قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۱۰۰ هزار دلار خواهد شد

قیمت بیت کوین در سال 2021 بالغ بر 100 هزار دلار خواهد شد | همتاپی

در نظرسنجی که اخیراً انجام شده است، 84٪ از شرکت‌کنندگان بر این باور بودند که قیمت بیت کوین تا ماه دسامبر، به بیش از 100 هزار دلار خواهد رسید. این درحالی است که در نظرسنجی‌ قبلی پیش بینی قیمت بیتکوین کاملا متفاوت بود.

در نظرسنجی اخیر، پاسخ بیش از 80٪ از شرکت‌کنندگان این بود که بیت کوین در پایان سال میلادی، قیمتی شش رقمی خواهد داشت. در حالی که تنها نظر 16٪ از آنها بر این بود که قیمت بیت کوین کمتر از  100 هزار دلار خواهد بود. این جریان حاکی از آن است که مدت زمان چند ماهه می‌تواند در احساس عمومی جامعه رمز ارزی تغییر ایجاد کند.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

اکثریت پیش بینی کرده‌اند که قیمت بیت کوین تا بالای 100 هزار دلار خواهد رفت

یکی از طرفداران محبوب رمزارزها با نام پلن‌بی (PlanB)، که در جامعه طرفداران رمزارزها به عنوان خالق مدل انباشت به جریان (stock-to-flow) و مدل‌های مختلف آن شناخته می‌شود، از طریق صفحه توییتر خود از صدها هزار فالوور خود در مورد قیمت بیت کوین در پایان سال نظرسنجی کرد. 

در این نظرسنجی نزدیک به 50 هزار نفر شرکت کردند، و نتایج آن با اکثریت قاطعی مشخص گردید. گزینه قیمت 100 هزار دلار یا بیشتر، با کسب میزان 40٪ آرا، بیشترین رأی را به خود اختصاص داده است و پس از آن گزینه‌های 288,000+ دلار، 33.2٪ و 500,000+ دلار، 10.7٪ آرا را به خود اختصاص داده‌اند.

به طور کلی، این اعداد نشان می‌دهد که 83.9٪ از کل شرکت‌کنندگان معتقدند که قیمت بیت کوین در 9 ماه آینده بیش از 100 هزار دلار خواهد بود. و 16.1٪ نظر باقیمانده بر این باورند که قیمت بیت‌ کوین پایین‌تر از 100 هزار دلار قرار خواهد گرفت. 

پلن‌بی اعداد پیش بینی شده در این نظرسنجی را بر اساس مدل‌‌های انباشت به عرضه، در نظر گرفته بود. در نسخه اولیه این مدل، که مقدار انباشت (stock) بر اساس حجم ذخایر موجود، و عرضه (flow) براساس عرضه سالانه بیت کوین در بازار محاسبه شده بود، افزایش تدریجی قیمت هر یک بیت کوین تا دسامبر 2021، روی رقم 55,000 دلار پیش بینی شده است.

این در واقع عددی است که این رمزارز، مدتها قبل از آن جدول زمانی توانسته بود به آن دست یابد. بر همین اساس، پلن‌بی نسخه دوم این مدل را یک پله ارتقا داد. وی با بررسی فازهای مختلفی که بیت کوین در مدت زمان فرآیند توسعه خود پشت سر گذاشته بود، از جمله اثبات مفهوم (proof of concept)، مرحله پذیرفته شدن به عنوان روش پرداخت‌، مرحله در نظر گرفته شدن به عنوان طلای الکترونیکی (e-gold) و پذیرفته شدن به عنوان دارایی مالی، به این نتیجه رسید که این رمزارز می‌تواند تا اواخر سال میلادی به رقم 288,000 دلار دست یابد. 

چگونه اوضاع تغییر کرد

اکنون با اینکه به نظر می‌رسد جامعه نسبت به افزایش قیمت بیت کوین کاملا خوش بین است و جامعه بیت کوین معتقد است این رمز ارز قلمرو‌های ناشناخته‌ی فراتر از 100 هزار دلار را فتح خواهد کرد، اما چنین مسئله‌ای تا چند وقت پیش محال به نظر می‌رسید.

خبرگزاری کریپتوپتیتو (CryptoPotato) نیز یک نظرسنجی مشابه PlanB را در اکتبر سال 2020 انجام داد. در آن زمان، تازه بیت کوین بازار گاوی خود را شروع کرده بود و قیمت آن در سطح 10 هزار دلار در حال نوسان بود. اگرچه اکنون این جریان برای سرمایه‌گذاران بیت کوین به اندازه یک عمر می‌گذرد، اما تنها شش ماه از آن زمان گذشته است.

اکثریت شرکت‌کنندگان در نظرسنجی قبلی معتقد بودند که قیمت بیت کوین در پایان دسامبر 2021 رقمی معادل 55,000 دلار یا کمتر خواهد بود. 

این جریان نشان می‌دهد که روند احساسات در صنعت رمزارزها شدیدا تغییر کرده است، زیرا که یک دوره نسبتاً کوتاه شش ماهه تواسته است شرایط را زیرورو کند.

ترجمه و جمع‌آوری: واحد تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *