به زودی سرمایه گذاری در بیت کوین را به جای طلا خواهیم دید

به زودی سرمایه‌­گذاری­ در بیت­ کوین را به جای طلا خواهیم دید

مایکل سیلر (Michael Saylor) پس از خرید بیت کوین‌های دیگری به ارزش 10 میلیون دلار، پیش بینی می‌کند که به زودی شاهد تغییرات بسیار عظیمی در سرمایه گذاری­ بر روی بیت ­کوین به جای طلا خواهیم بود.

مایکل سیلر، که حریفی قدر در بیت ­کوین است و همه طرفداران بیت ­کوین او را به خوبی می­‌شناسند، همه دارایی‌ها به غیر از بیت کوین را به باد انتقاد می‌گیرد. و این بار خشم و نفرت خود را نسبت به طلا بیان می‌­کند.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

سیلر که در واقع مالک بیش از 71 هزار بیت کوین است در ادامه می­‌گوید:

حسی بسیار عالی دارم.

سیلر در مصاحبه‌­اش با اندرو هندرسون (Andrew Henderson) از نومد کپیتالیست (Nomad Capitalist)، شرکت مشاوره مالی حقوقی، طلا را محکوم به فنا می‌­کند. و آن را سرمایه‌­ای رو به زوال و پولی فانی می‌­نامد. او نظر خود را درباره آینده­‌ی سرمایه گذاری در طلا این گونه عنوان می‌کند که طلا در حال رفتن است و بیت ­کوین در حال ورود است.

اگر بخواهیم در اینجا خلاصه‌­ای از دلایل سیلر برای برتری بیت­ کوین ارائه دهیم ذکر این نکته لازم است که بگوییم موسسه سیلر تحت عنوان مایکرواستراتژی (Microstrategy) تیترهایی راجع به خرید بی وقفه بیت ­کوین توسط این موسسه در سال 2020 گذاشته است. در حالی که تنها در دسامبر این سال 29,646 بیت کوین خریداری کرده است. سال 2021 نیز متفاوت نخواهد بود. چرا که سیلر روز گذشته اعلام کرد 295 بیت ­کوین دیگر خرید کرده است و در مجموع 71,079 بیت ­کوین دارد.

سیلر در مصاحبه خود توضیحاتی راجع به خرید بی‌رویه بیت ­کوین داده است:

بیت کوین ابزاری عالی و البته مطمئن برای سرمایه ‌گذاری در طولانی مدت می‌­باشد. این ارز دیجیتال را نمی‌­توانید کم ارزش جلوه دهید. اگر هدف شما سرمایه ­گذاری برای طولانی مدت باشد، مثلا ده سال، بیست سال و حتی سی سال، با سرمایه ­گذاری در بیت کوین، حتی در مدت زمانی بسیار طولانی، متضرر نخواهید شد. و از ارزش آن کاسته نخواهد شد. در نتیجه، از این طریق می‌­توانید سرمایه­ خود را حفظ کنید.

و به نظر می‌­رسد سیلر این کار را به خاطر شرکتش انجام می‌دهد، چرا که در توئیت خود نیز به این موضوع اشاره دارد و به آن افتخار می‌­کند:

تا به امروز ندیده بودم که مدیرعاملان بسیاری در رویدادهای ما ثبت نام و شرکت کنند. رویدادهای خود را برای ما ارسال کنید، یا در جلسات و رویدادهای ما شرکت کنید و گزارش این رویدادها را به اعضای تیم خود ارائه دهید. همه­‌ی شرکت‌ها می‌­توانند از شبکه مالی بیت کوین به سودی عالی برسند.

با در نظر گرفتن این موضوع که آینده‌­ا­ی بسیار مبهم برای طلا وجود دارد، سیلر در ادامه می‌­گوید:

طلا سرمایه‌­ای رو به زوال است. طلای خود را بفروشید و بیت ­کوین بخرید. در حال حاضر تقریبا اکثر افراد در حال فروش طلاهای خود هستند. اگر شما همینطوری دست روی دست بگذارید و کاری نکنید تا جایی که تمام صندوق‌­های پوششی (hedge funds) طلاهای خود را تبدیل کنند، در واقع در چنین شرایطی شما آخرین نفر خواهید بود که هنوز طلا نگه می‌­دارد.

سیلر صرفاً طلا را مورد حملات انتقادی خود قرار نمی‌­دهد. به نظر وی هر آنچه غیر از بیت کوین ارزش سرمایه­ گذاری ندارد:

 به تمام انواع سرمایه گذاری‌­ها در طول شش ماه گذشته نگاهی بیاندازید. طلا، نزدک، S&P و اوراق قرضه را با دقت مورد بررسی قرار دهید. ارزش تمام اینها رو به کاهش است. این سرمایه‌­ها به جایی نخواهند رسید. چه نوع سرمایه گذاری برای ما سودآور خواهد بود؟ بیت ­کوین برای ما بسیار سود آور خواهد بود. قیمت بیت کوین سه برابر یا چهار برابر شده است. حتی می‌­توانیم بگوییم که کسب سود از بیت ­کوین سه برابر آسان‌تر شده است.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم معاملات بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *