مبارزه با تخلفات حوزه ارزهای دیجیتال از قانون قاچاق کالا و ارز جدا شد

مبارزه با تخلفات حوزه ارزهای دیجیتال از قانون قاچاق کالا و ارز جدا شد | همتاپی

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از جداسازی موضوع مبارزه با تخلفات حوزه ارزهای دیجیتال از قانون قاچاق کالا و ارز خبر داد.

محمدرضا پور ابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه احکام قانونی جدیدی در زمینه تخلفات حوزه ارزهای دیجیتال در مجلس تدوین شده است، بیان کرد شورای نگهبان در متن قبلی قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که در کمیسیون اقتصادی تصویب شده بود در خصوص ارز‌های دیجیتال ایردهایی گرفته بود.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

وی با بیان اینکه در نظام اقتصادی کشور، حوزه ارزهای دیجیتال پدیده جدیدی است، افزود:‌

از این رو تلاش کردیم تا موضوعات مربوط به حوزه رمز ارزها به صورت جداگانه مورد بررسی قرار گیرد. چرا که ممکن است گنجاندن این موضوعات در قانون قاچاق کالا و ارز در تعاریف و محتوا و نحوه رسیدگی‌ها ایجاد اشکال کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد با توجه به ایرادهایی که شورای نگهبان در مورد این قوانین گرفته است پس از بررسی این موضوع در کمیسیون، مقرر شد موضوع ارزهای دیجیتال از قانون قاچاق کالا و ارز جدا شود.

پور ابراهیمی با اشاره به اینکه گزارش ماده 45 کمیسیون اقتصادی ارز‌های دیجیتال و طرح اولیه آن در دستور کار صحن علنی مجلس قرار دارد، افزود:

لذا ما به جایی که یک حکم جزیی در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حوزه رمز ارزها داشته باشیم، انشاالله به زودی و بعد از قرائت گزارش کمیسیون اقتصادی پیرو ماده 45 درباره رمز ارزها محتوای احکام قانونی در بخش‌های مختلف را تعیین خواهیم کرد.

این نماینده مجلس در ادامه افزود: در این طرح برخی از وظایف بر عهده مجموعه مبارزه با پول‌شویی وزارت اقتصاد و بانک مرکزی در ارتباط با صرافی‌های ارز دیجیتال خواهد بود. وزارت نیرو هم در مورد تامین برق ارزهای دیجیتال و وزارت صمت در مورد صدور مجوز فعالیت در حوزه ارزهای دیجیتال وظایفی را بر عهده خواهند داشت.

پور ابراهیمی با اشاره به اینکه تمام موارد منتهی به فعالیت ارز‌های دیجیتال را در یک طرح جداگانه تدوین خواهد شد، خاطر نشان کرد: همزمان با این موضوع امیدواریم حکمی را در ارتباط با چگونگی مبارزه با تخلفات حوزه ارزهای دیجیتال که به ذیل قانون قاچاق کالا و ارز اصابت می کند را در اختیار داشته باشیم.

او افزود:

به این دلیل ما موضوع مبارزه با تخلفات در حوزه رمز ارزها را از قانون قاچاق کالا و ارز جدا کردیم که در یک قانون جامع همه احکام مورد نظر را بیاوریم و مصادیق تخلفات و پولشویی و مصادیق مرتبط با عدم نظارت دولت بر خروجی منابع ارزی را رد قانون جداگانه ببینیم.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *