چراغ سبز دولت سیزدهم به قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال

چراغ سبز دولت سیزدهم به قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال | همتاپی

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور گفت، رئیس‌جمهور نسبت به ارزهای دیجیتال نظر مثبتی دارد و باید این حوزه فناوری جدید در کشور قانونی شود.

هفته گذشته محمدرضا پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس از ورود دولتمردان به موضوع ارزهای دیجیتال خبر داد و اعلام کرد محسن رضایی، معاون اقتصادی دولت، به عنوان متولی بازار ارزهای دیجیتال معرفی شده است. 

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

پورابراهیمی در ادامه اظهار داشت اقدامات کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص قانون گذاری ارزهای دیجیتال در جریان است. دولت نیز جهت قانون گذاری این حوزه اعلام آمادگی کرده است.

در همین راستا از دولت خواسته شده است آیین نامه‌های لازم را تدوین نماید تا همراه با متن کمیسیون اقتصادی مجلس جهت قانونمندی حوزه ارز‌های دیجیتال مورد استفاده قرار گیرد.

محسن رضایی، معاون اقتصادی دولت و متولی ارز‌های دیجیتال در کشور، در گفتگو با خبرنگاران در خصوص قانونی شدن ارزهای دیجیتال در کشور اظهار داشت:

نظر من و رئیس‌جمهور نسبت به موضوع ارزهای دیجیتال مثبت است، ولی این موضوع باید قانونی شود. اولا از حالت‌های مخفی و پنهانی به صورت آشکار شود؛ افراد فعال در این زمینه اظهارنامه پر کنند و مالیات دهند. گاز و برقی که مصرف می‌کنند باید با قیمت‌های درستی خریده شود، ولی این مسئله باید مراحل قانونی خود را طی کند من موافقم، اما باید قانون در هیئت دولت تصویب شود، در حال حاضر در حال تدوین این مراحل هستیم و این فرآیند نباید بیش از 3 تا 4 ماه طول بکشد.

ایشان در ادامه گفتگو خاطر نشان کرد:

پنج‌شنبه هفته گذشته و همچنین یک‌شنبه همین هفته، جلسه‌ای با ریاست بنده برگزار شد که در آن 10 تصمیم برای تقویت بازار سرمایه گرفته شد. ابتدا مسئله سوخت نیروگاه‌ها، کارخانه‌های سیمان، فولاد و پتروشیمی بود، چون تصورات ابهام آمیزی به جامعه وارد شده بود این بودجه در حقیقت قیمت‌های سوخت را چندین برابر کرده است ما این را تعیین و تکلیف کرده‌ایم.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *