تصویب لایحه زیرساخت آمریکا، کاهش ارزش دلار و رشد قیمت بیت کوین را تسریع می‎‌کند

تصویب لایحه زیرساخت آمریکا، کاهش ارزش دلار و رشد قیمت بیت کوین را تسریع می‎‌کند | همتاپی

نگرانی‌های فزاینده‌ در مورد اقتصاد و افزایش تورم در ایالات متحده فرصت‌هایی را برای بیت کوین (Bitcoin) و دیگر ارزهای دیجیتال فراهم می‌کند تا جایگزین مناسبی برای ابزارهای سنتی اقتصاد این کشور باشند.

لایحه زیرساختی 1 تریلیون دلاری دو حزبی در کنگره آمریکا حداقل تا 27 سپتامبر اجرایی نخواهد شد. در همین حال، دموکرات‌های مجلس نمایندگان می‌خواهند 3.5 تریلیون دلار هزینه کنند آن هم دقیقا پس از اینکه 6 تریلیون دلار برای کووید در سال 2020 صرف شد. به همین علت احتمالا این شرایط به نفع صنعت ارز دیجیتال است.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

سرنوشت رابطه بین ایالات متحده و رمز ارز‌ها تا حدودی بستگی به لایحه تخصیص اعتبارات 1 تریلیون دلاری این طرح دارد. 

در کل تصویب یک قانون مالیاتی که به عنوان اصلاحیه‌ای در بسته زیرساخت درج شده است، هم موضع دولت در قبال این صنعت و هم ماهیت تعهدات مالیاتی این بخش در قبال IRS را تعیین می‌کند.

همچنین نیروی مالی عظیمی توسط کنگره ایالات متحده اعمال می‌شود تا این لایحه در نهایت تصویب شود. 

با تخصیص بی‌سابقه اقدامات محرک اضطراری در سال گذشته، و مهم‌تر از آن، ثبت سالانه تخصیص منظم، شاید تاثیر متفاوتی بر آینده صنعت ارز های دیجیتال داشته باشد.

این شرایط باعث می‌شود مردم علاقه بیشتری  به رمز ارز ها به عنوان یک موقعیت برای پس انداز و سرمایه گذاری نشان دهند و ارزش واقعی و اسمی دارایی‌های دیجیتال خود را تقویت کنند.

با کاهش ارزش دلار آمریکا، احتمالاً ارز های دیجیتال شاهد ورود سرمایه بیشتری از سرمایه گذارانی باشد که به دنبال حفاظت از سرمایشان در مقابل تورم هستند. همچنین می‌توان از رمز ارز ها به عنوان جایگزین مناسبی برای صنعت پر سود تکنولوژی استفاده کرد، زیرا بازگشت سرمایه در صنعت ارزهای دیجیتال نیز بالاست.

چشم انداز تورم دلار آمریکا

عکس نمودار تورم آمریکا در ۴ دهه اخیر | همتاپی

عکس نمودار تورم آمریکا در ۴ دهه اخیر منبع: آمار اداره کار آمریکا

از نظر بسیاری از اقتصاددانان بزرگ، از جمله فردریش هایک (Friedrich Hayek) برنده جایزه نوبل، نتیجه نهایی قابل پیش بینی این رشد در نمودار، تورم در اقتصاد است.

خرید و فروش بیت کوین با دلار 

این تورم حتی در سال 2021 به هزینه‌های مصرف‌کنندگان ایالات متحده نیز کشیده شده است. نرخ تورم زیر شاخص CPI (شاخص قیمت مصرف‌کننده) در ماه ژوئیه معادل 5.4 درصد سالانه افزایش یافت. علاوه بر این، در دوازده ماه گذشته بسیاری از معیارهای دیگر تورم، بیش از 5 درصد نرخ تورم سالانه بودند.

یکی از نویسندگان سی‌ان‌بی‌سی (CNBC) این مسئله را اینطور توضیح می‌دهد:

در چند ماه گذشته، قیمت همه چیز، از خواربار گرفته تا ماشین و پوشاک، افزایش یافته و بودجه خانوارهای سراسر کشور را تحت فشار قرار داده است. در عین حال، ارزش پس‌اندازها نیز کمتر شده است و آمریکایی‌ها با فشار مضاعف به حساب‌های بانکی خود روبرو شده‌اند.

ای ترید فایننشال (E TRADE financial Holdings) در یک مطالعه‌ی ۳ ماهه با نظرسنجی از سرمایه گذاران باتجربه و همچنین کاربران، نشان داد که سرمایه گذاران تورم را ریسک اصلی سبد سهام می‌دانند. 

ارزهای دیجیتال و نقش حفاظ تورمی

اخیراً قیمت بیت کوین از 50,000 دلار فراتر رفت. اینوستوپدیا (Investopedia) در به روزرسانی قیمت بیت کوین در 23ام ماه اوت اعلام کرد:

یکی دیگر از دلایل احتمالی صعودی شدن قیمت بیت کوین این است که ممکن است به عنوان یک حفاظ در برابر افزایش تورم تلقی شود. اگر چنین باشد، نشان‌دهنده‌ی این است که ارزهای دیجیتال به عنوان جایگزینی برای طلا و سایر فلزات گرانبها (که حفاظ‌های سنتی تورم هستند)، توسط بخش عظیمی از سرمایه گذاران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ری دالیو (Ray Dalio)، بنیانگذار بریج واتر(Bridge Water) بزرگترین صندوق پوشش ریسک جهان می‌گوید:

دارایی‌های خاصی وجود دارد که بهتر است در سبد سهام داشته باشید. بیت کوین هم یکی از آنهاست و چیزی شبیه به طلای دیجیتال است.

در حالی که طلا به عنوان یک حفاظ تورم سنتی شناخته می‌شود، استیو ارلیچ (Steve Ehlrich)، مدیرعامل وویجر دیجیتال (VYGVF) که یک شرکت کارگزاری رمز ارزها است، می‌گوید:

تعداد محدودی بیتکوین وجود دارد. به همین دلیل است که بیت کوین می‌تواند جایگزین طلا شود.

رمز ارزهایی مثل بیت کوین که در تعداد محدودند، مصنوعاتی شبیه‌سازی‌شده با رایانه‌اند که حتی از طلا نیز بیشتر می‌توانند حفاظ تورمی باشند.

مقاله‌ای در 24ام ماه اوت در یاهو فاینانس با عنوان آیا برای بازنشستگی باید در بیت کوین سرمایه گذاری کنید؟ به علت این موضوع می‌پردازد:

بیت کوین دارای 21 میلیون کوین قابل عرضه ثابت است، به این معنی که برخلاف ارزهای فیات مانند دلار آمریکا، با رسیدن عرضه در گردش به این رقم دیگر نمی‌توان از این ارز دیجیتال تولید کرد. این یکی از مهمترین مزایای ارزش پیش بینی شده بیت کوین در طول زمان است که انتظار می‌رود با کاهش ارزش ارزهای فیات به دلیل تورم، افزایش یابد.

در حالی که این فضای شدیدا تورمی، سرمایه گذاران را تشویق می‌کند تا با دارایی‌های ضد تورمی از سرمایه خود در برابر کاهش ارزش پول محافظت کنند، اما چاپ پول به طور فاجعه‌باری ادامه دارد و همین امر باعث شده است نرخ بهره نیز پایین آمده و سرمایه گذاری در بیت کوین و ارزهای دیجیتال به صرفه‌تر شود.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش اتریوم صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *