هدف بعدی بیت کوین ۷۳ هزار دلار خواهد بود

تحلیل قیمت بیت کوین: هدف بعدی بیت کوین 73 هزار دلار خواهد بود

بیت ­کوین به اوج قیمت خود نزدیک می‌­شود؛ سطح 73 هزار دلار هدف بعدی قیمت بیت کوین خواهد بود.

قیمت بیتکوین از پایین‌­ترین سطح قیمتی خود در هفته گذشته در حال بازگشت است و یک بار دیگر به مرز 60 هزار دلار نزدیک می‌شود.

جمعه گذشته بیت ­کوین به سرعت به تاریخ انقضای خود روی معامله­‌های آپشن رسید. با این حال، علیرغم اینکه برخی انتظار داشتند یک حرکت بزرگی در همان روز رخ دهد، اما هیچ اتفاقی نیفتاد. و در واقع اصلاح اصلی قبل از این واقعه رخ داد. در همان روز جمعه گذشته، قیمت بیت کوین پایین آمد و مجدداً شروع به افزایش کرد.

با اخبار پرسروصدای ویزا (Visa) و پی‌­پل (PayPal) قیمت بیت کوین در حال افزایش است و تا بیش از 59 هزار دلار، سرعت گرفته است. هر دوی این شرکت‌ها فعالیت خود را در زمینه پرداخت‌­های بیت ­کوینی و رمزارزی آغاز کرده‌اند. به بیان دیگر، بازار کاملاً در میانه بازار گاوی قرار دارد و هرگونه اصلاح برای معامله‌­گران و سرمایه‌­گذاران، یک موهبت تلقی می‌­شود. 

محدوده حمایتی مهم، نشانگر ادامه روند صعودی قیمت بیت کوین است

نمودار 3 روزه قیمت بیت ­کوین/تتر

نمودار 3 روزه قیمت بیت کوین / تتر. منبع: تریدینگ­ویو

همانطور که نمودار بالا نشان می‌­دهد، محدوده پشتیبانی مهم بین 49,500 تا 51,000 دلار، در هفته گذشته تست شد. از آنجایی که این محدوده حمایت حفظ شد، افت قیمت دیگر بیت کوین بالاتر از این منطقه شکل گرفت و منجر شد حرکت صعودی جدیدی ایجاد شود و قیمت مدت کوتاهی در همان محدوده بماند.

کل ساختار بازار از ماه سپتامبر و زمانی که بازار محدوده 12 هزار دلار را شکست و شتاب خود را شروع کرد، به شدت گاوی بوده است. پایین‌­ترین سطح قبلی قیمت روی 42 هزار دلار بود که حمایت مهمی محسوب می‌شد و باید حفظ می‌­شد. از آنجایی که این بار قیمت بیت کوین به چنین اصلاح سنگینی نرسید، پایین‌­ترین سطح قیمت اخیر، یعنی 49,500 تا 51,000 دلار را می‌توان به عنوان پایین‌­ترین سطح قیمت جدید درنظر گرفت.

بنابراین، می‌­توان از طریق ابزار فیبوناچی گسترشی، مقاطع بعدی مورد انتظار جدید را ایجاد کرد، با این حساب در صورتی که اوج قیمت بیت کوین شکسته شود، سطوح 73 هزار و 92 هزار دلار به مقاطع مورد انتظار بعدی تبدیل می‌­شوند. 

ارزش کل بازار بیت کوین صعودی به نظر می‌رسد

نمودار 3 روزه ارزش کل بازار رمزارزها

نمودار 3 روزه ارزش کل بازار رمزارزها. منبع: تریدینگ­ویو

نمودار ارزش کل بازار، همان تست شدن محدوده پشتیبانی را نشان می‌­دهد که حفظ سطح 1.5 تریلیون دلاری این بازار بسیار مهم بود.

از آنجایی که ارزش کل بازار رمزارزها از این اصلاحات جان سالم به در برد، به احتمال زیاد روند صعودی بیشتری پیش رو خواهد بود، زیرا که مناطق مربوط به اوج قیمت تست خواهند شد.

اگر بازار قدرت بیشتری نشان دهد، می‌­توان انتظار داشت که ارزش کل بازار به 2.2 تریلیون دلار برسد که این مورد نیز با ابزار فیبوناچی گسترشی تأیید می‌شود. 

نمودار تسلط (dominance) بیت ­کوین به یک منطقه بحرانی نزدیک می‌شود

نمودار 3 روزه تسلط بیت ­کوین

نمودار 3 روزه تسلط بیت ­کوین. منبع: تریدینگ­ ویو

نمودار تسلط بیت ­کوین یک شکنندگی مهم برای افت بیشتر را نشان می‌­دهد. اگر این تسلط به زیر 60٪ برسد، می‌­توان چنین انتظار داشت که افت شدید به سمت 50٪ اتفاق بیفتد.

چنین اتفاقی چندان هم بعید نیست، زیرا که دوره تابستانه برای آلت­ کوین‌­ها بسیار مطلوب بوده است. سال 2020 در این دوره رشدهای قیمتی بزرگی اتفاق افتاد و تابستان 2017 هم که بدون شک در خاطر سرمایه­‌گذاران مانده است.

احتمال می‌رود که تاریخ یک بار دیگر تکرار شود، زیرا نمودار بسیاری از آلت­کوین‌­ ها در آستانه بازار گاوی و شکست در مقابل بیت ­کوین هستند. بنابراین، برای اینکه زمان برای آلت ­کوین‌­ها مساعد شود، قیمت بیت کوین باید نسبتاً ثابت باشد یا به آرامی صعود کند، که در حال حاضر چنین است.

یک سناریوی احتمالی برای قیمت بیت کوین

نمودار 4 ساعته قیمت بیت ­کوین

نمودار 4 ساعته قیمت بیت کوین. منبع: تریدینگ­ویو

نمودار 4 ساعته قیمت بیت کوین روند صعودی آشکاری را از پایین‌­ترین سطح اخیر 50 هزار دلاری آن نشان می‌­دهد.

با این حال، چندین سطح حمایتی مهم در طی این بازگشت قیمتی وجود دارد. و در حال حاضر، محدوده 50 هزار دلاری، محدوده‌ای مهم می‌باشد که باید حفظ شود. تا زمانی که این منطقه پشتیبانی، وضعیت خود را حفظ کند، احتمالاً روند صعودی بیشتری برای بازار رقم خواهد خورد. اگر این جریان اتفاق افتد، اوج قیمت جدید (ATH) بیت کوین 73 هزار دلار خواهد بود. این موقعیت‌های حمایتی کلیدی ممکن است فرصت‌هایی برای خرید بیت کوین ایجاد کنند، به خصوص برای سرمایه‌گذارانی که به دنبال بهره‌برداری از نوسانات قیمتی برای افزایش دارایی‌های خود در روند صعودی هستند.

از طرف دیگر، در محدوده‌­های مقاومت، محدوده­‌های مهمی باید شکسته شوند که مشخصاً محدوده‌­های 59-60 هزار دلاری هستند که در نمودار بالا با مستطیل قرمز رنگ نشان داده شده است. تا آن زمان، احتمالا آلت ­کوین‌ها برای نشان دادن برتری خود تلاش می‌کنند. با این حال، حتی اگر بیت ­کوین به اوج قیمت جدیدی برسد، به احتمال زیاد آلت کوین‌ها نیز از این الگو پیروی خواهند کرد و به رشد خود ادامه خواهند داد.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم معاملات بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *