی ارز دیجیتال کوین بیس (Coinbase) به عنوان اصلی‌ترین عامل افزایش قیمت توکن‌ها پس از اعلام لیست شدن آنها و در پی آن، هجوم سرمایه گذاران در روز لیست شدن توکن، شناخته می‌شد. در میانه بازار گاوی که مجدداً قدرت گرفته است، غالباً پس از افزایش تقاضا برای خرید بیت کوین، قیمت آلتکوین‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند. به دلیل آنکه قیمت بیت کوین در فاز تثبیت قیمت خود پس از ثبت بالاترین میزان قیمتی جدید که نزدیک به 67000 دلار بود، قرار دارد، در چندین آلتکوین دیگر نیز علائم گاوی و نوسان قیمت ظاهر شده‌ است.

همچنین ارز دیجیتال اوی (AAVE) به همراه توکن وان اینچ، به دلیل لیست شدن در صرافی ارز دیجیتال Upbit، بر خلاف روند بازار با روندی صعودی همراه بود. به غیر از جریان لیست شدن، که باعث رقم خوردن اتفاقاتی بر خلاف روند بازار شد، توکن شیبا اینو (SHIBA INU) نیز با 45 درصد افزایش، بالاترین میزان قیمت خود را ثبت کرد و به قیمتی نزدیک به  0.00006 دلار رسید. رمز ارز شیبا اینو به دلیل اینکه ارزش بازار آن به بیش از 20 میلیارد دلار و کمی کمتر از دوج کوین رسید، توانست جایگاه یازدهم در رتبه‌بندی ارزهای دیجیتال را بدست آورد.

فعالیت رو به رشد شبکه وان اینچ

علی رغم آنکه توکن وان اینچ به دلیل لیست شدن در صرافی Upbit افزایش قیمت داشته است، اما اخیراً میزان فعالیت شبکه آن نیز رو به افزایش بوده که نشان از شکل‌گیری یک پروتکل دیفای قوی دارد. در حال حاضر وان اینچ برای رسیدن به هدف اولیه خود یعنی یک میلیون کاربر، 200 هزار نفر فاصله دارد.

توکن وان اینچ به آرامی در حال تبدیل شدن به یکی از اجزای کلیدی در دیفای اتریوم (ethereum) است و با پا گذاشتن در جای پای پولیگان (Polygon) که در حال حاضر در جدول مربوط به تعداد کاربران در لایه دوم دیفای (L2 Defi) پیشتاز است، در جهت رسیدن به اهداف خود پیش می‌رود. به دلیل آنکه ارزش دارایی‌های قفل شده در پروژه‌هایی که راهکارهایی قابل‌توسعه ارائه می‌دهند از مرز 4 میلیارد دلار عبور کرده است و شاهد افزایش 2 میلیارد دلاری سرمایه آنها در طی یک ماه هستیم، می‌توان به محبوبیت لایه دوم دیفای پی برد.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *