تنها دو روز پس از راه‌اندازی طرح EIP-1559، سی میلیون دلار اتریوم سوزانده شد

تنها دو روز پس از راه‌اندازی طرح EIP-1559، سی میلیون دلار اتریوم سوزانده شد | همتاپی

شبکه‌ی اتریو‌م از زمان اجرای هارد فورک لندن در 5ام ماه اوت، که سبک پاداش دادن به ماینرها را تغییر داده، 30 میلیون دلار اتریوم را از گردش خارج کرده است.

توسعه‌دهندگان اتریوم (Ethereum) تغییراتی را در شبکه اعمال کردند که کارمزد تراکنش‌ها را می‌سوزاند. از زمان این اصلاحات تاکنون معادل 30 میلیون دلار اتریو‌م سوزانده شده است. پروژه‌های NFT در صدر جدول سوزاندن کارمزد گس (gas) اتریوم قرار دارند و فروشگاه OpenSea که مربوط به NFT‌ها می‌باشد در این امر پیشتاز است.

مکانیزم جدید اتریوم برای حذف کارمزد تراکنش‌ها با عنوان EIP-1559، پس گذشت دو روز از زمان عملیاتی شدن، معادل 30 میلیون دلار اتریو‌م را از چرخه‌ی شبکه حذف کرده است.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

طرح EIP-1559، یکی از پنج مورد اصلاحاتی است که به عنوان بخشی از هارد فورک لندن اتریوم در 5ام ماه اوت اعمال شد. در این رویداد روش الگوریتمی مشخصی جایگزین سبک مکانیزم حراجی‌ کارمزد تراکنش‌های اتریو‌م شده است.

از این به بعد دیگر کارمزد تراکنشی دریافت نمی‌شود مگر اینکه کاربران مشخصاً گزینه انعام به ماینرها را فعال کنند. در عوض، با سوزانده شدن کارمزدها میزان اتریوم در گردش کاهش می‌یابد.

بر اساس داده‌های سایت Ultrasound.money که وضعیت اتریو‌م (ETH) را رصد می‌کند، تاکنون 1,332 اتر (معادل 4.1 میلیون دلار) از محل تراکنش‌های انجام شده در بازار OpenSea سوزانده شده است. در این بازار حجم معاملات از زمان شروع فروش توکن‌های غیرمثلی کریپتوپانک‌س (CryptoPunks) در طی هفته گذشته به طرز دیوانه‌واری با افزایش روبرو بود.

صرافی غیرمتمرکز Uniswap V2 با سوزاندن 810 اتر (معادل 2 میلیون دلار) از محل تراکنش‌های خود، رتبه دوم را در سوزاندن اتریو‌م به خود اختصاص داده است.

اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)، یک بازی مبتنی بر اتریو‌م است که در آن بازیکنان NFT هیولاها را خریداری کرده و با یکدیگر مبارزه می‌کنند. این پروژه با سوزاندن 626 اتر (معادل 9.1 میلیون دلار) در رتبه سوم قرار دارد.

پروژه‌ی NFT دیگری با عنوان COVIDPunks، چهارمین پروژه‌ای است که 528 اتر (معادل 1.6 میلیون دلار) را از محل کارمزد‌های گس اتریوم سوزانده است.

رتبه پنجم متعلق به تتر (USDT) می‌باشد، که سرمایه بازاری آن بالغ بر 62 میلیارد دلار است. تتر در شبکه اتریوم  مسبب سوزانده شدن 510 اتر (معادل 1.5 میلیون دلار) بوده است. 

ادغام‌های بیشتری در شبکه اتریوم در راه است

شاید هارد فورک لندن اتریوم (Ethereum)، نحوه پرداخت پاداش به ماینرها را در بلاک چین کاملاً تغییر داده باشد، ولی تغییرات بیشتری در راه است. به زودی، سیستم اتریو‌م از اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS) تغییر پیدا می‌کند.

مورد بعدی در دستور کار این شبکه قرار دارد، ادغام است. در این ادغام شبکه اصلی اتریو‌م به زنجیره‌ی بیکن (beacon chain) اتریوم 2.0 متصل می‌شود. این امر زمانی رخ خواهد داد که شبکه‌ی فعلی اتریوم با نسل بعدی شبکه پیوند خواهد خورد.

بنیانگذار اتریوم، ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، در اوایل این هفته به بلومبرگ گفت:

هارد فورک لندن اثباتی بر این ادعاست که اکوسیستم اتریو‌م قادر به ایجاد تغییراتی قابل توجه است و این قطعاً به من اطمینان خاطر بیشتری در مورد ادغام می‌دهد.

ادغام همچنین تأثیراتی اساسی بر استکینگ اتریوم داشته که بر اعتبار اتریو‌م 2.0 می‌افزاید. در حال حاضر حدود 5 درصد از کل اتریوم در اتر‌یوم 2.0 قفل (استیک) شده است. این مبلغ حدود 6.5 میلیون اتر است که ارزش تقریبی آن بالغ بر 20 میلیارد دلار می‌باشد.

الکس سوانویک (Alex Svanevik)، مدیرعامل شرکت Nansen که در زمینه تحلیل بلاکچین فعالیت می‌کند، ماه گذشته به خبرگزاری دکریپت گفت که این رقم احتمالاً پس از ادغام افزایش می‌یابد، زیرا سرمایه گذاران اتر قادر به برداشت اتریوم‌های قفل شده خود خواهند بود. بنیاد اتریو‌م پس از ادغام، بروزرسانی را تحت عنوان پاکسازی خواهد داشت تا امکان برداشت اتریوم میسر شود و انتظار می‌رود این ارتقا خیلی زود پس از اتمام ادغام اتفاق بیفتد.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش اتریوم صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *