سرمایه گذاری سه ساله روی بیت کوین سودآور خواهد بود

سرمایه گذاری سه ساله روی بیت کوین سودآور خواهد بود | همتاپی

به عقیده جردن بلفورت (Jordan Belfort) خیلی بعید است سرمایه‌گذاری در بیت کوین با نگرش بلندمدت 3 الی 5 سال به یک استراتژی سرمایه‌گذاری سودآور تبدیل نشود.

جردن بلفورت، شخصیت محبوبی که بیشتر به عنوان «گرگ وال استریت» شناخته می‌شود، به سرمایه‌گذاران توصیه کرد که به بیتکوین به عنوان یک سرمایه‌گذاری بلند مدت نگاه کنند. به نظر او، کسانی که بیت کوین را برای مدتی بیش از ۳۶ ماه هولد می‌کنند، به احتمال زیاد سرمایه‌گذاری سودآوری خواهند داشت.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

راهنمای کریپتویی بلفورت

جردن بلفورت، دلال مشهور سهام که داستانش الهام بخش فیلم گرگ وال استریت (The Wolf of Wall Street) مارتین اسکورسیزی (Martin Scorsese) بود، تقریبا هیچ گاه نگاه مثبتی به بیت کوین نداشته است. در سال 2018، او معتقد بود که اساس سرمایه‌گذاری در بیت کوین بر اساس نظریه احمق بزرگتر (The greater fool theory) است و سرمایه‌گذاران قبل از این که تمام دارایی خود را از دست بدهند، باید از اکوسیستم بیتکوین خارج شوند. بر اساس این نظریه، یک «احمق» ممکن است برای یک کالا یا ارز، پولی بیشتر از ارزش آن پرداخت کند، به این امید که به زودی آن را به یک «احمق‌تر» به قیمتی بالاتر بفروشد و از این طریق سود کسب نماید.

با این حال، بلفورت همزمان با روند صعودی ارزهای دیجیتال در بهار ۲۰۲۱، کاملاً موضع خود را تغییر داد و پیش‌بینی کرد که قیمت بیتکوین می‌تواند تا پایان سال به ۱۰۰ هزار دلار برسد.

او در آخرین مصاحبه خود با یاهو فایننس (Yahoo Finance)، حمایت خود از بیتکوین را دو چندان کرد و ضمن ستایش اقتصاد بیتکوین به دلیل عرضه محدود ۲۱ میلیونی، مدعی شد، با افزایش تورم، بیت کوین «بجای داشتن عملکردی مشابه سهام در حال رشد، بیشتر مانند یک ذخیره ارزش عمل می‌کند.»

«گرگ وال استریت» همچنین معتقد است تا زمانی که سرمایه گذاران اصطلاحا دست‌های الماسی (Diamond hands) داشته باشند، یعنی بیت کوین را فارغ از نوسانات و خطرات احتمالی از جانب بازار برای بازه بلندمدت (3 الی 5 سال) هولد کنند، می‌تواند ابزار سرمایه‌گذاری مناسبی باشد.

اگر با افق سه یا شاید پنج ساله روی بیتکوین سرمایه گذاری کنید و این سرمایه گذاری سودآور نباشد، واقعا باعث تعجب است، چون شاخص‌های فاندامنتال بیت کوین واقعا قدرتمند هستند.

بلفورت اظهار داشت که بیتکوین هنوز در روزهای اولیه خود است، به همین دلیل طبیعی است که با بورس نزدک (NASDAQ) و سهام فناوری مرتبط باشد تا این که به عنوان محافظ در برابر تورم (مشابه طلا) معامله شود.

او افزود: علی رغم بحث درباره افزایش پذیرش نهادی بیتکوین، واقعیت آن است که همچنان پتانسیل پذیرش نهادی بالایی در بیتکوین وجود دارد. هیچ مالکیت نهادی واقعی تاکنون در بیت کوین وجود نداشته است، هیچ صندوق بازنشستگی اصناف مختلف مثلا معلمان وجود ندارد، که بیت کوین را برای یک بازه ده ساله هولد کند.

خطرات صنعت ارزهای دیجیتال

بلفورت به غیر از بحث درباره نگاه درست به سرمایه گذاری در بیت کوین، دیدگاه خود را در مورد نحوه محافظت مردم از دارایی‌هایشان در برابر کلاهبرداری رایج در ارزهای دیجیتال نیز به اشتراک گذاشت. او گفت علت آسیب دیدن مردم در این زمینه این است که در مقایسه با امور مالی سنتی، بخش دارایی‌های دیجیتال فاقد قوانین جامع است.

او اظهار داشت: در صنعت ارزهای دیجیتال، شما می‌توانید به راحتی سرمایه‌گذاری کنید یا سودآوری داشته باشید؛ اما هیچ شفافیت و افشاگری در زمینه پروژه‌های پانزی و کلاهبرداری وجود ندارد و هر زمان که شفافیت وجود ندارد، همیشه پایان بدی رقم خواهد خورد.

او به سرمایه گذاران توصیه کرد، که هنگام رویارویی با یک پروژه ارز دیجیتال خاص مراقب باشند و از پروژه و تیم اجرایی شناخت کاملی کسب کنند. بلفورت معتقد است که یک پروتکل با مالکان ناشناس باید یک نگرانی بزرگ تلقی شود.

مطالب مرتبط: آیا فروشندگان می‌توانند قیمت بیت کوین را به زیر ۱۹ هزار دلار برسانند؟

در نهایت او به مردم هشدار داد، که سودمندی پروژه‌هایی را که می‌خواهند در آن سرمایه‌گذاری کنند بررسی کنند. اگر ایده پشت یک شرکت خاص از یک سرور متمرکز بهتر عمل کند، او گفت: «احتمالاً درگیر آن نمی‌شوم.»

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی 

منبع: cryptopotato.com
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *