رشد سریع‌تر حجم معاملات اتریوم در نیمه نخست سال نسبت به بیت کوین

رشد سریع حجم معاملات اتریوم در نیمه نخست سال نسبت به بیت کوین | همتاپی

براساس گزارشات اخیر، دومین دارایی رمزارزی جهان، اتریوم (ETH) از نظر رشد حجم معاملات در نیمه اول سال جاری، بر بیت کوین برتری پیدا کرده است. حجم معاملات اتریوم در نیمه اول سال 2021 رشد 1,461 درصدی را تجربه کرده است.

براساس گزارش جدیدی که صرافی رمزارزی آمریکایی کوین بیس (Coinbase) منتشر کرد، حجم خرید و فروش ارز دیجیتال اتر در نیمه اول سال جاری، رشد سریع‌تری نسبت به بیت کوین (BTC) داشته است.

گزارش بررسی عملکرد نیمه اول سال 2021 صرافی کوین بیس در روز دوشنبه، بر این نکته اذعان داشت که در نیمه اول امسال چندین رکورد جدید برای رمزارزها ثبت شده است، از جمله بالاترین میزان قیمت‌ها، پذیرش کاربران و میزان خرید و فروش ارزهای دیجیتال. 

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

در این گزارش که از داده‌های 20 صرافی ارز دیجیتال در سراسر جهان استفاده شده است، نشان می‌دهد که حجم خرید و فروش‌های بیت کوین در نیمه اول سال جاری به رقم 2.1 تریلیون دلار رسیده است که نسبت به نیمه اول سال گذشته با 356 میلیارد دلار، رشد 489 درصد افزایش داشته است.

در مدت زمان مشابه، حجم کل خرید و فروش‌های اتر (ETH) نیز به 1.4 تریلیون دلار رسیده است، اما رشد آن بسیار سریعتر بوده و نسبت به نیمه اول سال 2020 (با 92 میلیارد دلار خرید و فروش)، رشد 1461 درصدی را تجربه کرده است. کوین بیس اظهار داشت که این اولین دوره پیوسته‌ای بوده که سرعت خرید و فروش های اتریوم از خرید و فروش‌های بیت کوین بیشتر بوده است.

این تحقیق همچنین میزان ارزش کل بازار رمزارزها را در سال جاری مورد ارزیابی قرار داده که این رقم در ابتدای سال با 769 میلیارد دلار شروع شد، در ماه مه تا 2.4 تریلیون دلار نیز رسید (اوج خرید و فروش‌های ارز دیجیتال) و این دوره شش ماهه را با رقمی معادل 1.4 تریلیون دلار به پایان رساند. در این دوره میزان سود خالص بازار رمزارزها رشد 86 درصدی را ثبت کرده است.

همچنین، در این گزارش آمده است که بیشترین سود بیت کوین در سه ماهه چهارم 2020 و سه ماهه اول سال 2021، و قبل از کاهش قیمت دارایی‌های رمزارزی در سه ماهه دوم 2021 به دست آمده است. در حال حاضر  قیمت بیت کوین 38.8 درصد کمتر از بالاترین قیمت خود در 13 آوریل (با قیمت 65,899 دلار) معامله می‌شود.

از سوی دیگر، اتر بیشترین سود خود را در سه ماهه دوم سال 2021 تجربه کرد در آن زمان قیمت اتر دو برابر شد و در تاریخ 12ام مه به بالاترین میزان قیمت خود یعنی 4,357 دلار رسید. با این حال، سطح فعلی قیمت اتریوم نسبت به دوران اوج خود با 47.4 درصد افت روبرو بوده است.

اتریوم در دوره‌ 12 ماهه 895 درصد و در دوره شش ماهه منتهی به 30 ژوئن، 210 درصد رشد داشته است. صرافی ارز دیجیتال کوین بیس عوامل متعددی را از جمله افزایش استفاده از دیفای، خوش‌بینی سرمایه گذاران در انتقال به سیستم اثبات سهام و افزایش قابلیت حل مشکلات شبکه توسط لایه دوم (layer-two) را در این جریان دخیل می‌داند.

در ماه ژانویه، خبرگزاری کوین تلگراف پیش‌بینی کرده بود که در سال 2021 ارز دیجیتال اتریوم به انتخاب اصلی سرمایه گذاران تبدیل خواهد شد. طبق آمارهای کوین گیکو (CoinGecko)، بیت کوین و اتریوم طی هفته گذشته به ترتیب 32.4 و 27.7 درصد رشد را تجربه کرده‌اند.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *