طرح تعیین نحوه فعالیت ارزهای دیجیتال در کشور راهی مجلس شد

طرح تعیین نحوه فعالیت ارزهای دیجیتال در کشور راهی مجلس شد | همتاپی

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از تدوین گزارش نحوه فعالیت ارزهای دیجیتال و ارائه آن به مجلس خبر داد و افزود: اگر این گزارش توسط نمایندگان مجلس مورد قبول واقع شود. آن را در قالب یک طرح تبدیل به احکام قانونی خواهیم کرد.

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، در گفتگو با خبرنگاران ضمن اشاره به تعیین تکلیف فعالیت ارزهای دیجیتال توسط کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: کمیسیون اقتصادی در این رابطه گزارشی را نهایی و اخیراً  این گزارش را جهت قرائت در صحن، به هیئت‌رئیسه مجلس ارسال کرده است که البته به نظر می‌رسد این گزارش پس از اتمام بررسی لایحه بودجه در صحن علنی قرائت شود.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

وی در ادامه بیانات خود افزود در این گزارش حوزه ماهیت تولیدات ارزهای دیجیتال به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های مربوط به این حوزه تعیین تکلیف شده است. پورابراهیمی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه جنس تولیدات ارز‌‌های دیجیتال از جنس مباحث ارزی می‌باشد؛ خاطر نشان کرد این موضوع می‌تواند به اقتصاد کشور در شرایط تحریم کمک زیادی کند. برای تحقق این موضوع و جلوگیری مشکلاتی از قبیل پولشویی بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و امور دارایی نیز باید همکاری داشته باشند. 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه افزود:

ما در گزارش نهایی شده تاکید کردیم هر فردی که توانست ارز دیجیتال تولید کند باید اطلاعات فعالیت خود را به طور مستقیم در اختیار بانک مرکزی قرار دهد تا بانک مرکزی بتواند تسویه آن را از طریق صرافی‌های مجاز انجام دهد که در حال حاضر این فرایند وجود ندارد.

وی در صحبت‌های خود خاطر نشان کرد باید بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و امور دارایی بر حوزه ارزهای دیجیتال نظارت‌های ویژه داشته باشند. آن‌ها باید این کار را مبنا امور خود قرار دهند.

این نماینده مجلس توضیح داد: 

در این گزارش شفاف‌سازی حوزه فعالیت ارزهای دیجیتال از صدور مجوز تا تولید و نظارت مدنظر قرار گرفته است. لذا در صورت اینکه این گزارش مورد موافقت نمایندگان قرار گرفت می‌کوشیم این موارد را در قالب طرحی تبدیل به احکام قانونی کنیم.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *