دستور روحانی برای قانونمند شدن فعالیت ارزهای دیجیتال در ایران

دستور روحانی برای قانونمند شدن فعالیت ارزهای دیجیتال در ایران | همتاپی

روحانی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت خواستار تسریع روند قانونمندی ارزهای دیجیتال و صیانت از سرمایه های مردم در این حوزه شد.

دویست و سی و یکمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در 18 خردادماه با ریاست دکتر حسن روحانی برگزار شد. در این جلسه ضمن بررسی وضعیت عرضه و تقاضای ارز‌‌های دیجیتال در کشور، گزارش بانک مرکزی در خصوص وضعیت تولید و مبادلات ارزهای دیجیتال در اقتصاد کشور نیز ارائه و بررسی شد.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

در این جلسه رئیس‌جمهور تاکید کرد فعالیت ارزهای دیجیتال در کشور باید بر مبنای حفظ و حمایت از منافع ملی صورت بگیرد و در ادامه افزود:

امروزه برنامه هوشمند سازی اقتصاد یک الزام محیطی است و بایستی نسبت به الزامات حقوقی و فنی این موضوع با دقت و حساسیت عمل کرد و برای تدوین راهبرد پویا در این حوزه و نقش آن در اقتصاد کلان کشور اقدامات لازم انجام شود.

دکتر روحانی با بیان اینکه آگاهی افراد درباره ارزهای دیجیتال ضروری است و با توجه به مخاطراتی که در حوزه مبادلات ارز‌های دیجیتال وجود دارد، اظهار داشت لازم است مردم با آگاهی کافی به این حوزه وارد شوند و از ورود غیر کارشناسانه خودداری کنند، ایشان در ادامه افزود:

باید برای قانونمند شدن فعالیت ارزهای دیجیتال و صیانت از سرمایه مردم در این حوزه هرچه زودتر چاره اندیشید و قوانین و دستورالعمل‌های لازم را وضع و ابلاغ نمود.

رئیس‌جمهور ضمن اشاره به پدیده جدید ارز‌های دیجیتال در مورد اقتضائات و الزامات آن توضیح داد:

دستگاه‌های مسئول در حوزه بازار سرمایه با همکاری رسانه‌ها و فضای مجازی در زمینه اطلاع‌رسانی، آموزش و آگاهی بخشی مردم نسبت به این پدیده و دستورالعمل‌ها و قوانین آن فعالیت موثر داشته باشند.

دکتر روحانی در ادامه افزود در حال حاضر تولید ارزهای دیجیتال تا آخر شهریور ماه اکیدا ممنوع است؛ بنابراین وزارتخانه‌های اطلاعات، ارتباطات و فناوری اطلاعات و نیرو مسئول هستند تا در صورت مشاهده فعالیت ماینرها، برق این مراکز را قطع کنند.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش تتر صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *