غیرقانونی بودن طرح شرکت توانیر برای تامین برق صنعت ارز دیجیتال

غیرقانونی بودن طرح شرکت توانیر برای تامین برق صنعت ارز دیجیتال

محمدرضا شرفی، رئیس کارگروه انجمن استخراج‌کنندگان ارز دیجیتال بلاکچین کشورمان در رابطه با طرح شرکت توانیر برای فروش انرژی برق صرفه‌جویی شده به صنعت استخراج در ایران خاطر نشان کرد این طرح غیر قانونی می‌باشد و اجرای آن امکان‌پذیر نخواهد بود.

به گزارش همتاپی و به نقل از خبرگزاری مهر شرفی در این گفت و گو افزود:

این مجوز عملاً قابل اجرا نیست و بیشتر یک نمایش رسانه‌ای است چرا که هزینه‌ای که صنعتگران این حوزه برای ایجاد یک صرفه‌جویی انجام می‌دهند، با برق خریداری شده در بورس همخوانی ندارد.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

او در مورد اجرای این طرح گفت:

صنعتگران حوزه بلاکچین در وهله نخست، باید طرحی را برای صرفه‌جویی انرژی تعریف کنند؛ به طور مثال تعویض کولرهای غیراستاندارد گازی جنوب کشور؛ در عمل هزینه اجرای چنین کاری مطابق میزان برق خریداری شده از بورس نیست و این نمی‌تواند معیار خوبی برای خریداری برق از بورس انرژی باشد.

شرفی رئیس کارگروه انجمن استخراج‌کنندگان ارز دیجیتال بلاکچین کشورمان در ادامه صحبت‌های خود گفت اگر بورس انرژی، به طور کامل تمام شرایط بورس را داشته باشد و میزان عرضه و تقاضا، فاکتور تاثیرگذار در تعیین‌کننده قیمت برق در آن باشد بنابراین هر خریداری باید قادر باشد با مراجعه به این بازار بورس و با رعایت قوانین و مقررات تعریف شده در آن، برق مورد نیاز خود را برای تامین مصارف نهادهای مختلف مانند صنعت استخراج ارزهای دیجیتال خریداری کند.

ایشان ضمن اشاره به اینکه فعالان صنعت استخراج ارز دیجیتال هر جا که امکان راه‌اندازی پروژه با هدف صرفه‌جویی انرژی فراهم باشد می‌توانند وارد شوند افزود: 

جزئیات این طرح خلاف قانون است و بیشتر شبیه سنگ‌اندازی در مسیر متقاضیان فعالیت در این صنعت است.

شرکت توانیر به منظور جلب مشارکت سرمایه گذاران در طرح های بهینه سازی، وظیفه دارد ساز و کار خرید و اختصاص میزان برق صرفه جویی شده را برای مصرف در زمینه استخراج ارزهای دیجیتال فراهم کند.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *