روند تغییرات قیمت بیت کوین در هفته جاری چگونه خواهد بود؟ 

افزایش قیمت بیت کوین | صرافی همتاپی

در شرایطی که بازارها برای نتیجه انتخابات ایالات متحده آماده می‌شوند، سختی استخراج و نرخ هش بیت کوین بیش از هر زمان دیگری است. بیت کوین (BTC) در حالی هفته جدیدی را آغاز می‌کند که بازارها به سمت انتخابات 2020 ایالات متحده می‌روند. قیمت بیت کوین به چه سمتی خواهد رفت؟ 

کوین‌تلگراف به بررسی پنج عاملی که می‌توانند بر عملکرد قیمت بیتکوین در هفته آینده تأثیر بگذارند، می‌پردازد. 

انتخابات یا محرک‌های قیمت بیت کوین

ایالات متحده مهم‌ترین نقطه توجه بازارهای کلان در این هفته است. با انتخابات 3 نوامبر، وضعیت کنترل کاخ سفید مشخص خواهد شد.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

تحلیلگران هشدار داده‌اند که پیروزی دموکرات‌ها موجب ضربه خوردن دلار می‌شود، و چشم‌اندازهای طولانی مدت متزلزل خواهد شد. گلدمن ساکس هفته گذشته گفت، انتخاب مجدد دونالد ترامپ برای جلوگیری از به خطر افتادن دلار کافی نخواهد بود.

همچنین، بدون در نظر گرفتن نتیجه انتخابات درخواست ذخیره طلا برای پیشرفت جدی پس از ماه نوامبر رخ می‌دهد. با این حال، برای دیگران، این بیت کوین است که سود چشمگیرتری دارد.

قدرت دلار به لطف همبستگی معکوس بین بیت کوین/ دلار و شاخص ارز دلار آمریکا (DXY) در رصد بیتکوینرها می‌باشد. علیرغم اینکه این همبستگی در هفته‌های اخیر کمتر نمایان شد، تضعیف ناگهانی دلار آمریکا می‌تواند یک مزیت برای بزرگترین رمزارز (بیتکوین) باشد.

نمودار 6 ماهه شاخص دلار آمریکا. منبع: TradingView | همتاپی

نمودار 6 ماهه شاخص دلار آمریکا. منبع: TradingView

در این میان نه تنها انتخابات، بلکه مواردی که قبلا مطرح می‌شد یکی از موضوعات مورد بحث است. به طور خاص، نکات تازه‌ای علاوه بر تاثیر ویروس کرونا وجود دارد که قبل از انتخابات مشخص می‌شود.

در صورت وقوع این امر، چندین تریلیون دلار نقدینگی به جمع بدهی‌های در حال رشد ایالات متحده افزوده می‌شود، در حالی که آمریکایی‌ها مزایایی مانند چک محرک 1,200 دلاری دیگری را مشاهده می‌کنند.

اروپا به مداخله بیشتر اشاره دارد

در اروپا، این تصویر پیرامون پاسخ بانک مرکزی اروپا (ECB) به ویروس کرونا است که همچنان به کنترل خود در سراسر این قاره ادامه می‌دهد.

کریستین لاگارد (Christine Lagarde)، رئیس بانک مرکزی اروپا، روز دوشنبه در گفتگو با روزنامه فرانسوی لوموند (Le Monde)، گفت که در صورت لزوم ابزارهای مالی بیشتری برای حمایت از کشورهای اروپایی به کار می‌رود. علاوه بر این، اعانه 878 میلیارد دلاری بانک مرکزی اروپا باید به یک ویژگی دائمی تبدیل شود.

برنامه‌های محرک بانک در مقابل ویروس کرونا، به میزان خرید 1.5 تریلیون یورویی دارایی بوده است. وی گفت:

گزینه‌های موجود به پایان نرسیده است…. اگر کارهای بیشتری باید انجام شود، ما کارهای بیشتری انجام خواهیم داد. هنگامی که روی کار آمدم، به من گفتند که دیگر کاری برای انجام دادن باقی نمانده است، و همه کارها انجام شده است. اما به وضوح اینطور نبود!

پتانسیل بی‌ثباتی در کشورهای اروپایی با برگزیت (Brexit) افزایش می‌یابد، که به طور فزاینده‌ای به سمت «خروج از توافق» خارج از بلوک توسط انگلستان است.

هفته گذشته وقتی نخست وزیر بوریس جانسون (Boris Johnson) نتیجه احتمالی این روند را اعلام کرد، بازارها به شدت به این اخبار واکنش نشان دادند.

قیمت بیت کوین به رکوردهای جدیدی دست یافت

قیمت بیت کوین در آخر هفته عملاً محدود باقی ماند و فقط یک جهش کوتاه مدت بالای 11,500 دلار داشت.

با وجود این، در سطح تکنیکال، نشانه‌های قدرت رکورد در این ماه همچنان ادامه دارد. این دشواری، که تخمین رقابت ماینر و امنیت شبکه را فراهم می‌کند، اکنون به بالاترین حد خود رسیده است.

اوایل هفته، آخرین تعدیل مجدد شاهد افزایش سختی بیش از حد انتظار 3.5٪ بود.

در همین زمان، نرخ هش نیز در روز دوشنبه به بالاترین میانگین خود صعود کرد. در زمان فشار، توان محاسباتی استخراج بیت کوین معادل 146 اگزاهش در ثانیه (EH / s) بود.

همانطور که تا به حال در کوین تلگراف این نظریه معروف گفته شده است، قیمت بیتکوین از نرخ هش پیروی می‌کند. قیمت بیت کوین همچنان قوت خود را حفظ کرده زیرا ماینرها بیش از هر زمان دیگر بیت کوین را به عنوان یک چشم‌انداز سرمایه‌گذاری بلند مدت می‌دانند.

نمودار یک ماهه نرخ هش متوسط 7 روزه بیت کوین | همتاپی

نمودار یک ماهه نرخ هش متوسط 7 روزه بیت کوین

قیمت بیت کوین 12,000 دلار می‌شود

از نظر تحلیلگر بازار کوین‌تلگراف، مایکل ون د پوپ (Michaël van de Poppe)، تحول اساسی قیمت بیت کوین روزه به روز بیشتر می‌شود.

وی در آخرین ویدئو خود در روز یکشنبه، تأکید کرد که سطح مقاومت قابل توجه قیمت بیت کوین از 12,000 دلار عبور می‌کند.

وان دی پوپه این گونه توضیح داد که از آغاز بازار خرسی در اوایل سال 2018، سطح 12,000 دلار سطح مقاومت نمودار هفتگی را تشکیل داده است، اما تثبیت پایین‌تر نمی‌تواند برای همیشه ادامه داشته باشد.

وی به طور خلاصه گفت:

بسیار محتمل است که ما در حال تلاش برای رسیدن به محدوده 16,000 تا 17,000 دلار باشیم، این سطح بسیار مشخص است و مانع نهایی برای شکستن بالاترین قیمت بیت کوین است.

چنین حرکتی یک دوره تثبیت دیگر برای قیمت بیت کوین به دنبال خواهد داشت که می‌تواند طولانی‌تر از دوره فعلی باشد. با این وجود، اگر بازار گاوی تحقق یابد، بیت کوین برای رشد خود آماده می‌شود.

وان دی پوپه افزود: همچنان عامل اصلی بازار گاوی بعدی بیت کوین خواهد بود، او به افراد توصیه می‌کند که حتی در محدوده قیمتی 16,000 دلار سعی در خرید بیتکوین داشته باشند.

وی در توییتی افزود:

11,400 دلار هنوز قیمتی بسیار ارزان برای هر بیت کوین است.

نمودار قیمت 7 روزه  BTC / USD . منبع: Coin360 | همتاپی

نمودار قیمت 7 روزه  BTC / USD . منبع: Coin360

حرص و طمع دوباره به وجود آمده است

مطابق با افزایش تدریجی قدرت قیمت بیت کوین، تمایل سرمایه‌گذاران طبق شاخص، بیشتر می‌شود.

در آخرین مطالعه بازار، شاخص ترس و طمع (Crypto Fear & Greed) دوباره در وضعیت «طمع» قرار گرفته است، زیرا در هفته گذشته از حالت «خنثی» فراتر رفته است.

این موضوع نشان می‌دهد که تمایلات سرمایه‌گذاران بیت‌کوین صعودی است، اما یک هشدار وجود دارد. اگر قیمت خیلی سریع افزایش یابد، حرص و طمع به حرص و طمع شدید تبدیل شود. تحت این شرایط، به احتمال زیاد «اصلاح» قیمت وجود خواهد داشت.

شاخص ترس و طمع  در 19 اکتبر. منبع : Alternative.me | همتاپی

شاخص ترس و طمع  در 19 اکتبر. منبع : Alternative.me

ترجمه و جمع‌آوری: واحد تیم خرید و فروش تتر صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *