چرا قیمت بیت کوین سد ۵۰,۰۰۰ دلار را در سال ۲۰۲۱ شکست؟

چرا قیمت بیت کوین سد 50,000 دلار را در سال 2021 شکست؟ | همتاپی

به دنبال برنامه‌های مایکرواستراتژی برای خرید بیت کوین، این رمزارز توانست رکوردهای دیگری را به ثبت برساند. این رکوردها تنها دو هفته پس از اعلام تسلا برای سرمایه‌گذاری 1.5 میلیارد دلاری در بیت کوین به دست آمد.

شرکت مایکرواستراتژی قصد دارد 600 میلیون دلار اوراق قرضه قابل تبدیل به سهام (senior convertible note) را به خرید بیشتر بیت‌ کوین اختصاص دهد. با انتشار این خبر، قیمت بیت کوین سد 50 هزار دلار را شکست.

در 16 فوریه شرکت هوش تجاری اعلام کرد که قصد دارد این اوراق قرضه را به سرمایه‌گذاران نهادی بفروشد. این شرکت قصد دارد از خالص درآمد حاصل از فروش، برای خرید بیت کوین بیشتر استفاده کند. این مقدار بیت کوین علاوه بر 71,079 بیت‌ کوینی است که این شرکت در حال حاضر خریداری کرده است. ارزش فعلی بیتکوین‌های این شرکت تقریبا برابر با 3.5 میلیارد دلار می‌باشد.

مقاله پیشنهادی: بیت کوین چیست؟

همچنین، این شرکت اضافه کرد که سرمایه‌گذاران می‌توانند 90 میلیون دلار اوراق قرضه دیگر خریداری کنند که برای خرید بیت‌ کوین بیشتر، از آنها نیز استفاده خواهد شد.

قیمت بیت کوین افزایش می‌یابد

از ابتدای ژانویه که قیمت بیت کوین به 42,000 دلار رسیده بود، تا چند هفته‌ بین 30,000 تا 40,000 دلار در نوسان بود. این امر باعث شد که مفسران به صعود قیمت بیت‌ کوین بیاندیشند و آن را مورد تجزیه و تحلیل‌های بیشتر قرار دهند. در 8 فوریه 2021، شرکت تسلا اعلام کرد که 1.5 میلیارد دلار برای خرید بیت‌ کوین سرمایه‌گذاری کرده است، این اقدام تسلا، افزایش قیمت بیت کوین و ثبت رکورد‌های دیگری را به دنبال داشت.

ایگور رانتس (Igor Runets)، مدیر عامل و بنیان‌گذار بیت ریور (BitRiver)، به خبرگزاری دیکریپت گفت: 

این رالی قیمت عمدتاً با ورود تسلا به بیت کوین آغاز شد. بسیاری از صاحبان صنایع شاهد روند رو به رشد قیمت این ارز رمزنگاری شده بودند. طی چند ماه گذشته، ایلان ماسک بارها در شبکه‌های اجتماعی خود با دیدی مثبت درباره بیت‌ کوین سخن گفته بود.

از زمان سرمایه‌گذاری 1.5 میلیارد دلاری تسلا در بیت‌ کوین، قیمت این رمزارز از 38,900 دلار به 50,000 دلار افزایش یافت. در این مدت قیمت بیت کوین رشد 30 درصدی داشت.

 Miha Grčar، رئیس توسعه تجارت در صرافی رمز ارز کراکن (Kraken)، در گفتگو با خبرگزاری دیکریپت اظهار داشت: 

رالی اخیر قیمت بیت کوین اثبات می‌کند که شرکت‌ها و نهادها از سرمایه‌گذاری در بیت‌ کوین اطمینان دارند و آن را حوزه جدیدی از دارایی قابل سرمایه‌گذاری در نظر می‌گیرند.

اما تأثیر ماسک بر قیمت بیت کوین، از زمان اعلام خرید تسلا آغاز نشد. در واقع، ماسک از ماه گذشته سبب افزایش قیمت بیت کوین شده بود.

تأثیر ایلان ماسک بر قیمت بیت کوین

در 29 ژانویه 2021، ایلان ماسک روند توییتری جدیدی را با افزودن «بیت کوین» به بیوگرافی خود آغاز کرد. این اقدام وی باعث شد که حساب‌های دیگر نیز از او پیروی کنند.

این روند تنها محدود به دنیای ارزهای دیجیتال نمی‌باشد، زیرا یوتیوبرها و حتی ستارگان آمریکایی فوتبال به پیروی از ماسک، بیت کوین را به بیوگرافی توئیتر خود اضافه کردند و آن را با صدها هزار دنبال‌کننده به اشتراک گذاشتند.

با این که ماسک هنوز خریدی انجام نداده بود در روز بعد به بیوگرافی به روز شده خود اشاره و توییت کرد: 

با نگاهی به گذشته، این امر اجتناب ناپذیر بود.

همچنین، با این بروزرسانی توییتری، باینننس که یکی از بزرگترین صرافی‌های رمز ارز جهان است، با تقاضای بسیار زیادی برای خرید بیت کوین مواجه شد.

مطالعات منتشر شده از سوی لابراتوار تحقیقات بلاک چین (Blockchain Research Lab)، نشان داد که فعالیت توییتری ماسک افزایش شدید قیمت بیت کوین را در پی داشته، به طوری که در طی هفت ساعت، قیمت این رمز ارز 19 درصد افزایش داشته است.

تنها چند روز پس از افزایش قیمت بیت کوین به دنبال توییت ماسک، سرمایه‌گذاری 1.5 میلیارد دلاری تسلا در این حوزه مطرح شد. این سرمایه‌گذاری تنها چند روز پس از برگزاری کنفرانس مایکرواستراتژی برای ترغیب شرکت‌ها به خرید بیت کوین صورت گرفت. همچنین در ادامه تسلا اعلام کرد که مشتریان محصولات این شرکت می‌توانند برای خرید محصولات این شرکت پرداخت‌های بیت کوینی انجام دهند.

دیگر شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران عظیم، پیش از ایلان ماسک و تسلا به بیت کوین روی آورده بودند.

موج سرمایه‌گذاران نهادی در خرید و نگهداری بیت کوین

اگرچه ایلان ماسک در حال حاضر بر فضای بیت کوین تسلط دارد، اما جمعی از سرمایه‌گذاران نهادی ماه‌هاست که در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

شرکت هوش تجاری مایکرواستراتژی در ماه‌های اوت و سپتامبر 2020، 425 میلیون دلار در بیت کوین سرمایه‌گذاری کرد. بنابراین، مایکل سیلور، مدیرعامل مایکرواستراتژی، مسیر جدیدی برای سرمایه‌گذاری بیت کوین در پیش گرفته است.

پیتر مک کورمک (Peter McCormack)، مجری پادکست‌های WhatBitcoinDid، در گفتگو با خبرگزاری دیکریپت گفت:

هنگامی که مایکرواستراتژی 450 میلیون دلار برای خرید بیت کوین سرمایه‌گذاری کرد، مطمئناً بسیاری از شرکت‌ها فکر می‌کردند [سیلور] دیوانه است. زیرا، این خرید زمانی انجام شد که قیمت این رمزارز بالا بود. وای اگر قیمت بیت کوین کاهش یابد! اما در حال حاضر به نظر می‌رسد که او یک نابغه است.

همچنین، جک دورسی مدیر عامل شرکت اسکوئر (Square) در اکتبر 2020، 50 میلیون دلار را به خرید بیت کوین اختصاص داد. در آن زمان، این سرمایه‌گذاری تنها 1 درصد از کل دارایی‌های اسکوئر را تشکیل می‌داد.

 بیت کوین علاوه بر آنکه توانست سرمایه‌گذاری‌های بزرگ نهادی را به سمت خود جلب کند، مورد توجه برخی از بزرگترین نام‌های مالی سنتی نیز قرار گرفت.

سرمایه‌گذار میلیاردری به نام استنلی دراکنمیلر (Stanley Druckenmiller) اظهار داشت که بیت کوین می‌تواند نسبت به طلا گزینه بهتری برای سرمایه‌گذاری باشد. همچنین، رائول پال (Raoul Pal)، مدیر اسبق صندوق پوشش ریسک که در سن سی سالگی بازنشسته شد، 75 درصد از دارایی خود را در نوامبر 2020 به خرید بیت کوین اختصاص داد.

همچنین شرکت پی پل در ماه نوامبر اعلام کرد که کاربران آمریکایی می‌توانند معاملات بیت کوینی را آغاز کنند. در این خصوص، در پایان سال 2020، 17 درصد از اعضای پی پل اعلام کردند که تاکنون از خدمات بیت کوینی شبکه پی پل استفاده کرده‌اند.

با ورود سرمایه‌گذاری نهادی به بازار بیت کوین، شرایط کاملا متفاوتی برای این رمزارز ایجاد شده است که پیشتر آن را تجربه نکرده است.

از این پس وضعیت بیت کوین چگونه پیش خواهد رفت؟

در حال حاضر، پیش بینی قیمت بیت کوین کاملاً غیرممکن است. این اولین باری است که بهای این رمز ارز به بیش از 50 هزار دلار رسیده است.

با ورود تسلا، یکی از بزرگترین شرکت‌های جهان و با رهبری ثروتمندترین فرد جهان، به عرصه بیت کوین، توجه سرمایه‌گذاران نهادی دیگر نیز به سمت آن جلب شده‌ است.

برت مسینگ (Brett Messing)، مدیر اجرایی شرکت اسکای بریج کپیتال (Skybridge Capital) معتقد است که تداوم سرمایه‌گذاری موسسات بزرگ در بیت کوین، می‌تواند به افزایش قیمت این رمز ارز، حتی بیش از نیم میلیون دلار، منجر شود.

مسینگ (Messing) ماه گذشته در گفتگو با دیکریپت اظهار داشت: 

اگر قیمت بیت کوین در 15، 16 ماه آینده به بیش از 100,000 دلار نرسد، تعجب دارد.

به اعتقاد برخی از افراد، در اینجا تنها روند صعودی دائمی قیمت مطرح نیست. به گفته مک کورمک (McCormack)، گام بعدی بیت کوین استفاده تمام افراد جامعه از ارزهای رمزنگاری‌شده است.

وی افزود:

اولین دولت‌هایی که میلیاردها بیت کوین را به خزانه خود وارد کنند، با افزایش هیجان‌انگیز قیمت بیت کوین می‌توانند از مزایای این پیشگامی برخوردار شوند.

به نظر شما کدام دولت اولین گام را در خرید بیت کوین برمی‌دارد؟

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *