پلن بی: قیمت بیت کوین در ماه اکتبر به ۶۳ هزار دلار می‌رسد

پلن بی: قیمت بیت کوین در ماه اکتبر به 63 هزار دلار می‌رسد | همتاپی

پیش‌بینی قیمت بیتکوین توسط پلن بی (PlanB) برای ماه‌های آگوست و سپتامبر کاملا درست بود. او معتقد است در ماه اکتبر نیز قیمت بیت کوین در 63 هزار دلار قرار خواهد داشت.

 قیمت بیت کوین در ماه سپتامبر در سطح پایین‌تری نسبت به ماه آگوست بسته شد. در حالی که این اتفاق برای گاوهای بیت کوین یک اتفاق منفی به نظر می‌رسید، تحلیلگر محبوب ارزهای دیجیتال، پلن بی، ماه‌ها قبل این ریزش را پیش‌بینی کرده بود.

علاوه بر این، او قیمت‌های مطلوب‌تری را برای پایان ماه‌های اکتبر، نوامبر و دسامبر پیش‌بینی کرده است.

آیا قیمت بیتکوین در ماه اکتبر نزدیک بالاترین سطح تاریخی‌اش بود؟

بیت کوین در چند ماه گذشته پس از بزرگ‌ترین قله وارد فراز و نشیب‌های زیادی شد و در اواسط آوریل به 65,000 دلار رسید. 

اصلاحات قیمتی بعدی، که ابتدا توسط ایلان ماسک و بعد توسط آخرین ممنوعیت‌های چین در صنعت ارزهای دیجیتال ایجاد شد، قیمت این دارایی را به سمت پایین سوق داد.

در ماه‌های بعد، بیت کوین بیش از 50 درصد ارزش خود را از دست داد و گاها به زیر 30 هزار دلار نیز رسید، که این اتفاق آخرین بار در اواخر جولای زمانی رخ داد و قیمت بیتکوین تا 29,000 دلار کاهش یافت. این سطوح قیمتی پایین برای برخی سرمایه‌گذاران به عنوان فرصت‌هایی برای خرید بیت کوین در نظر گرفته شد، چرا که انتظار می‌رود با بازگشت بازار، سود قابل توجهی به دست آورند. از آن زمان به بعد، رفتار امواج به طرز قابل توجهی تغییر کرد.

پلن‌بی، تحلیلگر محبوب حامی مدل انباشت به جریان (S2F)، این پیشرفت‌ها را متوجه شد. در ماه ژوئن، او یک نمودار به اشتراک گذاشت که نشان می‌داد بدترین سناریوی امسال، بر اساس قیمت و معیارهای درون زنجیره‌ای، برای ماه جولای پیش‌بینی کرده است.

در ادامه وی پیش بینی کرد، قیمت بیت کوین در ماه آگوست کمی بالاتر از 47,000 دلار بسته می‌شود، که در واقع اینطور هم شد. خط قیمت برای ماه سپتامبر کمی پایین‌تر یعنی حدود 43000 دلار بود، که این نیز رخ داد.

با در نظر گرفتن دقت پلن‌بی، شایان ذکر است که پیش‌بینی او برای پایان ماه اکتبر 63,000 دلار است. اگر قیمت بیت کوین به این سطح برسد، فقط کمی با بالاترین سطح تاریخی خود (ATH) یعنی 65,000 دلار فاصله خواهد داشت. این تحلیلگر قیمت بیتک وین را در ماه نوامبر 98,000 دلار پیش‌بینی کرده است، در حالی که برای ماه دسامبر، پیش‌بینی وی روی 135,000 دلار خواهد بود.

آیا قیمت بیت کوین در ماه اکتبر نزدیک بالاترین سطح تاریخی‌اش بود؟ | همتاپی

پلن‌بی در جامعه کریپتو به عنوان خالق مدل انباشت به جریان و مشتقاتش شناخته می‌شود. همچنین معتقد است قیمت بیت کوین تا پایان سال جاری به عددی شش رقمی خواهد رسید.

با این حال، این تحلیلگر اطمینان حاصل کرد که تفاوت بین پیش‌بینی S2F و بدترین سناریوی خود را می‌تواند تشخیص دهد.

با این وجود، پلن‌بی اعلام کرد که قیمت نهایی 43,834 دلار در ماه سپتامبر، مثل ساعت برای مدل S2F نیز کار می‌کند.

اگرچه قیمت بیتکوین هنوز تا 100,000 دلار فاصله دارد، اما تعداد تحلیلگران و نام‌های برجسته‌ای که چنین افزایشی را در چند ماه آینده پیش‌بینی می‌کنند، همچنان در حال افزایش است. جدیدترین کسانی که این قیمت را پیشنهاد می‌دهند، بنیان‌گذاران نورث استار (Northstar) و بدچارتس (Badcharts)، آدام بک (Adam Back) مدیرعامل چین‌آنالیسیس (Chainalysis) و مایک مک گلون (Mike McGlone) از بلومبرگ هستند.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *