ساخت رمزارز ایرانی برای بالا بردن چسبندگی معاملات بومی کشور

ساخت رمزارز ایرانی برای بالا بردن چسبندگی معاملات بومی کشور

سید ‌ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی، اعلام کرد برای بالا بردن چسبندگی معاملات ملی کشور و حفظ سلامت اقتصاد کشور، یک رمزارز ایرانی طراحی شود.

طبق گزارش و به گفته مسئولان شورای عالی فضای مجازی و کارشناسان این حوزه، ورود رمز‌ارزها به کشورمان بحثی است که اگر کنترل نشود می‌تواند خسارت‌های زیادی به بازار ایران وارد کند. اما اگر این موضوع به خوبی کنترل شود می‌تواند اقتصاد کشورمان را در مقابل تهدیدهای جهانی رونق بدهد.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

باید خاطر نشان کرد رمزارزها یک تجارت پنهانی هستند که می‌توانند بسیاری از بازارهای سیاه جهانی را رونق دهند. به طوری که کلاهبرداران زیادی با دست بردن به دارایی مردم می‌توانند از آن‌ها سرقت کنند. البته رمز‌ارزها مانند پول‌های کاغذی نیستند که بتوانید آن‌ها را به صورت ملموس ذخیره کنید. بلکه آن‌ها به صورت الکترونیکی جابجا می‌شوند. به همین دلیل محدودیت‌های پول فیزیکی را ندارند. 

رمزارزها جایگاه مناسبی برای تروریست‌های جهانی هستند

علیرضا آل داوود کارشناس فضای مجازی در مورد خاستگاه رمز‌ارزها و کاربرد آن در جهان می‌گوید:

خاستگاه رمز‌ارزها کشور روسیه و مخترع آن پاول دورف است. اما کشور آمریکا مانع از اجرای آن در کشورش شده است. زیرا استفاده از آن می‌تواند ضررهای زیادی برای شهروندان آمریکایی داشته باشد. چون رمز‌ارزها متعلق به یک منطقه جغرافیای خاص نیستند. به همین دلیل تروریست‌های جهانی می‌توانند از آن‌ها برای معاملات تجاری خود استفاده کنند.

او در مورد این موضوع به حمله تروریستی تلگرام اشاره می‌کند و می‌گوید:

متاسفانه تا به امروز شاهد حملات تروریستی زیادی از طریق نرم افزار تلگرام در کشورمان بودیم. به همین دلیل ورود رمز‌ارزها می‌تواند خسارت‌های زیادی مانند پول‌شویی، فساد و غیره را به اقتصاد کشور وارد کند. به همین دلیل لازم است قوانین خاصی برای آن‌ها در نظر گرفته شود تا نهاد‌‌های ایرانی بتوانند آن‌ها را به راحتی کنترل کنند. آمریکایی‌ها هم به همین دلیل مانع ورود رمز‌ارزها به کشورشان شدند تا جلو فساد‌های اقتصادی و مالی آن را بگیرند.

بومی سازی رمزارز ملی

سید ‌ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی در مورد ورود رمز‌ارزها به کشورمان افزود:

پول‌های کاغذی در برهه زمانی خاصی بسیار رایج بودند. امروزه نیز به دلیل وجود فضای مجازی و گستردگی آن در سراسر جهان، ارزهای دیجیتالی بسیار رایج هستند. البته حکومت‌های مختلف سعی می‌کنند استفاده خود را از این فناوری جدید مخفی کنند و کارهای خود را به صورت پنهانی انجام دهند. برای همین کسانی که معاملات خود را به صورت مخفیانه انجام می‌دهند از رمزارزها استقبال می‌کنند.

فیروزآبادی در ادامه صحبت‌های خود خاطر نشان کرد:

با ورود رمزارزها به کشورمان توانستیم شرایط استخراج ارزهای دیجیتال را با فراهم کردن برق ارزی با تعرفه صادراتی ایجاد کنیم. در حال حاضر بانک مرکزی تمام مباحث مربوط به امور اقتصادی و مالی رمزارزها را بررسی می‌کند تا ورود آن‌ها کاملا به صورت کنترل شده و با قوانین خاصی باشد. همچنین این بانک قرار است علاوه بر مسولیت‌های ذکر شده برای بالا بردن چسبندگی معاملات ملی کشور یک رمزارز ایرانی طراحی کند تا کمک شایانی به حفظ سلامت اقتصاد کشور داشته باشد.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *