با ادامه روند افزایش قیمت اتریوم، سختی شبکه اتریوم رکورد جدیدی ثبت کرد

با ادامه روند افزایش قیمت اتریوم، سختی شبکه اتریوم رکورد جدیدی ثبت کرد | همتاپی

طبق داده‌های اخیر سایت گلسنود (Glassnode) در ماه فوریه سختی شبکه برای استخراج اتریوم به بالاترین حد خود یعنی 13.1 کوادریلیون رسید و رکورد قبلی ثبت شده در تاریخ 23 ژانویه را شکست.

سختی شبکه اتریوم بعنوان تابعی از میانگین زمان یافتن بلاک، به صورت دوره‌ای تنظیم می‌شود. سختی شبکه متناسب با افزایش نرخ هش، افزایش می‌یابد و برعکس. با افزایش تعداد ماینرها، میزان هش شبکه افزایش یافته، سپس زمان مفید یافتن بلاک، کمتر از مقدار از پیش تعیین شده می‌گردد. در نتیجه سختی شبکه یا سختی مساله‌ای که ماینرهای اتریوم باید حل کنند به تدریج افزایش می‌یابد.

طبق گزارش اخیر سایت یوتودی (U.Today) و نمودارهای تحلیل و پیش بینی قیمت اتریوم، با ادامه افزایش اتر‌یوم، میزان هش اتریوم نیز افزایش یافت و با رسیدن به عدد 1.11 پتاهش بر ثانیه، رکورد جدیدی ثبت شد. با گذشت زمان، شبکه اتریوم برای استخراج سودآورتر شده و به نظر می‌رسد که این امر منجر به جذب ماینرهای بیشتری شده است و نرخ هش بالاتری برای شبکه فراهم می‌کند.

قیمت اتریوم مستعد افزایش است

اتریوم در روز 24 ژانویه، قبل از شروع روند بازگشت قیمت، به پایین‌ترین سطح خود یعنی 2,159 دلار رسید. اما اکنون قیمت اتر‌یوم خود را برای ثبت دومین کندل سبز روزانه، آماده می‌کند.

اتریوم در میانه نوساناتی که در ماه ژانویه داشت، شاهد بدترین افت قیمت ماهانه خود از مارس 2020 تاکنون بود و همراه با افت قیمت بیت کوین، یکی از بدترین شروع‌‌ها برای سال جدید را در بازار ارزای دیجیتال داشت. در ماه ژانویه، در حالی که قیمت بیتکوین 16.7 درصد کاهش یافت، قیمت اتر‌یوم کاهشی 26.83 درصدی را تجربه کرد.

در زمان نگارش این مقاله، اتریو‌م با قیمت حدود 2,793 دلار خرید و فروش می‌شود و افت قیمت هفته گذشته خود را با افزایش 14.95 درصدی در طی این مدت، جبران کرده است. قیمت اتریوم با رسیدن به 2,799 دلار، در مقایسه با افزایش 9.78 درصدی قیمت بیتکوین، در طی 24 ساعت گذشته عملکرد بهتری از خود نشان داده است.

افزایش اخیر قیمت و مشاهده مدل IOMAP اتر از طریق سایت اینتودبلاک (IntoTheBlock)، نشان می‌دهد که مهم‌ترین سطح مقاومت پیش روی قیمت اتر‌یوم، همچنان در محدوده 2,830 تا 2,900 دلاری حفظ شده است.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش اتریوم صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *