تحلیل‌گر ارشد بلومبرگ: قیمت بیت کوین امسال به ۱۰۰ هزار دلار خواهد رسید

تحلیل‌گر ارشد بلومبرگ: قیمت بیت کوین امسال به 100 هزار دلار خواهد رسید | همتاپی

به گفته مایک مک گلون (Mike McGlone) تحلیلگر شرکت بلومبرگ (Bloomberg)، کاهش عرضه بیت کوین و استقبال روزافزون سرمایه‌گذاران مختلف می‌تواند قیمت بیتکوین را تا پایان سال به 100 هزار دلار برساند.

تعداد افرادی که معتقدند بیتکوین می‌تواند تا پایان سال به بالای 100,000 دلار برسد، همچنان در حال افزایش است؛ آخرین نفر آن‌ها مایک مک گلون، استراتژیست ارشد معاملات بازار کالا در بلومبرگ، است. مک گلون با اشاره به استقبال روزافزون افراد از بیتکوین، کاهش عرضه فعال و دلایل دیگر پیش‌بینی کرد که قیمت بیتکوین می‌تواند در سه ماه آینده بیش از دو برابر افزایش یابد.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

بلومبرگ: قیمت بیت کوین به 100 هزار دلار خواهد رسید

قیمت بیتکوین (BTC) در سال جاری نوسانات و ناپایداری زیادی داشت؛ به طوری که از زیر 30,000 دلار به بالای 60,000 دلار رسید و توانست به بالاترین حد خود در چند ماه اخیر دست یابد. اما بیتکوین در سال 2021 با افت قیمت روبه‌رو شد.

قیمت بیت کوین پس از روند نزولی خود در ماه ژوئن حدوداً 20,000 دلار افزایش یافت و در حال حاضر کمی پایین‌تر از 50,000 دلار خرید و فروش می‌شود. در حالی که کمتر از چهار ماه به پایان سال باقی مانده، پیش‌بینی‌ها حاکی از افزایش بیش از 100 درصدی قیمت بیت کوین در این بازه زمانی است.

مایک مک گلون نیز با بیان چند دلیل به این گروه پیوست. وی پیش از مطرح کردن موضوع کاهش عرضه بیتکوین به روند معاملات تاریخی آن اشاره کرد.

این مبحث را می‌توان از دیدگاه‌های متعددی مورد بررسی قرار داد. سرعت عرضه بیتکوین جدید هر چهار سال پس از رویدادی به نام هاوینگ (Halving) کاهش می‌یابد. پس از آخرین (سومین) هاوینگ که در سال 2020 اتفاق افتاد، میزان پاداش استخراج بیت کوین در حال حاضر به 6.25 بیتکوین در هر بلاک کاهش یافته است.

همچنین می‌توان سه میلیون بیت‌وین گم‌شده و غیرقابل دسترس را نیز به آن افزود. علاوه بر این، ظاهراً دارندگان بلندمدت قصد دارند بیتکوین‌هایشان را نگه دارند و در صورت افت قیمت نیز، همانند اوایل ماه جاری، حاضر به فروش آن‌ها نیستند.

این روند تا حد زیادی با مدل موجودی به جریان (stock-to-flow model) هم‌خوانی دارد. مدل موجودی به جریان (S2F) با بررسی موجودی به عنوان مقدار ذخایر موجود، و جریان به عنوان عرضه سالانه بیت کوین در بازار، قیمت 100,000 دلار را برای هر بیت‌کوین تا پایان سال پیش‌بینی می‌کند.

افزایش پذیرش بیت کوین

 سومین استدلال مک گلون، پذیرش روزافزون بیتکوین است که با کاهش عرضه ارتباط مستقیم دارد. بر اساس قواعد بنیادی اقتصادی، چنانچه عرضه یک دارایی کاهش یابد و تقاضا برای آن ثابت بماند و یا بیشتر شود، قیمت آن دارایی نیز اصولاً افزایش می‌یابد.

اخیراً تقاضا برای خرید بیت کوین در حال افزایش است و برخی از شرکت‌های بزرگی که میلیاردها دلار در بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده‌اند، تمایلی به فروش بیت کوین‌های خود ندارند.

سرمایه‌گذاران نهادی همچنان مصرانه خواهان ایجاد مکان‌هایی تحت نظارت بانک‌های بزرگ برای خرید و فروش بیت کوین هستند. کل دارایی تحت مدیریت (AUM) در صندوق سرمایه‌گذاری گری اسکیل (Grayscale) از اواخر سال 2019 ده برابر شده است.

به این ترتیب، چندان تعجب‌آور نیست که افراد بسیاری از جمله جردن بلفورت (Jordan Belfort)، آدام بک (Adam Back)، تام لی (Tom Lee) و مدیرعامل چینالیسیس (Chainalysis) معتقدند که قیمت بیتکوین تا پایان سال 2021 شش رقمی خواهد شد.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *